Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 2:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 okt, 2015 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Ziet er stoer uit, was je hier ook niet mee bezig op de Brouwersdag?

Vraagje....welke primer heb je gebruikt ook die van Alclad...aangezien je ook met Alclad hebt "gecladderd"....
Vraag het om dat ik straks ook met Alclad aan de gang ga bij mij Lightning 1/144.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 15:39 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Wolf73 schreef:
Ziet er stoer uit, was je hier ook niet mee bezig op de Brouwersdag?

Vraagje....welke primer heb je gebruikt ook die van Alclad...aangezien je ook met Alclad hebt "gecladderd"....
Vraag het om dat ik straks ook met Alclad aan de gang ga bij mij Lightning 1/144.

Cheerz :brouw:
Barry

Zo, deze reactie had ik even volledig gemist.

Op de brouwersdag had ik deze inderdaad ook mee, alleen niets aan gedaan buiten wat P+ smeren als voorbereiding op de decals.

Ik heb niet de Alclad primer gebruikt, nog nooit geprobeerd eigenlijk. Voor deze heb ik als primer Mr. Surfacer 1200 gebruikt, en dan daarover gloss black van Gunze ter voorbereiding van de Alclad. Het was niet 100% naar mijn zin, maar het resultaat is wel acceptabel.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 15:42 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Meteen nog maar een update erachteraan...

Ik ben beginnen decallen, er is nog wat randspul dat verf nodig heeft en de neus zo te zien ook (wit), maar dat moet nog wel goed komen.

Ik begin typisch bij de staart, en werk dan naar voren. Op die manier kan je de decals netjes uitlijnen. Revell maakt de decals typisch ook net 1-2 mm te groot, zodat je iets overlap hebt en het makkelijker is om de verschillende stukken uit te lijnen. :)

Dus, begonnen met de staart, lekker kleurig. Ik ben ook blij dat ik de zwarte rand gespoten heb, omdat de decals nooit netjes de leading edges bedekken, en dan moet je achteraf gaan corrigeren en da's niet leuk...
photo 342696

Dan de decal die het grootste deel van de fuselage bedekt:
photo 342697

Gevolgd door de linker stabilo
photo 342698

Op de staart moet je er ook nog een tweede decal overheen plakken met de tekst (vind ik altijd wat vreemd).
photo 342699

's avonds thuis heb ik nog de SOL erover gesmeerd, dus nu trekken ze ook mooi in de panel lines. Decals zijn goed verwerkbaar!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 15:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Decals zijn supernetjes!

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2015 1:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Vind het toch wel een leuk ding hoor. En dat je zo lang kunt doen over een 144 kitje haha. Volgens mij gebruik je trouwens Tamiyatape, maar mocht je ooit nog wat bij ASA halen of bestellen, neem dan gelijk een rol KIP tape mee. Die is een stuk goedkoper en kun je prima scheuren. Trekt geen verf eraf en je voorkomt door de breedte gelijk dat je overspray hebt.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2015 15:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Ik gebruik een beetje vanalles door elkaar - het scheelt dat ik zelden voor dingen als tape moet betalen dus dat is wel fijn. KIP tape, Tamiya tape, Revell tape, of gewoon de betere kwaliteit schilderstape... uiteindelijk allemaal niet zo veel verschil. De dunne tape vind ik wel fijn omdat het makkelijker te verwerken is.

De overspray was meer een overschatten van mijn airbrushvaardigenheden na lange tijd niet meer te spuiten ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 23:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Schrik niet... ik doe nog eens een poging om weer aan het modelbouwen te gaan :)

Om er rustig weer in te komen ben ik nog wat meer decals gaan plakken. Dat vlot redelijk! Omdat de decals hier en daar ook overlappen met de masking tape die er nog op zat, ben ik deze gaan losmaken. Gek genoeg laat Tamiya na 8 jaar toch wat plakresten achter :mrgreen:

Ik ga me er niet druk om maken, lekker doorklooien met deze kit om de hobby weer wat in de vingers te krijgen en dan zien we wel weer wat hierna komt :D

photo 596913

photo 596912

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2024 0:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi om weer eens wat te zien. Een beetje vooruit is weer een stapje dichter bij het einde. En ziet er wel spectacular uit zo met die decals

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2024 0:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Precies, ik loop me ondertussen alweer kapot te ergeren aan alles wat beter kan/kon, zoals:

* stofjes in de verf/P+
* SOL die onder de canopy heen de cockpit in gekropen is :roll:
* niet perfect uitgelijnde decals
* decals die voor deze schaal toch eigenlijk net wat te dik zijn
* overspray op airbrushwerk

maarja... perfection is the enemy of done :)

Het decalplakken gaat best traag en je moet er je kop bij houden - er zijn namelijk decals die over de "grote lappen" heen geplakt moeten worden, dus je moet én de volgorde goed hebben, én je laat ze beter een dagje eerst goed hechten voor je er wat overheen plakt. Ik heb de grote decals op de neus geplakt ondertussen, en wat klein grut. Alles goed uitlijnen rondom die refueling probe is ook nogal een ding... Het is wel fijn dat de decals allemaal in losse delen zijn zodat je in ieder geval zelf niet hoeft in stukken te snijden, en die delen zijn behapbaar (zoals de losse spijlen/stijlen van de canopy).

Stand van zaken:

photo 596970

photo 596969

photo 596968

P.S. het wordt zo ondertussen wel een keer tijd dat we dit fotoformaat gaan ophogen zeker, valt nogal klein uit op mijn monitoren :mrgreen:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2024 9:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Fotoformaat: tja, niet iedereen werkt met een 28inch scherm he :lol:

Maar dat je alles nog terug kon vinden na zo'n lange tijd van inactiviteit, maar je decalwerk ziet er al wel heel mooi uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement