Immage-allert !!
Tja, na de achterzijde enigszins vorm te hebben gegeven, toch maar de stoute schoenen aan getrokken en het mes in de voorzijde van de FAB's gezet om er EFAB's van te maken.
De ontstane ruimte een beetje vlak maken om het te vullen met wat stukjes styreen
En dan breekt het delicate werk aan. Het hoekige styreen een beetje fatsoenlijk in vorm schuren / vijlen / schuren / plamuren / schuren / etc. Niet eens heel erg ontevreden moet ik zeggen.
Er zat nu nog wat hoogteverschil tussen het originele grijze van de kit en het nieuwe witte van het styreen. Eerste heb ik dat geprobeerd om het met plamuur uit te vlakken, maar daar was ik niet tevreden over, dus dat heb ik er weer afgeschuurd. Ik vond het toen handiger om er aan weerszijden nog een strip tegen aan te plakken. De maat heb ik in eerste instantie ruim genomen. Vervolgens, royaal met lijm ingesmeerd en aangebracht. Na droging grof langs de rand uitsnijden. Wederom vijlen / schuren en plamuren om de randjes enigszins mooi af te werken. Met name de rondingen aan de voor- en achterzijde wilde ik een beetje strak laten worden.
De linker zijde (met handige opstapjes t.b.v. onderhoud).
De rechter zijde.
Goed gelukt vind ik zelf, net onder de vleugel zit een soort earodynamisch strookje, deze loopt van de romp, naar de achterzijde van de vleugel.
Links en rechts verschillen nogal qua vorm vanaf de zijkant en bovenkant. Van onderen oogt het mooi symmetrisch.
Het extra plaatje is hier goed te zien. Links een 0.5 mm plaat, rechts een 0.75 mm plaat. Hiermee kon mooi het beetje dikteverschil opgevuld worden, ontstaan bij de scratchbouw.
Inmiddels met een laagje primer.
Voor de kniesoor, ik vind het wel best zo. Deze ombouw heeft me een dikke week, elke avond een paar uurtjes gekost. Met de neus erboven op, zullen er altijd wel kleine oneffenheden blijven, maar dit lijkt al vele malen meer op een Engelse Apache dan de kit waarmee ik begon. Ik hoop dat de finish nu in het zicht komt.
René