Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 19:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2011 20:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Hele mooie intro al was het even wachten welke kant het op zou gaan. Ik maak me dus niet zo druk over eventuele ideologische kenmerken, de gemiddelde kijkert staat daar niet bij stil, die ziet alleen een heel stel mooi gebouwde modellen en weet niet waar die moet beginnen. ik heb dan redelijk wat Vietnam modellen, is iedereen My Lay vergeten, zonder opmerkingen. Ik zou me er niet te druk over maken. Het bouwen van historisch correcte modellen wil niet zeggen dat je de ideologie or whatever aanhangt, daar zit een groot verschil in.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 dec, 2011 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
Het bouwen van historisch correcte modellen wil niet zeggen dat je de ideologie or whatever aanhangt

Nee, dat klopt inderdaad. Ik was op één moment even helemaal zat van alles wat met Nazi's had te maken, dat was een paar maand terug toen ik met de reeds eerder genoemde Stuka begon. En nu ik wat verder zoek naar vliegtuigen die in handen van de vijand zijn gevallen vind ik het eigenlijk wel een erg interessant onderwerp, vooral de verhalen erachter.
De kans is dus redelijk groot dat de B-17 die ik nog moet bouwen wel eens wat swastika's op zijn staart kon krijgen, zoals dit model (van deze pagina met nog veel meer modelvliegtuig-foto's):

Afbeelding

..maar ontopic: Tante Pos is langs geweest!!!

En wat zat er in de kartonnen enveloppe?
• Piepkleine loopjes voor de machine-geweren. Ik heb ze meteen na het fotograferen maar weer in het zakje gedaan, deze miniatuurtjes zijn ideaal om nooit weer terug te vinden als je ze eenmaal op de grond laat vallen - maar wel heul mooi!
Afbeelding

• Een gekleurde gedetailleerde etch-set van Eduard. Het spul zou zelfklevend zijn, en voor het rechter-onderhoekje van het plaatje klopt dat ook wel. De rest is alles behalve zelfklevend. :)
Afbeelding

• De decals 'Under new management' van Rising Decals. Hier het voorvelletje, de rest staat al in mijn openingspost afgebeeld.
Afbeelding

Dus.. ik kan beginnen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 dec, 2011 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik heb nog niet zoveel gedaan als ik wel zou willen.. wat ik wel heb gedaan, een aantal onderdelen van de cockpit voorbereiden
om PE toe te voegen (voornamelijk plastic details weghalen). Vooral de plastic riempjes uit de stoeltjes weghalen was een crime, maar het is gelukt. Ik had ook in gedachten iets meer detail aan de stuurpedalen toe te voegen, het stukje ijzerdraad moet nog op lengte worden gemaakt nadat het met secondenlijm is gefixeerd..

Toen ik klaar zat om te gaan plakken kwam ik erachter dat mijn secondenlijm keihard was geworden... Morgen maar ergens een ander tubetje zien te scoren...

Tot op heden dus niet veel meer dan deze onderdelen.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2012 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 okt, 2011 18:14 pm
Berichten: 678
Dit zag ik vandaag, toen ik lid werd van de Airfix Club...

http://www.airfix.com/official-airfix-club-membership/

En ook nog Japans...

_________________
"Niet mauwen, maar brouwen!!"
It was either this or a misstress. In the end Airfix turned out to be cheaper...
I'm not always rude and sarcastic. Sometimes I'm asleep...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 6:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat grappig Rob, het moet ook nog hetzelfde toestel voorstellen als dat ik aan het maken ben, de Messerschmitt van Karl Hier. Alleen klopt het niet zoals Airfix het in gedachten heeft, qua kleuren en logo's. Raar toch, je zou zeggen dat Airfix makkelijker aan historische foto's van de RAF kan komen dan ondergetekende...

Ben weer een klein beetje opgeschoten, moet eerlijk zeggen dat ik nogal wat last van bouwdipperigheid heb, kan me er soms maar moeilijk toe aanzetten iets te gaan doen, maar als ik dan eenmaal zit te prutsen vind ik het heerlijk. Raar hè.

PE is lastig spul om mee te werken, wat een gepriegel, maar je hebt er wel eer van: Zo gedetailleerd zou ik het niet kunnen scratchen.

Alles tot nu toe:
Afbeelding

De klokken en het vizier. Heb met een klein beetje houtlijm glas voor de klokjes gemaakt.
Afbeelding

De rechterzijde van de cockpit. Eerst alle plastic details weggehaald, daarna PE toegevoegd. 'k Vind zelf vooral het toestel voor zuurstof mooi geworden. Het geheel is niet zo grof als het op de foto lijkt.
Afbeelding

Den zetel van de piloot. Het zilver op de stoel is IRL niet zo zichtbaar als op de foto (gelukkig).
Afbeelding

En nog een keer van bovenaf. Riempjes boven de pedalen zijn ook een aardig detail.
Afbeelding

De cockpit is nog niet klaar, er moeten nog riempjes aan de stoel worden toegevoegd. Ik ga de cockpit denk ik geen wash geven, dat wordt teveel van het goede. Daarna kan de romp dicht worden gelijmd, maar zover ben ik nog niet....

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 12:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je hebt die pedalen verkeerd om gezet, in vergelijking met deze foto zitten de riempjes eerder achteraan dan vooraan het pedaal, terwijl het schuin lopende deel zeker achteraan moet. De foto zelf heeft Sorrowman gepost in een ander topic.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 13:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Scherp oog van Steven..

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
StevenVD schreef:
Je hebt die pedalen verkeerd om gezet, in vergelijking met deze foto zitten de riempjes eerder achteraan dan vooraan het pedaal, terwijl het schuin lopende deel zeker achteraan moet. De foto zelf heeft Sorrowman gepost in een ander topic.

O jee Afbeelding Gelukkig niet iets dat niet hersteld kan worden.
Toch handig, zo'n forum waar je op kleine foutjes wordt gewezen die je zelf pas zou zien als het te laat is Afbeelding Thnx Steven.

edit: Foutje gecorrigeerd, pedalen omgedraaid (met excuses voor de niet heel scherpe foto)
Eén van de riempjes brak af en verdween naar een andere dimensie (ik kon het niet terug vinden) dus stukje alu-folie erop geplakt, dat moet nog een kleurtje krijgen.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 17:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nem schreef:
Eén van de riempjes brak af en verdween naar een andere dimensie (ik kon het niet terug vinden) dus stukje alu-folie erop geplakt



Aaah, ja collateral damage voor veel modelbouwers.... Het op de knieen doorbrengen van je brouwtijd.....

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2012 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als je dan toch nog wat aan het herstellen bent....

Afbeelding

Denk ook even om de sinkmarks. Tenzij deze niet zichtbaar zijn uiteraard, dan maakt het niet zo veel uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dick koppenol en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement