Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2011 12:42 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Het begin is er, maar ik zou toch met wat meer beleid proberen te schilderen. Ik zie bijvoorbeeld in de cockpit nog verschillende plekjes rood doorschijnen die echt wel zichtbaar zijn na inbouw, de verf op de wielbakken is ook niet echt je van het... De verf lijkt me namelijk nogal vlug en rommelig en dik erop gesmeerd.

Probeer eens om minder verf te gebruiken, en werk gestructureerd. Je kan bijvoorbeeld de wielkast in zones onderverdelen, begin linksboven te schilderen, trek de kwast naar beneden zodat je de uiterste linkerkant in de verf zitten hebt, en schuif dan op naar rechts. Als het niet volledig dekt, dan geeft dat niet, dan geef je nog een laagje met weinig en dunne verf. Op de stuurknuppel bijvoorbeeld zie ik ook nog wat plekjes. Ik schilder stuurknuppels altijd in de lengte richting en 'deel' die in 4 kanten. Dan gewoon met de kwast in 1 beweging van boven naar onder, kwartje draaien, en dat herhalen tot de vier 'kantjes' geschilderd zijn. Vervolgens wegleggen om te drogen, dan lijmvlak schoonmaken indien nodig, en dan in de cockpit lijmen. Doorgaans lijm ik dat soort kleine zaken met secondelijm in gelvorm, dat vloeit niet zo uit als modelbouwlijm en beschadigt sowieso minder eventuele verflagen. Het zit ook stevig vast na een paar seconden, waardoor die niet scheef kan vallen, en later kom je er normaal toch nooit meer aan.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2011 14:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Dag bbt

Bedankt voor je informatie. Dat ga ik zeker toepassen. Je hebt gelijk over de badkuip. Maar ik ga hem nog bij werken want op de macro foto zie je toch van die puntjes. Nu lijkt het bij mij in het echt toch wel netjes. (behalve een paar puntjes). Maar dan zie je met een macro foto toch weer iets om te verbeteren. De verf in de wielbakken lijkt dik maar dat valt wel mee. Ook hier ga ik nog het een en ander aan verbeteren. Ook wat scratchen. Nog maals bedankt.

Mvg

Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2011 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
ivm de seatbeltdecals, denk er eens aan om ze op tamiyatape te plakken en daarna uit te snijden, is vrij eenvoudig en dan zitten ze een pak realistischer

succes verder
grtz
C

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2011 18:32 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
spitfire123 schreef:
De verf in de wielbakken lijkt dik maar dat valt wel mee. Ook hier ga ik nog het een en ander aan verbeteren. Ook wat scratchen.

Met alle respect, maar het kan best zijn dat het eruitziet alsof het meevalt, maar op foto is toch duidelijk te zien dat het beter kan. Maar, ik begrijp je volledig hoor, als ik jou was zou ik net hetzelfde gezegd hebben :D Naarmate je meer gaat bouwen en beter wordt, zal het je met verloop van tijd wel duidelijk worden, ik heb dat ook constant :P

Nog een kleine opmerking, als je nog van plan bent om te gaan scratchen in de wielbakken, waarom heb je ze dan al geverfd? 't Is vaak interessanter om alles pas in de verf te zetten eenmaal het afgebouwd is. Lijm en verf is geen goeie combinatie...

ps, neem mijn opmerkingen niet te hard op, ze zijn niet kwaad bedoeld, ze zijn wel bedoeld om je op een kritische manier naar je eigen werk te doen kijken, want alleen zo kom je vooruit :D

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2011 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hoe groter je kit, hoe lastiger te verven met kwast.

Goed verdunnen (waterdun) en in meerdere laagjes eropsmeren. Vergeet niet dat een lichte kleur over een donkere kleur meerdere laagjes nodig heeft om goed te dekken. Neem de tijd (laat de verf goed drogen), en inderdaad, denk om het 'extra' plastic en sinkmarks die in het zicht zitten --> plamuur (voordat je verft).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2011 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Bedankt allemaal voor de comentaar en reacties. Als eerste bbt:

Bedankt voor de opmerkingen. Het scratchen gaat niet veel worden hoor. Een paar leidingen door de wielbak een naar het landingsgestelsel. En ik weet dat je mij wilt helpen en dat waardeer ik zeer. Ik ga kijken of ik er nog het een en ander aan kan doen.

Tjopper Bob :

Ook bedankt voor je comentaar. Ik heb nog noot met plamuur gewerkt en vind dat best spannend om mee te beginnen. Dus ik koop misschien een kitje van €5,- en begin daarmee met plamuur. (is meestal wel nodig)


Mvg

Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2011 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Hey...ik weet niet hoe ver je al bent, maar voordat je begint te verven met de rest van de onderdelen, misschien eerst een primer er over heen spuiten met een spuitbus. Zelf gebruik ik zo nu en dan de primer van de action....niet duur (nog geen
€ 2,-- volgens mij en een goed resultaat)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2011 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Bedankt voor je reactie. Dat is een goed idee om een primer te kopen. Ff kijken waar ik dat vandaan ga halen. Denk bij de action of anders bij peperkamp.

Mvg

Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2011 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Plamuur ga je zeker nodig hebben bij deze kit. De luchtinlaten vond ik nou niet helemaal lekker passen, en verder zijn er nog wat puntjes die aandacht nodig hebben over het gehele airframe.

Let ook op de neuswielbak, deze is op z'n zachtst gezegd is het erg onduidelijk

Eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger om toch eerst nog wat makkelijkere kitjes te doen. (Ik heb hem zelfs als afkoeling weer even terug in de doos gedaan, anders had hij vliegles gehad.

Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2011 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Heey niels

dank u voor je je reactie. Ik had een soort van dipje en niet veel zin om te brouwen.misschien morgen maar eerst naar peperkamp voor verf en plamuur:(

mvg

thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement