Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Hoi welkom! Mooie kick-off deze oldie B-24.
De kit heeft inderdaad zijn tijdskenmerken qua afwerking en passing, maar nog steeds lekker om mee te werken.
Tussenstapjes zien er allemaal mooi uit. Met kleur kan je toch een hoop detail dat er wel zit naar voren brengen :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2022 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Oud-maar-nog-niet-afgedankt. Veel leuker om net niet passende kits, passend te maken en zelf op te leuken. Heb heel vroeger eens een 1:72 gebouwd (helaas de tand des tijds niet overleefd) en blijf het ook een brute bak vinden. Helaas niet leuk genoeg om door mij gebouwd te gaan worden - voorkeur voor heli's en heel veel anders 8) - maar wel leuk om te zien.

Gezien je skills ben je al wel een ervaren bouwer. Wellicht even in de gaten houden, eind van het jaar organiseer ik een modelbouwdag te Hurdegaryp (al sinds 2010) en deze zou niet misstaan op één van de showtafels.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2022 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
tsjopper bob schreef:
Oud-maar-nog-niet-afgedankt. Veel leuker om net niet passende kits, passend te maken en zelf op te leuken. Heb heel vroeger eens een 1:72 gebouwd (helaas de tand des tijds niet overleefd) en blijf het ook een brute bak vinden. Helaas niet leuk genoeg om door mij gebouwd te gaan worden - voorkeur voor heli's en heel veel anders 8) - maar wel leuk om te zien.

Gezien je skills ben je al wel een ervaren bouwer. Wellicht even in de gaten houden, eind van het jaar organiseer ik een modelbouwdag te Hurdegaryp (al sinds 2010) en deze zou niet misstaan op één van de showtafels.


Thanks voor de leuke respons! Ik zou 't heel erg gaaf vinden om eens wat op display te zetten.
Rond augustus moet deze kist vast wel klaar zijn haha.

Maar vanmiddag verrast door de postbode, mijn bestelling uit Frankrijk was eindelijk binnen!
photo 551746


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2022 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
JohnH schreef:
Jeroen,

Het is een prachtig model om te bouwen, ik heb hem gebouwd toen hij net uitkwam....ja, ik wordt oud.... :lol: :lol:

Advies, probeer maar niet om gewicht in de neus aan te brengen, gewoon te weinig ruimte. Als het goed is, zi er een instapluikje met trapje onder de romp, met een beetje aanpassen, kan dat als steun
dienst doen.

Voor inspiratie mijn zeer oude model: https://i.pinimg.com/originals/46/8c/1e ... e4c29a.jpg

Veel succes verder !

Met vr.gr.
JohnH


Hey John! Ach, vroeger was toch alles beter! :brouw:
Bedankt voor advies. Maar, ben eigenwijs, ik heb loodstaafjes die ik op maat ga maken. Ik stop liever nog die hele wheelbay vol met lood dan dat ik 'm een staart steun ga geven. Ik denk dat ik 't wel voorelkaar krijg. De handleiding spreek van 120 gram. Ik heb hier 'n een b-25 staan, met m'n domme kop vergeten te verzwaren, nu ook een tailsitter. Ik heb daar ook 'n steuntje onder gemaakt, maar dat doet wel af in mijn opinie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2022 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Als je het kunt voorkomen, ik vind zo'n steun achterop ook niks. Een trapje zou je nog mee weg kunnen komen, maar zo'n stom staafje.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2022 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk tot nu toe aan deze golden oldie... je maakt er je werk van. Wat je ook kan doen is het landingsgestel met een pinnetje vastzetten op een plankje.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2022 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Hoppa, deze avond even lekker met de PE set van Eduard begonnen. Het is ff prutsen maar het wordt er zeker beter van. Ik heb naast het interieur ook de panels voor rondom de romp, hier geen foto's van.

Alles even in cockpit green gezet, morgen wat detail painting doen. De cal.50 is een echte prutser, maar wel leuk als het dan klaar is! En met die glazen 'greenhouse nose' blijft veel in het zicht.

Tot zo ver maar weer!

photo 552034

Setje sluit perfect aan. Dik tevreden.

photo 552033
photo 552032
photo 552037
photo 552036
photo 552038
photo 552035

Ga alleen wel veel gedonder krijgen met die ramen aan de zijkant, deze moet ik er nu maar tussen zien te prutsen. Komt ook vast wel weer goed. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Fraai begin aan deze ouwe. Ibdrukwekkend hoor die .50
Ben benieuwd baar het vervolg

Gr t z Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat PE zijn zeker mooie toevoegingen en je hebt het netjes aangebracht. Mooi hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Knappe werken met die PE...

Ziet er mooi uit...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement