Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 21:57 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Dit wordt mijn nieuwe hoofdproject, nadat de Tigermeet afgerond is (met dio, foto's volgen nog wel).

De F-4EJ is een Japanse Phantom, vandaar de J. Erg veel info heb ik hier niet over kunnen vinden op internet, maar ik weet dat het een aangepaste F-4E is, qua electronica dan. Uiterlijk zijn er geen/weinig verschillen, daarom gebruik ik als hoofdmoot van de referentie algemeen de F-4E. Had ik al gezegd dat ik over de F-4EJ specifiek niet veel info vind? Tenzij ik Japans zou kunnen, maar dat is helaas nog niet zo. Ik heb al een hoop mooie detailfoto's van de gauges enzo gevonden, en daar doe ik dan ook iets mee.

Deze kit heb ik van Alexander en Cielke (één van beste vrienden en ex-vriendin waar ik overigens nog erg goed mee overeenkom) gekregen voor mijn verjaardag een eindje geleden en heb hen beloofd dat deze na de Tornado gemaakt ging worden. Van deze kit wil ik iets speciaals maken, zodat de herinnering onuitwisbaar wordt.

Het wordt dus compleet in diovorm uitgevoerd. Ik breng verlichting in in de gauges, navigatieverlichting op de wingtips, baanverlichting. Normaal doe ik ook de landingslichten erbij. Verder worden de spiegels in de canopy gescratcht uit lood, zoals bij mijn Tor. Via een vriendelijke medebrouwer krijg ik twee pilootjes om in het toestel te plaatsen. Canopy gaat dus dicht zijn. Wat wil je, in take-off is die best dicht :wink: Inderdaad, het dio wordt een opstijgende phantom. Dus de flaps neer en de wielpoten half ingeklapt. Natuurlijk wordt dit allemaal zorgvuldig gepland en goed bekeken voor ik het doe.

Voor de verlichting ga ik glasvezel gebruiken. De gaatjes in de gauges zijn al geboord en één vezel past er net in, voor de grote centrale schermen ga ik een bundel maken of LEDs plaatsen. Verder heb ik in de vleugeldelen die opstaan al een geul uitgegraveerd waar één vezel inkomt die dan door de rest van de vleugel (die uit twee delen bestaat met een ruimte ertussen) in de fuselage uitkomt bij een centrale LED. De voeding van de LEDs laat ik ofwel door een centrale buis lopen waarop de Phantom steunt, ofwel via de uitlaat verwerken. Daar ben ik echter nog niet helemaal uit.

Ik weet dat het een ambitieus project is, maar ik neem er mijn tijd voor :wink:

Afbeelding van het vliegtuig gevonden op:http://www.modellbau-universe.de/index.php?ref=affilinet&groupid=9&prodid=HG~600752&content=prod
Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BBT op wo 11 jul, 2007 22:05 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: bbt
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 22:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 okt, 2006 14:30 pm
Berichten: 569
Woonplaats: Deventer
Bbt succes met deze phantom,

Ik ga dit project volgen na mijn verhuising en die volgt dit weekeind al.

Hoop dat @home mijn internet verbinding ook over gezet heeft dan.

groetjes paul (starfighter)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Goh, jij ook al aan de verhuis tour, starfighter? ik ga ook dit weekend beginnen!

Succes met deze kit BBT! Deze is volgens mij al eens eerder voorbij gekomen, of niet?

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 maart, 2007 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 feb, 2006 8:55 am
Berichten: 643
Woonplaats: Powercity
Zelf heb ik net ook een nieuwe F-4 in de startblokken staan en zie nu meteen deze van jou, ik voel me meteen gesterkt :wink: . Het lijkt me een veel belovende kist en dat zeker in combinatie met je ambities om er lichtjes in te gaan bouwen !

De "J" staat inderdaad voor Japan, al komt dit met name omdat de Japanse F-4EJ's (op 2 na) door Mitsubishi in Japan gebouwd zijn !
Verder zijn er genoeg verschillen ten opzichte van de USAF F-4E modellen, al zie je van de meeste niets terug. De meest zichtbare verschillen vind je in de box terug op het X-gietraam.

Droop heeft deze destijds inderdaad in 1/48 gebrouwd, misschien handig om zijn verslag er nog eens op na te slaan !?

Veel plezier met de bouw !

Sage

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 8:03 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Heel veel succes met deze pracht project..een verlichting inbouwen..dat zien wij graag terug...goed van jou om deze stap te nemen..:D

Past de glasvezels wel door de wingverlichting? volgens mij is wingverlichting veel kleiner dan de gauges.

Sageburner schreef:
Droop heeft deze destijds inderdaad in 1/48 gebrouwd, misschien handig om zijn verslag er nog eens op na te slaan !?

Ja, maar alleen moet je de tekst voor lief nemen. Droop heeft al zijn foto's weggehaald.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Dat wordt vet! Een phatom met licht EN hij stijgt op. Succes met deze uitdaging!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 18:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Sander, het is het fijnste dat ik kan nemen en de tip van de glasvezel komt zo goed als overeen met de grootte van de 'verlichting' die gegoten zat. Op de gauges zitten ook kleinere metertjes, voor de diatmeter heb ik de decal als mal gebruikt. :)
Voor de grotere meters worden een paar vezels gebundeld.

Inderdaad, Droop heeft deze gebouwd. Spijtig dat zijn foto's weg zijn...

Sage, bedankt voor de extra uitleg! En ik kijk uit naar je nieuwe project :wink:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2007 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
1/72, en volbouwen met verlichting?!?! :shock: :shock: Gekkenhuis!

Ik wens je veel succes hiermee! Als het gaat lukken(en dat gaat het :wink: , wordt het heel erg gaaf.

Inderdaag er jammer dat Droop samen met zijn foto's is verdwenen...

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2007 21:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
fightingfalcon schreef:
1/72, en volbouwen met verlichting?!?! :shock: :shock: Gekkenhuis!
...


Daar wil mijn moeder mij inderdaad steken toen ze mijn plannen hoorde :lol:




Ik heb even nog een vraagje, als de wielpoten aan het ingeklapt worden zijn (wat een combinatie), branden de landingslichten dan normaal nog of niet?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2007 21:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Nee..als de wielenpoten ingeklapt is..brandt de landingslichten niet..alleen als die uitgeklapt zijn wel.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement