Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2018 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 jan, 2015 21:11 pm
Berichten: 2
Een harstikke mooie boot, ben wel een beetje jaloers. Ik ben pas bij aflevering 72 Dus nog wel een jaartje bezig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2018 23:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Die van jou zal ook best mooi worden. Gewoon stug doorgaan!
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2018 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Luuk, heb nu de foto’s gezien. Ziet er prachtig uit mooi gedaan en nu maar genieten van het schip. Afbeelding Afbeelding

Soms zit ik te dromen bij de boot en denk dan aan de tijd van het brouwen en de leuke tijd bij het forum.

Alle brouwers die nog bezig zijn veel succes.

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2018 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Bedankt Hans. Ik ken dat dromen bij de boot. En je denkt aan alle bewegingen en trucjes als je je ogen over elk onderdeeltje laat glijden. De tijd vliegt dan! Groetjes, Hans.
Luuk Francken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: !
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beste Viking!

Je hebt ooit op pagina 97 van dit forum een stofkast laten zien, die je zelf hebt gebouwd. Bij welke firma heb je toentertijd het plexiglas gekocht en hoe dik was dat? Wil je me ook zeggen hoeveel het plexiglas kostte (Om en nabij!) en was het op maat gezaagd voor je? Ik zit met hetzelfde probleem als jij. Ik heb nu twee offertes voor een stofkap met bodem. Eén was 950 euro, de ander maar liefst 1085 euro.... :? Doen we dus maar niet. Welke lijm gebruikte je voor het verlijmen van de platen? Was dat de plexiglas lijm acryllijm? Die smelt plexiglas een beetje, waardoor het schijnbaar beter vast zit. Graag je ervaringen en kennis in deze.
Groetjes,
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 15:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers

Hoi Luuk,

Wat een hoop geld voor een stofkap.
Mijn goedkoopste offerte was € 335,63 bij kunststoffen.nl Almere had om 2 mm gevraagd. Een stofkap van 2 mm dik en 100.7 cm lang 86 cm hoog en 44 cm breed onderkant open, een onderkant is makkelijk te maken.
Hij adviseert me om een materiaal van 5 mm dik te gebruiken voor het mooiste en stevigste resultaat. De bewerker duurde ongeveer 1,5 week om dit correct uit te voeren.
Vond dat ook wel wat te duur gaan we niet doen.Afbeelding
Tip: kijk eens op deze link van het forum https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=48467&start=10 Daar wordt heel wat afgeboomd over stofkappen, hoop dat je daar wat aan hebt.
Tip: Zoek een glashandel die ook plexiglas verkoop bij jouw in de beurt dan kun je het zelf ophalen scheelt weer verzend kosten.

Veel succes laat het eens weten wat je doet, moet ook nog een stofkap hebben.

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Hans. Bedankt voor de suggesties en links. Met die gegevens kom ik er wel. Geweldig! Ik laat hier later de resultaten wel zien!
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 okt, 2018 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Stofkap zojuist besteld, 10 km vanaf mijn huis, perspex 4 mm, multiplex bodemplaat, steekt klein stukje uit buiten de kap, volledig verlijmd en gebogen. 325 Euro, inclusief bodemplaat. Levertijd weliswaar 4 weken, maar dat drukt de pret niet!

Maten: 95 cm hoog, 1,20 meter lang en 55 cm breed.
Ben heel benieuwd! Zag er enkele voorbeelden. Prachtig!
Groetjes,
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 0:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beste allemaal

Mijn SotS staat te pronken in de kamer, beschermd door een prachtige stofkap. Op de kap ligt een 1 cm dik armatuurtje met daarin drie (koude) LED lampjes, die het schip volledig en onopvallend verlichten zonder de kap te beschadigen. Op gewone stroom, dus geen gedoe met batterijen.
Nu heb ik nog een hele lading onderdeeltjes en een bos met hout en stokken over. Ik kan er maar één ding mee doen. Aan jullie aanbieden voor het geval jullie nog iets willen hebben of te kort komen. Anders gaat het een dezer dagen in de vuilnisbak! Ik hoor het wel als jullie iets willen hebben.
Anders: groetjes en brouw ze. Geniet van jullie boot!
Oh ja, als jullie willen zien hoe het is aan boord van een oud zeilschip: Ik maakte samen met mijn vrouw als bemanning een tocht van Delfzijl naar Edinburgh met het zeilschip Bounty. Het schip werd ook gebruikt voor de films van de Pirates of the Caribean met Johny Depp. Het werd gebouwd voor de film "The Mutiny of the Bounty n 1962. De film duurt ongeveer 1,5 uur en kan bekeken worden als je naar U-Tube gaat en in het zoek gedeelte mijn naam invoert: "Luuk Francken". Dan kun je onsderaan de film vinden onder de naam "Bounty Reis". Helaas in het schip vergaan in de storm "Sandy" en ligt nu op de bodem van de Atlantisch Oceaan in de buurt van Florida. De kapitein, Robin Wallbridge, is nooit terug gevonden en een afstammeling van Fletcher Christian is drijvend terug gevonden ettelijke mijlen van het schip. Arm meisje. De rest van de bemanning is gered door een onvoorstelbare knap vliegende piloot met bemanning van een helikopter.
Geniet ze! Dag!
Luuk Francken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement