Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 jul, 2018 22:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Vandaag opgehaald en de doos opengemaakt. Wat een feest zeg! Prachtige decals, instructies in kleur met diverse opties, prachtig plastic.
Ik probeer morgen foto's te schieten en hier te plaatsen. Voorlopig heb ik deze even van de Airfix site geleend.

Afbeelding

Ik weet nog niet welke versie ik ga bouwen. Het liefst zou ik de Wellington willen bouwen, die bij Wilnis is neergestort en deels is opgegraven. Eerst eens zien wat de research oplevert.

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 18 aug, 2018 22:14 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2018 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk deze Wellington. Vorige week was ik in Engeland heb de doos zien liggen en nog even getwijfeld, maar ik laat de eer aan jou. Het verhaal van de kit vind ik ook interessant dus mocht je daar op terug moeten vallen, dan is dat zeker geen schande.

Succes! Laat de eerste update maar komen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2018 7:53 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik heb net nog even digitaal in de kit zitten neuzen (https://www.super-hobby.com/products/Vi ... .IA-C.html) en ik moet zeggen dat het er heel netjes uit ziet!
Sterker nog, de boel is mooier gedetailleerd, en het interieur is nog completer dan bij mijn 1/48 Wellington van Trumpeter! :shock:

Jan, begin maar gouw aan dit juweeltje! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2018 20:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dat ga ik doen Danny, zogauw het afgelopen is met dat rotweer ;-) Het is zo heet in mijn man cave dat de verf droogt aan de kwast. Maar er komen vast weer betere tijden.

Groet!
Jan (die nog steeds een Luftwaffe weaponset in de aanbieding heeft)

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 aug, 2018 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Trajanus schreef:
Dat ga ik doen Danny, zogauw het afgelopen is met dat rotweer ;-) Het is zo heet in mijn man cave dat de verf droogt aan de kwast. Maar er komen vast weer betere tijden.

Groet!
Jan (die nog steeds een Luftwaffe weaponset in de aanbieding heeft)


Haha! Je hebt er ook al last van. Het viel me al op dat het over het algemeen vrij rustig was op het forum. Natuurlijk komt dat deels door de vakantie, maar ik had al zo'n vermoeden dat het ook met het weer te maken had. Succes in ieder geval met de bouw. Dan maar een maandje later beginnen toch.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 aug, 2018 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Ik zet ook alvast een stoeltje bij,

In de schaduw dan wel :lol:

Succes!

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 aug, 2018 22:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Het uur U heeft geslagen: we gaan beginnen. Omdat ik de eerste ben hier die deze kit komt er eerst en hele serie foto's, zodat iedereen kan zien hoe goed Airfix bezig is. :lol:

De doos heeft mooi uitgevoerd artwork, dat het moment laat zien waarop één van de crewleden naar buiten klimt en een motorbrand probeert te blussen met gevaar voor eigen leven. De man werd hiervoor na afloop onderscheiden.

Afbeelding

Deze kit biedt 2 opties; de Mk. 1A en de Mk.1C. Vooral de laatste is veel gebouwd en gebruikt m.n. in de eerste oorlogsjaren. Ik ga proberen de 1C te bouwen die bij Wilnis is gecrashed mits ik de juiste letters en cijfers te pakken krijg, maar daarover later meer. De schema's en de plaats waar de decals moeten komen zijn gedrukt op een apart vel.

Afbeelding

Afbeelding

De decals zijn helder van kleur en "in register". Ik vind het blauw van de 1A versie te licht.

Afbeelding

De instructies zijn heel duidelijk en zijn met kleuren ondersteund.

Afbeelding

Afbeelding

En dan de sprues. Zoals je ziet zijn de onderdelen messcherp gegoten. Nergens flash en heel veel details. Het glaswerk is helder en dun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvallend is dat de geodetische constructie prachtig is weergegeven, al lijkt die aan de binnenzijde van de romp iets te dik uitgevallen te zijn. Op de vleugels komt deze constructie, die bespannen was met een speciaal linnen, natuurlijk over. Daar kunnen ze bij Trumpeter nog wat van leren. :lol:

Afbeelding

Let ook op de gedetailleerde catwalk en de gelede bomdeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan moet het er toch maar eens van komen: deze mooie kit verdiend een diorama. Daar ga ik de set voor gebruiken die al 3 jaar in mijn stash ligt. En dat diorama kan ik meteen ook gebruiken voor mijn Lancaster Mk.III en de nog te bouwen Halifax Mk.III. Bovendien kan ik het bouwen meer afwisselen.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al wordt dit een heel project. ik verwacht een halfjaar bezig te zijn en ben niet van plan om me te haasten :lol:

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2018 7:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik ben benieuwd Jan, hoe weet je in die handleiding nou wat welke kleur moet krijgen? Zijn dat die getallen zonder vierkantjes en rondjes enzo?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2018 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
markie schreef:
Ik ben benieuwd Jan, hoe weet je in die handleiding nou wat welke kleur moet krijgen? Zijn dat die getallen zonder vierkantjes en rondjes enzo?


Jep, die staan voor de Humbrol kleuren welke op de deksels van de potjes staan.

Ziet er verder mooi uit Jan! Helemaal leuk met die extra's erbij. Als je dat in 6 maanden afkrijgt dan neem ik mijn petje af.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2018 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Heel veel plezier en succes Jan!
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en blijf je volgen!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement