Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2018 23:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Odorf, dat boek van Baryatinsky heb ik zelf liggen, dus dat verhaal over onder poederdek lassen herinner ik me. Maar op mijn T34 is het nog even wachten, want binnen een paar weken trek ik weer een andere doos open.
Walesha, ik vind geen foto's van een productielijn voor 8-rads maar ik denk dat het gewoon een rij voertuigen is waar de lassers de platen aaneen staan te lassen, zoals ze dat nu op mijn werk nog met de hand doen.

Ik ontdekte dat ik al te hard gewerkt had. Een deel van de beplating die onderaan de wagen hangt, wordt vervangen door PE. Die stukjes moesten er dus eerst terug af. Er is een pak meer detail te zien op de Voyager upgrade.

photo 449409

photo 449411

Nu worden de kappen boven de wielen bewerkt zodat de deurtjes vervangen kunnen worden. Daar zitten dan weer meer rivets op.

photo 449414

De deur wordt er uit gezaagd langs de bestaande naad.

photo 449410

De sierstrip wordt ook weggesneden, dit is een apart PE-onderdeel.

photo 449412

De bestaande plastic bak wordt achter de kast gekleefd, omdat het toch niet de bedoeling is de kast open te zetten. Rechtsboven liggen de nieuwe randstrips klaar.

photo 449413


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 8:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
StevenVD schreef:
Maar op mijn T34 is het nog even wachten, want binnen een paar weken trek ik weer een andere doos open.

StevenVD schreef:
Ik ontdekte dat ik al te hard gewerkt had.


Wel nee joh Steven, hoe kom je daar nu bij :mrgreen: ?

Ga je dit voertuig op een manier tentoonstellen dat de onderkant op één of andere manier nog zichtbaar is. Er zitten mooie details namelijk.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2018 1:55 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Daar is weinig kans toe, Jeroen. Er zijn wel wat leuke details, maar er zijn ook zaken die ontbreken. Op elke flens van het onderstel hadden zes bouten moeten zitten, dat ontbreekt allemaal dus ik ga het niet extra in de kijker zetten. Ik weet eigenlijk nog niet zeker hoe en waar ik de 8-Rad ga neerzetten, maar door de positie van de wielen komt die waarschijnlijk ergens op een weg.

photo 449534

Er was nog iets verkeerd met de wielkappen. Als je naar de positie van de scharnieren voor het zijluik kijkt, dan wordt die gedeeltelijk weggemoffeld achter de kap. Dat zag er wat raar uit en ik ging dit eens opzoeken in Nuts&Bolts.

photo 449535

Hier is er voor die scharnieren een extra uithoekje bespaard in de kappen. Die zijn van de romp recht naar beneden afgesneden en wijken naar de as uit.

photo 449536

Ook in het kleinste boekje stond nog een bruikbare foto, waar je de onderkant van de kap van binnenuit op ziet. Het toe te voegen hoekje heeft twee facetten.

photo 449539

Er is al een stuk uit de kappen gesneden. Verder is er al wat PE toegevoegd. De rand rond de kasten ging er alleen goed rond als de opening een millimeter verhoogd werd.

photo 449537

photo 449538

photo 449540

De deurtjes voor de kasten zijn in dikker PE maar ik moet de opening terug afsluiten met Evergreen voor die er in kunnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2018 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Strak werk hoor, mooie Pe set heb je :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 6:55 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo'n Voyagerset is echt zijn geld waard, echt mooi spul vergeleken met Eduard. het enige nadeel is soms dat Voyager iets minder makkelijk buigt dan Eduard en dat is met kleine onderdeeltjes die niet in een edgemate passen soms wel vervelend (nu heb ik ergens wel zo'n buigtool, maar ik gebruik hem nooit)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2018 23:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het werkt wel fijn, al is het altijd opletten geblazen, ze nummeren al wel eens een verkeerd onderdeel en de handleiding is heel compact gehouden op 2 A4-tjes. Ik heb gemerkt dat een van de frets een dubbele dikte heeft, dus houden ze ook rekening met de plaatdikte. Op de volgende foto zie je een van de bewerkingen die soms nodig zijn bij PE, embossing.

photo 449644

Met de punt van een balpen wordt een dunner geëtst deel ingedrukt, waardoor aan de andere kant een bolle kop verschijnt.

photo 449646

Ik heb vier plastic driehoekjes achter de fenders gekleefd om die op de correcte manier dicht te maken. Er moeten er nog vier extra onder komen.

photo 449643

photo 449642

Op deze laatste foto's zie je dat de bovenkant van het model glad afgewerkt is (op de deflectors die ik al verwijderd had na). Hier is het pantser niet gelast maar geschroefd. Dat is op het model niet te herkennen. Ik wilde dat dus ook nabouwen.

photo 449645

Op de foto uit Nuts&Bolts herken je de schroefgaten. Links heb ik reeds een stuk metaalplaat voorbereid. De zijkanten met een nog vrij scherp scalpel, de cirkel in het midden trek ik heel zacht met een cirkelsnijder voor en snij dan verder met dat scalpel. De schroefgaatjes zijn eerst met 0.30mm geboord en dan met een iets grotere diameter.

photo 449647

Na het losmaken wordt er nog wat gepast en bijgesneden.

photo 449648

Het stuk is hier vastgekleefd met secondelijm. Daarvoor is het eerst onderaan geschuurd tegen de boorbramen, vastgeklemd en overal vlak aangeduwd voor er lijm tussen gedruppeld werd langs de koepelring en zo naar buiten toe.

De laatste dagen was er wel wat afleiding, zo heb ik ook een hok gemaakt voor mijn nieuwe microgekko's:

photo 449649

photo 449650

photo 449651

En heb ik ook een jongetje geholpen dat een ondergrondje voor zijn tank wilde maken, in 1/72 dan nog. Hij heeft dit haast allemaal zelf gemaakt:

photo 449652

photo 449653

photo 449654


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 jul, 2018 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Leuke afleidingen. Zijn de microgekko's eigen kweek?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 6:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Microgekko's? Nog nooit van gehoord, hoe groot (of hoe klein) zijn die beestjes dan? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 7:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ze zijn wel aangekocht, nu nog maar 4 á 5 cm en ze worden er geen 10. Eentje zou al gaan leggen. Het grappige is dat ze als een hondje kunnen kwispelen met hun staartje. Ze eten kleine stofkrekels en ik sproei dagelijks een paar keer.

Momenteel heb ik de gootjes boven de luiken vervangen, weer 16 stukken PE.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 7:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach ja reptielen, een hobby apart. In een vorig leven heb ik me nog beziggehouden met Smaragdhagedissen...

Nu goed: betreft het model, je stopt er alweer heel wat werk in... over "oog voor detail" gesproken. :)
Zoals ik al eerder zei: jouw bouwverslagen zijn enorm boeiend en leerzaam! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement