Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 mei, 2018 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 mei, 2018 10:40 am
Berichten: 4
Op zondag 10 juni organiseert het War History Institute site Gunfire in Brasschaat een boeiend evenement om de geschiedenis van de Belgische troepen in Duitsland in de verf te zetten. Verwacht je aan de voertuigen die toen dienst deden, maar ook vele andere items, foto’s, video’s, verhalen,… De vrijwilligers van de VZW Tank Museum zijn de hele dag aanwezig om de zaken in goede banen te leiden, maar ook om vragen te beantwoorden en verhalen te delen. Er is ook de mogelijkheid om voertuigen van dichtbij te bekijken en de nodige foto's te nemen.

Net als vorig jaar koppelen we een modelbouwluik aan dit evenement. De bedoeling is om bezoekers van het evenement te laten kennismaken met modelbouw en modelbouwers te laten kennismaken met het museum. Het bijzondere aan dit concept is dat wij als modelbouwers midden de voertuigen en de activiteiten zitten, naar analogie met evenementen in het pantsermuseum van Saumur en Munster. We begonnen vorig jaar een nieuwe traditie; laten we deze verderzetten! De beurs bestaat uit handelaars en clubs. Er zal ook een groot contingent RC tanks deelnemen en die gaan gevechten simuleren.

Hierbij de gegevens:
  • Datum: Zondag 10 juni 2018 van 10u tot 18u
  • Locatie: Gunfire Museum, Licht Vliegwezenlaan 3, 2930 Brasschaat (vlak naast het vliegveld van Brasschaat, oudste vliegveld van België!)
  • Ruime parking voorzien
  • Catering wordt voorzien

Links:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 mei, 2018 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 mei, 2018 10:40 am
Berichten: 4
Videoverslag van vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=6LlTBunLT3U&feature=youtu.be

Groeten,


John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2018 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 mei, 2018 10:40 am
Berichten: 4
https://farm2.staticflickr.com/1758/407 ... d10c_k.jpg


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op di 05 jun, 2018 17:47 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Foto omgezet naar link ivm te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2018 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 mei, 2018 10:40 am
Berichten: 4
Ik verneem net dat er ook een springkasteel zal zijn, voor de kids! :D

J


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 23:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het beloofde, in tegenstelling tot de wat wisselvallige weersomstandigheden van vorig jaar, een schitterende dag te worden. Ik had ook een compagnon gevonden om me te vergezellen, namelijk Maarten, een jonge aspirant modelbouwer met een interesse voor militaire modelbouw. We waren bijna gearriveerd rond het middaguur, toen een militaire ons tegenhield met de opmerking dat de parking vol was en dat er gezocht werd naar extra plek. Ik kon me van vorig jaar geen volkstoeloop herinneren enorm genoeg om de parking van het Gunfire Museum te bezetten, maar er waren dit jaar blijkbaar nog enkele evenementen in de buurt. We zagen een congregatie van oldtimerbolides voorbijrijden en zich aan de belendende vliegclub posteren. Er was ook behoorlijk wat vliegactiviteit, met zelfs iets wat op een luchtdoop met een helikopter leek. We moesten dus twintig minuten geduld oefenen, maar toen werd er een extra gedeelte van de basis opengesteld als parking. Dit had wel het ondoordachte gevolg dat mensen niet meer langs de betaaltafel passeerden, aangezien er een veel kortere weg naar de tentoonstellingshal ontstond. Een medewerker kreeg dit meteen in de mot en begon dan maar ter plaatse het toegangsgeld te innen. We moeten de organisatie wel dankbaar zijn dat ze in extremis het parkeerprobleem opgelost hebben, ik denk dat we anders hadden moeten terugrijden naar het sportveld van Brasschaat.

De vertrouwde Leopard 1's stonden ons aan de ingang van de reparatiehal op te wachten.

photo 447926

photo 447925

Er leken dit jaar nog meer voertuigen tentoongesteld te staan, want ze stonden nu in meerdere rijen tot voor de toegangspoorten. Enkele clubs en verkopers namen dit jaar ook plaats in het portaal van het artilleriemuseum.

photo 447927

photo 447929

photo 447930

De hal van het Licht Vliegwezen en de luchtdoelartillerie is ook steeds een smaakmaker.

photo 447928

De RC-clubs stalen dit jaar wel de show met verschillende grote modellen, zoals de Tiger I, de T34/85, de M1A1 Abrams, de Stuart, de Boxer, de Panzer IV en de Jagdpanther.









photo 447921

photo 447923

photo 447924

Vele gerestaureerde voertuigen zijn hier ook aan de binnenkant te bezichtigen, zo stond er ook een Leopard waarvan de koepel verwijderd was. Een van de meer aangrijpende stukken vind ik nog steeds een VN- voertuig dat beschoten geweest is.

photo 447922

We hebben een hotdog gegeten en tenslotte kon ik nog enkele koopjes op de kop tikken.

photo 447931

Een AFV 88mm-geschut en een Modelkasten tracksetje waarvan ik hoop dat het bruikbaar is voor mijn Sherman Crab.

photo 447932


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 7:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Iemand heeft ons nog stiekem gefilmd ook.



Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement