Nog maar eentje. De laatste 3 Revell kitjes die ik de afgelopen maand opentrok was ik lekker aan het bouwen zonder foto's. Niet slim. Dus dan maar weer een ander erbij halen
Interessante instructies. Ik had dit soort eenmaal eerder gezien, maar dat bleek een ICM mal te zijn. En toen trok ik zowaar nog een kitje open. Kleureninstructies, duidelijker dan de gebruikelijke slechte zwart/wit afdruk.
Decalvelletje
Niet geheel onaardig detail: ingegraveerde lijntjes, en heel subtiel. Nou maar hopen dat er wat van overblijft...
Ook de binnenkant van de wieldeuren zien er leuk uit. En dat eens zonder ejection pin marks.
Kudo's voor meneer Revell. Zie hier de drop tanks van de Corsair. Kudos uiteraard niet vanwege die lading sink marks. Maar wel vanwege de layout van de twee helften: normaliter zit de brede rand altijd aan de sprue vast. Nu niet. Normaliter geeft dat altijd problemen met het netjes losmaken en opschonen. Nu gaat dat dus volledig zonder beschadiging van die rand...
En dan cockpit plaatjes. Omdat ik nog niet geheel genezen ben van mijn "laten we eens kijken wat ik allemaal met een kwast voor elkaar krijg" is dit allemaal kwastwerk. Je ziet er weinig van. Alleen nog even denken wat ik met de buitenkant ga doen...
Dit is wel weer jammer: waarom nou niet gewoon in een stuk. Dit gaat weer een naad geven natuurlijk.
Waarom niet? Nou, omdat de kit met twee verschillende vleugeltips komt: de ronde en een afgeplatte.
Uiteraard heb ik de verkeerde erop gelijmd...
En ook dit kon natuurlijk niet goed gaan:
Zwart, dry brush eroverheen, ziet er redelijk uit. Oh ja, dat grijze ding is de as van de propellor. Dit had tussen beide motordelen moeten zitten....
De vleugels kunnen in het begin al verlijmd worden. De intakes zijn losse onderdelen. Helaas vragen die wat plamuur, maar tot nu toe valt het elleszins mee.