Dat munitie rapen ken ik van de schietbaan, maar ik dacht altijd dat dat was om te voorkomen dat de hulzen mee naar huis werden genomen. Bij ieder bezoek aan de schietbaan kregen we te horen dat "het verboden was munitie of delen daarvan in bezit te hebben". Aan boord schoten we op verzoek van de konstabel altijd een hele kist 7.62 mm met de FAL weg anders had hij te veel administratie
. Overigens wel met leren lashandschoenen aan, de marine had de FAL met een metalen handbeschermer om de loop, deze werd nadat je er 2 magazijnen in hoog tempo doorheen joeg stinkend heet!
De hulzen hoefden niet geteld en werden met de brandslang overboord gespoten (of verdwenen in je broekzak
).
Maar goed, verder met de Hunter.
Schietstoeltje afgemaakt.
Ik had gelezen dat de hoofdwielen wat te klein waren en realiseerde me dat ik die ook in de PJ T-7 conversie had gezien. Deze zijn i.d.d. groter, dus heb ik maar een afdrukje voor eigen gebruik gemaakt
.
Verder de navigatielichtjes uitgezaagd zodat ik ze met doorzichtig sprue kan vullen.
De neus en de uitlaat aan de romp bevestigd en 2 kleine sinkmarks op de neus gevuld.
En dan het bekende euvel met deze kit, het hoogteverschil met de vleugel doordat de losse tip en zaagtand te dik zijn. Niet echt rampzalig, maar toch weer wat schuurwerk wat niet echt mijn favoriete bezigheid is.
Wordt vervolgd.....
Gr. Sjaak