@ Wolf, ik vind 't wel leuk dat een hoop mensen 'm maar lelijk vinden.
@ Fokkerfan, ik ben tot zover geen schokkende dingen tegengekomen, we gaan het zien.
Op nieuwjaarsdag zijn we gelijk met deze van start gegaan, en als eerste heb ik de diverse componenten zoals wielbakken etc. wit gespoten.
De bouw is tot zover redelijk recht toe recht aan, en zo zat de inlaat ook al vrij snel in elkaar:
De naden in de inlaat ga je pas zien als je van onderen de inlaat in kijkt, dus die ga je doorgaans niet zien. daarom heb ik maar besloten om ze te laten zitten.
Ik had evt de latex truc kunnen proberen, maar daar had ik niet aan gedacht tot het te laat was...
De inlaat van de motor zelf.
Met wat googlewerk kwam ik erachter dat de voorkant van de motor met de inlaatvanen niet altijd metaalkleurig waren. Ik kwam foto's tegen waarbij ze een vaag bronsachtige kleur hebben:
Bron: http://www.defenseworld.net/news/17597/ ... med_ForcesDit motortype schijnt ook te zitten in de F-22 en nu ook in de F-35.
Deze 2 plaatjes horen bij de uitlaat, en de pinmarks die ik op de foto met Mr. Surfacer heb gevuld zou je mogelijk kunnen zien. Vandaar dat ik die maar even heb opgevuld.
En voor de gein maar even de romp helften in elkaar gezet.
Ziet er toch leuk uit?
We zijn ook maar verder gegaan met het schilderwerk in de cockpit. Aangezien deze kit niet al te ingewikkeld is heb ik het simpel gehouden, maar wel zo veel mogelijk volgens de ene foto die ik kon vinden van de binnenkant.
De lichtgrijze delen heb ik nog wel heel lichtjes bewerkt met een wash, zodat het er niet zo flets uit ziet.
Ik kon geen masking set vinden voor de cockpit, dus dan maar ouderwets handmatig afplakken...*zucht*...
En zo zag de cockpit eruit voordat het glaswerk erop ging:
De lijm waarmee ik de HUD had vastgeplakt was nog nat, vandaar de witte vlek.
De riempjes zijn van tape gemaakt, dat leek me nog wel de moeite waard.
En nu ligt 'ie er zo bij:
Ik wilde alvast de raamstijlen een laag zwarte verf geven als basis, maar mijn compressor besloot de geest te geven...
Hij slaat wel aan maar de druk komt niet boven de 0,5Bar. en aangezien hij normaal gesproken af hoort te slaan bij 2 Bar (regelbare afslag), blijft 'ie maar doorpompen...
Ik heb geen lekkages weten te vinden, dus ik ben bang dat er intern wat mis is. als ik de slangen loshaal voel en hoor ik wel dat 'ie lucht verplaatst...
Ik wil even de bovenkant eraf halen om te kijken of het membraan nog goed is, maar als ik het niet op kan lossen ga ik zaterdag naar de ASA om te kijken of 'ie gemaakt kan worden.
En anders wordt het toch een nieuwe..
Wordt vervolgd in ieder geval!
Danny