Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 1:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Medestrijders: IK BEN APE-TROTS OP JULLIE !!! :wink:
Geweldig om te zien dat een ieder zich reeds heeft geregistreerd. KLASSE !!!

Een klein "bijzonder" woordje van dank aan PH-ADK. (You know why... :wink: )

@ Fokkerfan:
Kleine correctie, de teller staat reeds op 9. :lol:

@ Volvotje:
Mooi man. Die academy-doos gaat zeer zeker een leuke bijdrage vormen. :wink:
En voor wat de after-market spulletjes betreft: zet voor de zekerheid maar een slotje op je bankrekening... 8)
Er is immers een veelvoud aan mooie spulletjes te vinden... :wink:

Nog slechts 1 deelnemer en we zouden rond moeten zijn... Rammel vooral nog even aan de deur binnen jullie eigen kennissen-kring op het forum en dan moet het allemaal goed gaan komen. :wink: Bedenk daarbij even het navolgende:
Hoe eerder we 10 deelnemers hebben - des te eerder kan ik een GB-sectie aanvragen - des te eerder kan ik diverse algemene informatie & eye-candy gaan voorbereiden & plaatsen. :wink:

Ook Ruudje heeft vandaag nog iets mogen ontvangen: "glas-fiber". Ik heb zojuist even gekeken en voor wat betreft de licht-geleiding zit het allemaal snor. De diameter is eveneens toppie: 0,7mm. Volgens mij kan ik daar leuke dingetjes mee gaan doen. 8) Hopelijk kan ik komend weekend ergens wat tijd vinden om er een beetje mee te prutsen & te zien of mijn beoogde plan kan worden uitgevoerd...

Afgelopen week tevens mijn "hoofd-gerecht" maar eens grondig geinspecteerd. Ziet er allemaal toppie uit en dus kon ik ook nog even wat aandacht besteden aan het opzoeken van wat refferentie-materiaal. Jullie entousiasme heeft me helemaal wild gemaakt en komend weekend word de werk-kamer grondig opgeruimd zodat alles klaar is voor de start op 01-01-2018. :D

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 11:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Yeah, you know what... What the heck, count me in. :)

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Shujaa schreef:
@ Fokkerfan:
Kleine correctie, de teller staat reeds op 9. :lol:


Inmiddels 11 dus kom maar op met die GB-sectie :D

Ik heb zelf nog wat pitotbuisjes voor mijn spook besteld. Het enige waar ik nog niet over uit ben zijn de uitlaten en of de schietstoelen het juiste type zijn. Maar dat komt te zijner tijd wel.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
HEREN, WE ZIJN ER !!!

Zowel Silenoz, alsmede SpeedAs hebben besloten om zich bij de "club der wijzen" te voegen. :lol: :lol: :lol:
Verder zijn er tevens nog een aantal "twijfelaars" en ik hoop dat zij zich eveneens nog zullen aansluiten. Wellicht komen we dan uiteindelijk op 15 brouwers uit. En dan te bedenken dat we slechts een kleine week aan de weg aan het timmeren zijn. Wie weet worden er nog meer lieden enthousiast en komen we gaande weg heeeeeel misschien zelfs 20 brouwers uit... 8)

Bloody Hell jongens...!!! Een Phantastische GB in slechts 6 dagen gerealiseerd...!!!
You guy's ROCK !!! :wink:

Komend weekend hoop ik achter de schermen een aantal zaken te gaan regelen zodat er snel een GB-sectie kan worden aangemaakt. Hiervoor heb ik een aantal ideeen in het hoofd welke ik even zal moeten coordineren. Als het allemaal lukt zoals ik dat in gedachten heb, zal ik proberen om er iets moois & nuttigs van te maken. Ik heb reeds een aantal zaken aangegeven en tussentijds zijn er nog wat ideetjes bijgekomen welke jullie wellicht kunnen/gaan waarderen. Verder is jullie input eveneens van harte welkom !

Laat het weten als er iets is waarvan je denkt dat het enige extra separate aandacht verdient. Bedenk daarbij dan wel dat het om enigzinds "algemene info" zal moeten gaan. Specifieke zaken zullen ongetwijfeld gedurende de individueele bouw-verslagen aan bod komen. :wink: Daarnaast zal ik zelf uiteraard ook nog wat tijd over moeten houden om aan mijn eigen creatie (s) te kunnen werken en zoals julie weten is het bijhouden van een verslag aardig wat werk. Voor mij komt daar dan nog bij dat ik de Mod zal moeten gaan uithangen... 8) (Iets wat ik overigens met erg veel plezier zal gaan doen.)

Verder heb ik nog een kleine "motivator" bedacht welke jullie wellicht aanspreekt:
Wat we kunnen doen is om van ons afgewerkte project een paar foto's te maken. Voor wat betreft deze foto's zullen er een aantal "richtlijnen" worden opgezet. Aan de hand van deze "richtlijnen" moet het mogelijk zijn om allen een foto te maken waarbij het individuele project vanuit dezelfde hoek is gefotografeerd. Aan het einde van de GB stuurt iedereen zijn foto's middels e-mail naar mij toe en maak ik er een leuke collage van. Op die manier heeft een ieder een leuk aandenken van dit evenement... Daarnaast zal dit idee als "motivator" dienen: Jouw project zal toch zeker niet mogen ontbreken...!!! :wink:

Nog een kleine 6 weken. Vervolgens eerst even bijkomen van de December-feestdagen en dan Full Speed Ahead...!!!

Gr. Ruud.

P.S.:
@ Fokkerfan:
Ik zal even kijken of ik je kan adviseren voor wat betreft de juiste plof-zetels... :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk idee die collage. Wat ik zelf nog zat te denken is misschien een overzicht van alle F-4 kits/mallen. Eens kijken of we ze allemaal voorbij zullen zien komen. Dan hebben we ook een redelijk beeld van de verschillen per fabrikant. Zoals het er nu naar uitziet zijn het vooral de 1/48 Academy en 1/32 Tamiya kits. Het is maar een idee.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Hahahaha er is er eentje enthousiast en zijn naam is................................Ruud :lol: :lol:

Maar dat mag ook best wel hoor, en jou enthousiasme werkt aanstekelijk en ook dat bevordert uiteraard de wil om er een geslaagd project van te maken.

Ik had gelijk even een vraag. Ik wil toch iets van PE ofzo (één of twee dingen) aanschaffen voor de Blue Angels maar wat zou jij (en anderen uiteraard ook) aanbevelen die ook echt de moeite waard is/zijn?

Groetjes Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
volvotje schreef:
Ik had gelijk even een vraag. Ik wil toch iets van PE ofzo (één of twee dingen) aanschaffen voor de Blue Angels maar wat zou jij (en anderen uiteraard ook) aanbevelen die ook echt de moeite waard is/zijn?


Hoi Edwin,

Het ligt een beetje aan wat je zelf mooie en belangrijke details vindt, hoe je de kit wilt bouwen en wat je er aan uit wilt geven. Volgens mij zitten er geen gordels bij de kit dus dat is sowieso nuttige toevoeging, tenzij je de piloot en radar operator er in zet. Als je de cockpitkap open wilt zetten, dan ontbreken de spiegels en hendels aan de binnenkant van de kap. De cockpit van de kit zelf heeft al veel detail, maar je moet wel alle knopjes zelf schilderen etc. dus wil je dat niet dan is zo’n pre-painted setje van Eduard ook handig. Er zijn daarnaast mooie sets van Eduard voor de wielbakken en de air brakes. Maar voor die laatste geldt ook weer de vraag of je die überhaupt open wilt zetten.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 22:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Bedankt voor je antwoord Ingmar. Ik wil hem gewoon op zijn wielen zetten dus dan zouden de wielbakken wel mooi zijn. De cockpit blijft ook open dus dat worden dus de gordels en de spiegels en de hendels. Dan heb ik daar wel genoeg aan. De knopjes schilder ik wel, is een leuke bezigheid. Een trapje naar de cockpit zal ik zelf nog wel kunnen maken. Een mooie ondergrond erbij moet het plaatje compleet maken.

Groetjes, Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 22:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Voor de liefhebbers, ik heb een aantal Phantoms in het marktplaatsgedeelte neergezet, en er komen er ook nog een paar 1/72-ers bij!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 2:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Bloody Hell...!!! Heb ik ineens een tweede baan erbij gekregen... Kom ik na een lange shift eindelijk thuis, breek ik eerst mijn nek over een zut PB-tjes en kan ik vervolgens nog ff hier gaan reageren... :lol: :lol: :lol:

Allereerst wens ik een dikke pluim aan Dave the doctor uit te reiken !!! Super-tof dat je even wat zaken in de aanbieding hebt gezet. Ik heb reeds een paar zeer verleidelijke zaken gezien, waaronder een fraaie "Stuntelbirds" F-4E. Die "Candy-bar" Luke AFB mag er ook wel wezen... ERG SEXY !!! Het is dat ik mijn vrouw heb beloofd geen plastic meer aan te schaffen en eerst mijn stash (lees zolder-winkel) weg te werken, maar anders... 8)

Verder mogen we Dave tevens in ons midden verwelkomen. :wink: Het ziet ernaar uit dat mijn aanhoudend gezever hem uiteindelijk over de streep heeft getrokken... :lol:

@ Fokkerfan:
Je idee is me niet helemaal duidelijk. :oops: Bedoel je wellicht om het verslag te beginnen met een aantal foto's van de sprue's (gietramen) van een bepaalde doos ? In dat geval is het wellicht handiger om je doosje even op het internet op te snuffelen en een linkje te plaatsen. Daarbij bedoel ik met name deze site:

http://www.1999.co.jp/eng/

Voorbeeldje:

http://www.1999.co.jp/eng/10011409

Persoonlijk heb ik erg weinig dozen in mijn stash waarbij de inhoud nog (volledig) keurig netjes aan de rekjes zit. Mocht ik je voorstel dus goed hebben begrepen, dan kan ik daar helaas geen invulling aan geven. Er is echter een uitzondering op de regel en dat is een F-4EJ JASDF (Hasegawa, 1/72) en een RF-4E JASDF (Hasegawa, 1/72). Deze twee rakkers had ik reeds in gedachten om aan te kunnen tonen/toe te kunnen lichten/uit te kunnen leggen dat de F-4 family van Hasegawa "modulair" is opgebouwd. Heb je 1 van de Hasegawa-dozen uit de Phantom-familie in de schaal 1/72, dan weet je eigenlijk al een beetje wat je van de andere dozen kunt/mag verwachten. Nou goed, licht je ideetje nog even verder toe en we zien wel wat de algemene reacties van de overige bouwers zal zijn. :wink:

@Volvotje:
Pfew, da's een beetje een moeilijke vraag... :roll: Zoals reeds is aangegeven hangt het er een beetje van af wat je precies uit je model wenst te halen. Voorafgaand aan een project probeer ik meestal vast te stellen wat ik er precies mee wil bereiken. Als ik mijn "hoofdgerecht" (TAMIYA F-4J) even als voorbeeldje mag gebruiken:

1) De kist zal gebouwd worden als de legendarische "SHOWTIME 100" van VF-96. Anders gesteld: ik heb er dus voor gekozen om een hele specifieke Phantom te gaan bouwen, namelijk een F-4J met als registratie nummer 155800 / "5800" en modex "100". Verder zal het model worden gebouwd ten tijde van zijn laatste vlucht: 10-05-1972. Hoewel de originele doos met de "juiste" markings word geleverd, heb ik er toch voor gekozen om een After Market decal-setje bij te kopen.
2) Verder heb ik ervoor gekozen om deze kist in een "klein" diorama te verwerken. Het is de bedoeling dat het toestel word gebouwd in de pose vlak voordat het van een vliegdekschip zal worden gelanceerd. In die configuratie staat het toestel met draaiende motoren klaar en daarmee zullen een aantal overige zaken noodzakelijk worden, zoals:
3) Draaiende motoren !!! Hiervoor heb ik een setje micro-motortjes aangeschaft om de fan-blades dus ook echt te kunnen laten draaien...!!!
4) Verlichting !!! Hiervoor heb ik wat LED-jes en bijbehorende electronica aangeschaft, Tevens heb ik wat "glas-fiber" aangeschaft
5) Aangepaste stuurvlakken. Hiervoor heb ik een resin-setje aangeschaft.

In deze configuratie zijn er vliegers in het kantoor aanwezig en zijn de canopies gesloten. Om die reden zal de cockpit dus ook (nagenoeg ???) volledig OOB (recht uit den doosch) worden gebouwd en heb ik geen geld besteed aan een resin cockpit-set. Het enige wat ik wellicht nog aanschaf is een setje PE placards om links & rechts de boel nog een beetje op te fleuren, maar met het voorgaande idee denk ik reeds erg veel werk om handen te hebben... 8)

Je zult dus even moeten bedenken wat je precies voor ogen hebt. Wil je de cockpit open zetten dan kun je inderdaad voor een PE-setje kiezen. Anderzijds kun je ook even naar een resin cockpit-setje van AIRES zoeken. Erg mooi spul waar tevens aanvullend PE bij word geleverd. Een dergelijk setje zul je wel helemaal zelf moeten schilderen.

Kijk tevens even (kritisch) naar je vaardigheden. Er is immers een overvloed aan After Market spulletjes te koop maar ze vergen allen enige ervaring om ze goed te kunnen verwerken... En daarmee kom ik dan uit bij mijn "Tip van Flip": bouw vooral voor jezelf en bedenk dat het bouwen van een superstrak OOB model absoluut geen schande is en zeer zeker geen gemakkelijke opgave...!!!

Voor wat betreft een laddertje. Indien gewenst heb ik nog wel een Hasegawa F-4 ladder liggen. Bedenk echter wel dat de USN over het algemeen niet/zelden gebruik maakten van boarding-ladders. In het geval van de F-4 werd er hoofdzakelijk gebruik gemaakt van een zogenaamde on board boarding ladder.

http://1.bp.blogspot.com/-rsvWqitz4ZY/U ... nopies.jpg

(Welliswaar een USAF-exemplaar, maar de on-board boarding ladders waren/zijn standaard op de F-4)

Ik kan me echter voorstellen dat The Blues gedurende hun shows toch gebruik maakten van een "alternatieve" ladder. In dat geval kan ik je daar dus aan helpen en ben je wat dat betreft reeds "uit den brand"... :wink:

Wielbakken-toei acht ik over het algemeen "weggegooid geld" omdat je er achteraf niets meer van ziet. :( TENZIJ je je model op een spiegel plaatst !!! In dat geval zijn ze zeer zeker de moeite waard ! :wink: Verder zijn resin uitlaten wellicht het overwegen waard. Ze zijn over het algemeen veel gedetailleerder maar ook hier geldt de kritische voetnoot: hoe vaak ga je daar achteraf nog naar turen... :roll:

Gr. Ruud.

P.S.:
02:06 AM... Wel-te-rusten allemaal. :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement