Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 jun, 2017 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Er is een tijd over heengegan dat ik een update plaatste vwb mijn TomCat. De TC valt tot nu toe zonder noemenswaardige problemen redelijk goed in elkaar.
Mocht je later nou wel deze 1/144 TC willen bouwen dan is de staartsectie....in mijn geval dan wel een puntje voor plamuur en eveneens de aanhechting van de cockpit.

photo 413604
photo 413603

Zo ligt de TC er nu bij in dryfit toestand.
photo 413601


Canopy afplakken en deze straks plaatsen.
photo 413602

Daarna zal hij een mooie glossy zwarte laklaag krijgen Is het dan ook nodig aan te raden om nog een extra glanslaag aan te brengen mbt de decals?

Ik heb eens gekeken naar de bewapening van de TC. Over het algemeen het saaie grijs. Naar wat speurwerk (bij deze versie is plaatjes zoeken makkelijk) vond ik dit wel leuk om het zwart te breken.

De AIM 54 Phoenix gaat wit worden
photo 413607
DeAim 7 Sparrow gaat wordt mooi blauw met één grijs staartstuk
photo 413605
En tenslotte de AIM-9 sidewinde een combi van kop: gunmetal, mid sectie: donkerblauw en de staart wit.
photo 413606


We gaan weer rustig verder.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jun, 2017 13:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Keep calm and carry on. En neem een ijsje :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Tijd om weer eens wat van me te laten horen.....

De TC is inmiddels voorzien van een mooi glimmend jasje, de burners en de lange zijde van de grote vleugels bewerkt met Alclad...dat is mooi spul....
Dat was wel overigens veel afplakwerk voor hooguit 1 minuut spuiten :? :? :?.

photo 416113
photo 416112

Bijna de mist ingegaan met de bovenkant van de TC. Op onderstaande referentiefoto zag ik ook een zilverkleurig vlak, terwijl dit niet op de bouwtekening staat vermeld.
photo 413652
Dus ook netjes afgeplakt.
photo 416111
Op de een of andere manier vertrouwde ik het toch niet. Verder gaan speuren. Nu blijkt dat het zilveren vlak bij VX-9 hoort en niet bij mijn versie VX-4. Tape weer snel verwijderd.

Uiteindelijk is dit het resultaat geworden.
photo 416115
photo 416116

Vervolgens lekker aan de slag gegaan met het betere smijtwerk....Ook deze voorzien van een uitlaat en kleur.
photo 416117
photo 416118

Het ophangmechanisme voor de Aim-54
photo 416119

De grappenmakers van Revell hadden bedacht om de raketten te voorzien van markering (wat wel een mooi detail is). Eerst nog geprobeerd af te plakken en te verven, maar daar heb ik snel van afgezien. Met het plaatsen van deze kleine decals ben ik, denk ik twee uurtjes mee zoet geweest. Vervolgens heb ik de Aim-54 geplaatst waar ze horen te komen.
photo 417096.

Hier en daar toch wat doffe plekjes zwart dus deze nog wat bijwerken en dan kunnen de Aim-7 en 9 en de landing hook ook onder de TC worden gehangen.
photo 417095

Als dat eenmaal klaar is, kunnen de plakkertjes erop en is deze zwarte poes klaar.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Leuke update Barry. Voor wat betreft het "zilveren vlak" op de rug van de Tomcat, denk ik eerder dat het een grijs paneel is van een reguliere Tomcat. Waarschijnlijk is er ooit onderhoud gepleegd aan de kist waarbij er een paneel is vervangen. Ik denk dus niet dat het specifiek SQN-gebonden is maar eerder een "uitzonderlijk" plaatje van de kist na enig onderhoud.

Afgaande op je foto's neem ik aan dat je de AIM-54 pallets enkel los hebt geplaatst om een impressie te geven. Kijk in dat geval nog even goed naar de plaatsing van de AIM-54 pallets wanneer je deze gaat lijmen. Het ziet ernaar uit dat je "links" & "rechts" hebt omgewisseld...

https://cdn9.picryl.com/photo/1985/04/0 ... 74c69b.jpg

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank je wel Ruud.

Shujaa schreef:
Voor wat betreft het "zilveren vlak" op de rug van de Tomcat, denk ik eerder dat het een grijs paneel is van een reguliere Tomcat. Waarschijnlijk is er ooit onderhoud gepleegd aan de kist waarbij er een paneel is vervangen. Ik denk dus niet dat het specifiek SQN-gebonden is maar eerder een "uitzonderlijk" plaatje van de kist na enig onderhoud.


Dat zou misschien wel kunnen, de foto is van erg hoog genomen.....Ik had een andere foto nog gezien (die ik nu niet meer kan vinden :roll: en zag dat deze kist een VX-9 was)

Shujaa schreef:
Afgaande op je foto's neem ik aan dat je de AIM-54 pallets enkel los hebt geplaatst om een impressie te geven. Kijk in dat geval nog even goed naar de plaatsing van de AIM-54 pallets wanneer je deze gaat lijmen. Het ziet ernaar uit dat je "links" & "rechts" hebt omgewisseld...


Ik zie wat je bedoeld nav je foto. Het is al verlijmd :( :( Dan is dat een foutje van Revell....de bevestigingspins pasten maar op een manier onder de TC en zo heb ik het ook bevestigd (dat zijn nou van die dingen die ik hier nog maar weer eens leer :brouw: .......kijk langer dan 2 minuten naar een referentie foto.) Ik ben bang dat als ik ze probeer los te halen dat ik het te veel beschadig......maar misschien dat ik het toch probeer. Nu heb ik nog 3 TC's op deze schaal....dus daar kan ik bij een volgend modelletje rekening mee houden. Nu viel me het wel op, bij het plaatsen, dat de pallets veel te dicht op elkaar zitten en daardoor ook de Aim-54, maar daar kan ik verder weinig aan doen, gezien de ruimte.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een mooie zwart kat maak je.
Ik vind het erg knap op deze schaal. kan mij voorstellen dat het plakken van de decals op de raketten een priegelwerkje was.

Jammer van de pallets voor de AIM54 moeten die trouwens ook nog zwart worden?
dan zou je nog kunnen proberen om deze voorzichtig los te wrikken.

Ben wel benieuwd hoe deze helemaal af er uit komt te zien.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Maakt allemaal niet uit Barry. Aan het eind van de dag is het immer slechts "plastic". Zolang je maar plezier beleefd aan de bouw van je Kitty-Cat. In ieder geval leuk te lezen dat je de puntjes mee gaat nemen naar een volgend projectje. Overigens heb ik stiekum ook iets geleerd ! Ik heb eveneens een aantal exemplaren van dit doosje liggen, weet hoe de AIM-54 pallets correct gemonteerd moeten worden, maar wist niet dat deze bij de Revell 1/144 exemplaren slechts op een manier (en dus helaas foutief) kunnen worden bevestigd. Thanx voor de tip ! :wink:

Die "andere" foto zal waarschijnlijk deze zijn:

http://2.bp.blogspot.com/-20QXaEzMo8I/V ... ators.jpeg

Op de foto is tevens te zien dat de AIM-54 pallet gedeeltelijk grijs is. Dit is in ieder geval per definitie een mooi voorbeeld dat "reguliere" onderdelen nog wel eens werden uitgewisseld.

Op de navolgende foto zien we de kist nog een keer. In dit geval is er geen sprake van het grijze vlak op de rug. Tevens is op deze foto te zien dat de AIM-54 pallet volledig grijs is...

http://www.thenorthspin.com/photos_people_jay_m/14.jpg

Een duidelijk gevalletje van swappen.

Overigens is het wel oppassen indien je de kist "natuur getrouw" wenst na te bouwen. Ik ben niet erg bekend met de F-14's van VX-9 maar mogelijk hebben ze meer dan slechts 1 zwarte Tomcat in hun arsenaal gehad. Voorheen ging VX-9 door het leven als VX-4 en maakten ze gebruik van de de welbekende zwarte "Playboy-bunny" F-4 Phantom. Op diverse fora verschijnen van tijd tot tijd discussies dat het model van de VX-4 Phantom niet correct gebouwd is. Aangezien ik een zwak heb voor de F-4, denk ik over enige kennis te beschikken betreffende deze kist en in het geval van VX-4 is het zo dat het squadron gebruik heeft gemaakt van een aantal zwarte F-4's. Op het oog leken deze kisten qua beschildering allemaal gelijk maar in detail bekeken waren er tal van kleine verschillen te ontdekken. (Tevens dus de reden voor de discussies op de diverse fora...) De diverse kisten konden enkel worden onderscheiden door te kijken naar hun "BuNo", de volledige registratie van elke afzonderlijke kist.

Ik ben er bijna van overtuigd dat VX-9 eveneens gebruik heeft gemaakt van een aantal verschillende zwarte F-14's. Overigens denk ik niet dat het je intentie is om een "perfecte" VX-9 Tomcat te bouwen en dus hoef je je helemaal niets aan te trekken van het voorgaande verhaal. Desondanks kun je de aanvullende informatie mogelijk waarderen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op za 29 jul, 2017 11:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2017 9:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ondanks alles... Knap wat je hier in deze schaal laat zien. Die bandjes om de raketten voegen mooi wat kleur toe aan het geheel. Het vele werk loont !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2017 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank voor jullie comments gents :brouw:

Timmie schreef:
Jammer van de pallets voor de AIM54 moeten die trouwens ook nog zwart worden?
dan zou je nog kunnen proberen om deze voorzichtig los te wrikken.
Ben wel benieuwd hoe deze helemaal af er uit komt te zien.


Ik heb geprobeerd de pallets los te wrikken......en dat lukte wonderbaarlijk goed, zonder de verf te beschadigen.....dus het foutje kan ik nu mooi herstellen. Zoals Ruud ook aangeeft zijn de pallets grijs en dat is op de foto's die heb bekeken ook zo.

Shujaa schreef:
Overigens heb ik stiekum ook iets geleerd ! Ik heb eveneens een aantal exemplaren van dit doosje liggen, weet hoe de AIM-54 pallets correct gemonteerd moeten worden, maar wist niet dat deze bij de Revell 1/144 exemplaren slechts op een manier (en dus helaas foutief) kunnen worden bevestigd. Thanx voor de tip ! :wink:


Nu begin toch te twijfelen of de fout wel bij Revell ligt....ik denk dat ik zelf de fout heb gemaakt.....ik ben teveel van de tekening uit gegaan en misschien te snel te werk ben gegaan. Het zijn hele kleine bevestigingspuntjes en aangezien de lijm werkt als zoutzuur voor het plastic, voel je nauwelijks dat ze zich bevestigen aan het voorgegoten gaatje. Ik ga dat eens controleren met een dryfit op een ander exemplaar.

Shujaa schreef:
Die "andere" foto zal waarschijnlijk deze zijn:

http://2.bp.blogspot.com/-20QXaEzMo8I/V ... ators.jpeg


Jaaaaa :P
Shujaa schreef:
Desondanks kun je de aanvullende informatie mogelijk waarderen...


Dit vind ik altijd leuke info om te lezen en wordt iig door mij zeker gewaardeerd Ruud. Zoals ik ook in mijn intro aangaf.....zijn de VX sqn's experimentele sqn's geweest.....dus lijkt het me niet meer dan logisch dat het experimentele deel niet alleen bewapening e.d. is geweest, maar ook verbetering van het vliegtuig zelf.....

En hier vliegen de dames naast elkaar
Afbeelding

Shujaa schreef:
Overigens denk ik niet dat het je intentie is om een "perfecte" VxX-9 Tomcat te bouwen

Dat klopt helemaal, want mijne wordt een VX-4 :lol:, maar ook daarvoor geldt jouw opmerking zeer zeker.

Waar staat de afkorting BuNO eigenlijk voor? :oops:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2017 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Wolf73 schreef:
En hier vliegen de dames naast elkaar
Afbeelding


Precies zoals het hoort !!! De enige echte "VANDY 1" (de F-4J uiteraard) op de voorgrond... :D

VX-9... Hmmm, had het ergens in een eerdere reactie gelezen en heb beide VX-en dus gemixed. Neemt echter niet weg dat het voorgaande eveneens voor VX-4 geldt en dus snijdt mijn verhaal toch nog hout. :lol:

"BuNo" staat voor "Bureau Number". Als je naar NAVY-kisten kijkt dan vindt je vaak een 3-cijferig nummer op de neus-sectie. Dit 3-cijferige nummer word eveneens op de vleugel weergegeven. In tegenstelling tot datgene wat velen denken, is dit geen registratie-nummer maar een zogenaamde "MODEX". Een "MODEX" kun je ongeveer omschrijven als een individueel toestel-nummer binnen het squadron.

Het "BuNo" is binnen de USN het daadwerkelijke registratie-nummer van een individueel toestel. Het gaat helaas te ver om het begrip "BuNo" volledig in een notendopje te beschrijven...

Op de navolgende site kun je desgewenst wat meer info betreffende de F-14 lezen:

http://www.anft.net/f-14/f14-history.htm

"Enjoy...!!!"

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement