Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 18:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2015 12:58 pm
Berichten: 33
Ik ben even de naam kwijt, maar ik bedoel de voorkant. Ik veronderstel dat de plaat mooi op het voorschip moet liggen, en niet met een grote spatie zoals de foto

francken schreef:
Sorry, ChristofP.
Ik begrijp je foto niet. Wat is je vraag precies?

Hans: Ik heb het "Zwarte gat" ook opgevuld met een decoratie welke ik dubbel had en daarboven een kroontje geplaatst, zoals alle anderen op die rij. Ziet er goed uit. De decoratie is een gevleugeld wapenveld. Het zit ongeveer in de buurt van de bovenste galerij achteraan het schip. Dan valt het niet zo op. Bij die uitgave heb ik toen ook 4 kroontjes gehad. Dus had ik er zat!
Ik zit op dit moment voor twee weken in Breda, dus kan je geen foto geven. Komt wel. Maar je hebt nog een zwart gat vergeten. Dat zit ook in de buurt van het achterschip aan de zijkant. Ik maak er een foto van als ik weer thuis ben. Mogelijk deze week nog.
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Gefeliciteerd Christofp . Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Je foto bekeken, het raamwerk moet vlak op de snebbe liggen. Dat is op te lossen door de spanten op de snebbe af te vijlen zodat het dek alle spanten van de snebbe raken.

Luuk mooi opgelost (ben benieuwd naar de foto) heb het andere zwarte gat niet gezien, denk dat ik het maar zo laat het valt niet op. Ben bijna klaar met deel 133 alleen de scharnieren van de poortdeksels nog.
Ook de vijf figuurtjes geschilderd.
photo 417023 photo 417022
photo 417021

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2015 12:58 pm
Berichten: 33
Hans,

Je bedoelt dat ik dan helemaal op het laatste punt moet gaan veilen?

Hans schreef:
Afbeelding brouwers,

Gefeliciteerd Christofp . Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Je foto bekeken, het raamwerk moet vlak op de snebbe liggen. Dat is op te lossen door de spanten op de snebbe af te vijlen zodat het dek alle spanten van de snebbe raken.

Luuk mooi opgelost heb het andere zwarte gat niet gezien, denk dat ik het maar zo laat het valt niet op. Ben bijna klaar met deel 133 alleen de scharnieren van de poortdeksels nog.
Ook de vijf figuurtjes geschilderd.
photo 417023 photo 417022
photo 417021


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwer,

Christofp,

IK bedoel dat je de boven kanten van de spanten moet af vijlen te beginnen bij spant 1 en zo door naar spant 6 zie foto met pijlen. Wel steeds controleren hoe het dek op de spanten valt.
Op deze manier komt het dek vlak op de spanten te liggen zie foto twee.
photo 417034 photo 417033

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2015 12:58 pm
Berichten: 33
Bedankt!!

Hans schreef:
Afbeelding brouwer,

Christofp,

IK bedoel dat je de boven kanten van de spanten moet af vijlen te beginnen bij spant 1 en zo door naar spant 6 zie foto met pijlen. Wel steeds controleren hoe het dek op de spanten valt.
Op deze manier komt het dek vlak op de spanten te liggen zie foto twee.
photo 417034 photo 417033


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Na een 2,5 week huisoppas in Breda en waar we oppasten op een hond (Duitse Dog) en een kat, weer aan de slag.
Hans, hierbij mijn oplossing voor het Zwarte Gat aan de voorkant. Maar ook een fotootje van het zwarte gat aan de achterzijde van het schip. Ik denk dat ik het laatste ook maar leeg laat....

photo 418482
en achter:

photo 418483

Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2017 11:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwers,

Eindelijk klaar na 2 jaar en 10 maanden brouwen.
Het was mijn eerste boot en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.
Luuk heb toch nog de twee zwarte gaten aan de achterzijde opgevuld met decoraties die ik over had.

Was een gezellige tijd op dit forum bedankt. Afbeelding
Alle brouwers bedank voor alle tips en steun, ook het forum en moderator.
Blijf jullie volgen mogelijk tot een volgende keer en succes met het brouwen.

Hier de foto;s van het eindresultaat.
photo 420593 photo 420594
photo 420595photo 420595 photo 420597
photo 420598
photo 420599
photo 420600
photo 420601
photo 420602
photo 420603
photo 420604
photo 420605

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2017 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hans. Wat mooi! Gefeliciteerd!
Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 14:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
Nou, daar heb je dan een verdomd mooie schuit van gemaakt Hans. Mijn complimenten. Maar eigenlijk had ik ook niet anders verwacht, gezien je posts op dit forum. Je hebt er vast al wel een mooi plekkie voor uitgezocht, want jouw Sovereign mag best gezien worden. Een mooi blikvanger na jaren van noeste arbeid. Je welverdiende beloning zeg maar.
Ik ben inmiddels al weer een mooi tijdje uit de running. Familie omstandigheden, overlijden van mijn moeder, een paar vervelende kwalen en meer zaken, allemaal hadden ze er wat mee te doen dat mijn lust in bouwen ver was weggezakt. Maar onlangs heb ik mijn schuit weer van stal gehaald en weer aan het knutselen gegaan. Inmiddels ben ik aanbeland bij deel 66, en ik heb nog een lange weg te gaan.
Natuurlijk heb ik wel zo nu en dan dit forum gevolgd, en heel veel mooie dingen gezien. En veel tips gelezen, waar ik als nakomertje dan wel weer veel aan zal hebben denk ik.
Maar voordat ik mijn Sovereign uit de motteballen haalde zat ik met een ander probleempje. En dat was mijn jaren geleden gebouwde Eenhoorn. Die stond eigenlijk wat te verstoffen. En met de stofzuiger over het volledig ingerichte dek te gaan, en over de masten en ra's en de touwen, dat leek me geen goed idee. Dus er moest een kap komen, oftewel een vitrine. Maar die dingen zijn loeiduur, helemaal op dit formaat. Dus heb ik besloten er eentje zelf te bouwen. Met als onderplaat een stuk multiplex waar ik zelf een profielrand aan heb gevreesd, en dan in de bruine beits en een laagje matte lak. Daarna plexiglas besteld, op maat gesneden via internet. Dat met heldere lijm in elkaar gezet en de lijmnaden met houten latjes afgewerkt. En klaar was de vitrinekast, in een middag en een stuk goedkoper dan kant en klaar gekocht. Mijn Eenhoorn staat nu mooi stofvrij te wezen en is ook nog eens beschermd tegen een onbedoelde haal van bijvoorbeeld een stofzuigerslang oid. Het is wel een joekel van een kast geworden, en ik vrees dat de maten voor de Sovereign nog wel een stukje groter uit gaan vallen. Maar, als dat schip na zoveel jaar werk klaar is, ist'ie dat wel waard vind ik. (zie foto)

photo 421149

Daarna ben ik weer begonnen met mijn Sovereign. Eerst met de lantaarn, waarvan ik de bijgeleverde gaasstukjes nogal fijnmazig vond. Ik had van een oude computer nog een geperforeerd stuk van een ventilatierooster liggen. Dat heb ik op maat geknipt en in de lamp gelijmd. Tijden een opruiming van een drogist had ik een kerstornamentje gekocht. Een oude straatlantaarn die mbv een batterij en een led licht gaf. Eigenlijk waren er 3 van die lampen aangesloten, maar ik heb er twee van weggesneden. En daarna deed'ie het nog steeds. En nu geeft mijn lamp dus ook een zacht licht.

photo 421145

Ook heb ik veel metaaldelen aan het schip gelijmd. Daar valt verder niet zo heel veel over te vertellen. Aan de voorzijde heb ik besloten om een half-ronde deur te plaatsen, die ook nog eens op een kier staat. Dat betekende dat ik dus ook een opening moest snijden in de voorkant, ter grootte van die deur. De ronde gaten tussen de figuren aan de voorkant heb ik voorzichtig uitgeboord mbv een mal van stevig karton. In een 7 mm brede kartonstrook heb ik op precies in het midden en op de juiste hoogte een stip gezet. Daarna die strook tussen de figuren gezet en met een klein boortje de gaatjes geboord. Daarna met een serie steeds dikkere boortje de miniscule gaatjes uitgeboord tot 5 mm. Werkte perfect.

photo 421146

De eerste relingen zijn geplaatst en gisteren heb ik nog een haf ronde borstwering gelijmd. (deel 65)

photo 421144

En nog een paar plaatjes van de voor- en achterzijde zoals die er nu bij staan.

photo 421148

photo 421147


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Viking.
Ja, toch leuk om je weer te zien hier. Ik denk dat ik nog ongeveer een half jaar nodig heb. Ben met het want etc. bezig. En da's nog een hele klus. De rond de 2200 dubbele knoopjes van het klimwant zijn zo goed als klaar. Maar er komt nog een hele boel op me af. Nou ja, moet maar!
Groetjes, Luuk

Mijn boot tot nu:

photo 421150


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement