Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 jul, 2017 11:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
absoluut mee eens, en kopen doe ik hem sowieso. Er komen toch wel heel leuke tijden aan, een CW.22 in plastic, ik zag nog ergens een nieuwe Hawk (H36) aangekondigd, hopelijk dan de S.13 en als kers op de taart straks een vliegende D.21?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2017 7:02 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Branky schreef:
Heren plakkers, tel uw knopen!

Ik heb er 10 op het moment. :P

Maar ik ben heel benieuwd hoe deze G.1 gaat worden, en de kans dat 'ie er bij mij gaat komen zou best groot kunnen zijn.
Zoals gezegd, verwacht geen foutloze kit, wegens die zijn erg zeldzaam!

Zoals Siepie al zegt, Trumpy en Hobbyboss hebben over het algemeen mooie kits, maar er zitten meestal wel fouten in. Om wat voorbeelden te noemen, de registratie decals die bij de 1/48 Fw190D-10 zitten zijn niet bruikbaar voor die kit. De registratie die in de kit zit (GH+KT) hoort bij een Ta-152H-0 prototype, en dat toestel was toch behoorlijk anders dan de D-10. De D-12 heeft ook weer z'n eigen foutjes, maar die zijn (gelukkig) dan weer gering. En waar ik onlangs tegenaan ben gelopen bij de Bv141 van Hobbyboss, tijdens het lezen van een boekje van uitgeverij Valliant, is dat ze het voor elkaar hebben gekregen de prop verkeerd te gieten (draait linksom, moet rechtsom zijn)... Op een enkele uitzondering na (Hs129) hadden alle Luftwaffetoestellen een rechtsdraaiende prop, en dus ook de Fw190 die de BMW801 hadden. De Bv141 in de Hobbyboss kit zou ook de BMW801 als motor hebben, en daar hoort een rechtsdraaiende prop op. Ik had begrepen dat er een aftermarket correctie voor is, dus dat zou simpel te verhelpen zijn. Beetje een misser bij een verder hele gave kit.

Zo, ik heb het uit m'n systeem. :mrgreen:
Nu zou er mogelijk nog een ander issue mee kunnen spelen. Hobbyboss is een groot merk, en daar zijn de centjes misschien belangrijker dan de wens om een accurate kit uit te geven. Ik bedoel, als ik al bovenstaande punten kan achterhalen, moet zo'n grote jongen als Hobbyboss dat toch ook kunnen?
Misschien dat dit bij Short-Run fabrikanten anders ligt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2017 11:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Okee, stel dat het model niet geheel accuraat is, so what?

Bestaat een deel van de hobby niet uit zoeken naar referenties en het corrigeren van de foutjes?

Soms krijg ik het gevoel dat iedereen een tamiya-san kit wil hebben, lijm en verf in de doos gooien en dan maar goed schudden? Ik vind het juist de charme van deze hobby het feit dat je zelf ook nog wat moet doen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2017 13:42 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Bert, tot bepaalde hoogte ga ik met je mee.
Hier een lijntje meer, daar een lijntje minder (paneellijnen bedoel ik dan, geen witte vlokken :wink: ), of een luchthapper weghalen die er niet hoort, of een plaatsen waar er juist wèl een hoort is geen probleem. Echter, als blijkt dat de romp verlengd/verkort i.o.d. moet worden gaat dat al heel snel een hoop werk opleveren, en jah, dan heb ik liever een kit die in dat opzicht gewoon klopt. :wink:
Nu zal een millimeter of 2 in 1/48 niet zo'n ramp zijn, maar er zijn grenzen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Misschien dat een fabrikant eens naar mijn model zou kunnen kijken, krijgen ze een beetje interesse. :D

photo 139985
photo 139982
photo 139981
photo 139980
photo 139977

Ik heb hem gewoon scratch gebouwd aan de hand van tekeningen van het tijdschrift "De modelbouwer" Ik heb de tekeningen gelukkig nog bewaard.

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 sep, 2017 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
JohnH schreef:
Ik heb hem gewoon scratch gebouwd aan de hand van tekeningen van het tijdschrift "De modelbouwer" Ik heb de tekeningen gelukkig nog bewaard.


Hoi John zou jij die tekeningen kunnen scannen? Ik en denk ik meerdere hier hebben daar wel belangstelling voor.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Arjan,

Ik heb de tekeningen er even bijgezocht....stof.....pppffff....alleen bij mijn printer werkt de scanner niet... :mrgreen:

Geen nood er is een eenvoudiger oplossing, op het net staan dezelfde tekeningen:

https://www.google.nl/search?q=tekening ... 80&bih=944

Ik had ze toen uit 2 nummers van "de Modelbouwer"gehaald ( jan 1986 en febr/maart 1986) en nog met de hand naar 1/48 overgezet. Kan nu wel eenvoudiger, gelukkig.

Er staat genoeg op het Internet, die nog wel wat duidelijker zijn.

Met vr,. gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2017 10:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Schitterend G! model werkelijk!! Ik hoop dat Mirko mir er ook wat moois van maakt. Ze hebben nu alle gegevens, incl deze tekeningen. Sergey is nog steeds optimistisch en wil de kit voor het eind van het jaar klaar hebben... einde van de herfst Tot nu toe klopte zijn planningen heel redelijk...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 okt, 2011 18:14 pm
Berichten: 678
*tumbleweeds* Dus... het is herftsvakantie... is er al meer nieuws? Sprue-shots? Ik ben in November jarig, en heb mezelf als kadootje een G-1 belooft. Laatste bouwdoos die ik koop dit jaar...

Rob

_________________
"Niet mauwen, maar brouwen!!"
It was either this or a misstress. In the end Airfix turned out to be cheaper...
I'm not always rude and sarcastic. Sometimes I'm asleep...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2017 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Ik ben ook wel nieuwsgierig. Maar.... ik wacht rustig af. Ik maak me er maar niet te druk over en zoals Branky al zei, laten we de ontwikkelingen maar afwachten.

Wie weet wordt er op IPMS wel een lakentje van het model getrokken?

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement