Branky schreef:
Heren plakkers, tel uw knopen!
Ik heb er 10 op het moment.
Maar ik ben heel benieuwd hoe deze G.1 gaat worden, en de kans dat 'ie er bij mij gaat komen zou best groot kunnen zijn.
Zoals gezegd, verwacht geen foutloze kit, wegens die zijn erg zeldzaam!
Zoals Siepie al zegt, Trumpy en Hobbyboss hebben over het algemeen mooie kits, maar er zitten meestal wel fouten in. Om wat voorbeelden te noemen, de registratie decals die bij de 1/48 Fw190D-10 zitten zijn niet bruikbaar voor die kit. De registratie die in de kit zit (GH+KT) hoort bij een Ta-152H-0 prototype, en dat toestel was toch behoorlijk anders dan de D-10. De D-12 heeft ook weer z'n eigen foutjes, maar die zijn (gelukkig) dan weer gering. En waar ik onlangs tegenaan ben gelopen bij de Bv141 van Hobbyboss, tijdens het lezen van een boekje van uitgeverij Valliant, is dat ze het voor elkaar hebben gekregen de prop verkeerd te gieten (draait linksom, moet rechtsom zijn)... Op een enkele uitzondering na (Hs129) hadden alle Luftwaffetoestellen een rechtsdraaiende prop, en dus ook de Fw190 die de BMW801 hadden. De Bv141 in de Hobbyboss kit zou ook de BMW801 als motor hebben, en daar hoort een rechtsdraaiende prop op. Ik had begrepen dat er een aftermarket correctie voor is, dus dat zou simpel te verhelpen zijn. Beetje een misser bij een verder hele gave kit.
Zo, ik heb het uit m'n systeem.
Nu zou er mogelijk nog een ander issue mee kunnen spelen. Hobbyboss is een groot merk, en daar zijn de centjes misschien belangrijker dan de wens om een accurate kit uit te geven. Ik bedoel, als ik al bovenstaande punten kan achterhalen, moet zo'n grote jongen als Hobbyboss dat toch ook kunnen?
Misschien dat dit bij Short-Run fabrikanten anders ligt.
Danny