Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jul, 2017 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
siepie schreef:
De CW.21 (en 22) bestaan ook erg mooie resin kits van




LF models/Kora models heeft zojuist een 1/72 Curtiss CW-19/22 geproduceerd in spuitgiet. De CW-21 zal wel snel volgen!
Zie:
https://www.lfmodels.com/index.php?main ... fh8sifv744

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jul, 2017 19:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Zou ik niet te zeker van zijn. De CW21 is een volkomen ander vliegtuig en er is weinig bruikbaar van de CW22 mould.
Maar ik kan het Mr Koraba van Kora eens suggereren. ;-)
Overigens, Mikro M ir overweegt een 1/48 en 1/72 kit dus er is hoop...
Moet de G1 wel een succes worden... en daar kunnen jullie tzt een bijdrage aan leveren.
Overigens zou Flash er als bijdrage dus een leuk prijsje van kunnen maken, gezien al die tientje die Coen destijds heeft geïncasseerd :-D
Groetjes uit Branky


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jul, 2017 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Ik krijg nog weinig hoogte van Mikro-Mir. Was sowieso hevig verrast. Contact loopt zeer moeizaam. Het project staat nu on-hold ivm gebrek aan bronnen? En het moet in oktober af zijn? Dat wordt een hotsebots model... Hij zou de stichting Fokker G-1 kunnen benaderen? Verschillende mensen en organisaties hebben hem op SFG-1 gewezen. De gepubliceerde 3D tekeningen laten veel te wensen over. Er zou eigenlijk overnieuw begonnen moeten worden. Laat hem maar contact opnemen en laat hem concreet aangeven wat hij zoekt.

De Luchvaart hobby shop en alle modelbouwers hebben daar toch ook belang bij...

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Probleem met Mikro-Mir is dat communicatie heel moeizaam verloopt en Sergey nogal eigenwijs is.
Op vragen krijg je weinig of geen antwoord. Ik heb 'm alle hulp aangeboden die hij nodig zou kunnen hebben en alle info die ik had hem toegestuurd, waaronder de Lanasta uitgaven van de Fokker G1. Er is ook een heel fotoarchief beschikbaar maar dat hoefde hij niet...
Sergey plant het model in september af te hebben en ik hoop dat íe voortijdig een en ander laat zien. Aan een tweede Legato debakel heb ik niet zoveel behoefte ... en Coen denk ik ook niet. Maar meer dan hulp aanbieden kan ik ook niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
en dan komt het model, vinden we /is het slecht, verkoopt het niet en is dat het einde van plastieken G.1's.

Oh the horror.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
siepie schreef:
en dan komt het model, vinden we /is het slecht, verkoopt het niet en is dat het einde van plastieken G.1's.

Oh the horror.


The horror, indeed. Ik heb met wel zes verschillende kitbakkers contacten gehad. Soms was er serieuze interesse, een andere keer werd er zelfs begonnen met ontwikkelen. Dan weer allerlei intrige en spannende ontwikkelingen met onderling ruziende medewerkers van een bedrijf. Ik zou er een boek over kunnen schrijven. Het is al tijden mijn droom om een nieuwe G-1 kit op de markt te krijgen en mijn collegae bestuursleden van de stichting Fokker G-1 ondersteunen dit streven. Mijn nekharen gaan overeind staan bij het idee dat er nu een bedrijf "even" een G-1 er doorheen fietst en er dus een inaccuraat model zou kunnen verschijnen.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 14:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Dat zou echt heel jammer zijn, doet ook geen enkel recht aan jullie inspanningen (waarvan ik me bewust ben). Het is jammer maar niet iedereen gelooft in communicatie (op dezelfde manier). En soms moet je er iets ook gewoon door drukken wil je iets gedaan krijgen dat is dan ook wel weer zo.

Ik ben geen rivet counter maar als de vorm "off" is dan stoort me dat wel heel erg. Trumpeter en Hobby Boss hebben zo als vele favorieten van me geproduceerd in echt wel hoge kwaliteit maar altijd wel een rare misser.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
siepie schreef:
Het is jammer maar niet iedereen gelooft in communicatie (op dezelfde manier).


Eens. Het is aan de ene kant een zegen om met mail een contact op te kunnen bouwen, maar juist mailcontact is erg vluchtig en kan moeizaam verlopen.

Ik ben me ook bewust van mijn eigen tekortkomingen. In mijn eigen enthousiasme/fanatisme ben ik in het verleden ook eens niet geheel correct geweest richting Branky.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 16:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Het is nu eenmaal een onderwerp wat ons aan het hart gaat (en gelukkig maar). Ik waardeer ieders input zeer en hopelijk (maar in dit topic gaat dat toch prima) kunnen we allemaal goed met elkaar uit de voeten (ook al zal er soms best wel eens wat verkeerds gezegd zijn, of niet helemaal juist overgebracht zijn, overgekomen zijn).

Weet je, ik hoop dat die G.1 er gewoon komt, mikro mirs andere recente modellen zien er gewoon heel leuk uit. Het zal toch een short run blijven denk ik dus dan kan evt een ander later er ook nog een uitbrengen. Er moet toch genoeg interesse zijn, prachtig toestel, toch belangrijk concept.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jul, 2017 10:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Laten we Mikro Mir vooralsnog het RUIME voordeel van de twijfel geven. We hebben nog helemaal NIETS aan sprues oid gezien en toch brult iedereen nu al dat het wel niet zal deugen. Legato 2.0??? Tot nu toe zijn de uitgebrachte kits niet slecht en doorgaans accuraat. Wel worden er foutjes gemaakt die veelal te corrigeren zijn en zijn de kits soms lastig te bouwen. De recente Miles Aerovan in 1/72 ziet er goed uit en hoewel de NL decals niet helemaal compleet zijn is er wat leuks van te maken. Het in elkaar steken van de stoeltjes in de cabine is echter een klusje op zich...
Ik vermoed dat we een G1 zullen krijgen waar wel wat werk aan zit maar dat tot een heel aardig resultaat zal leiden. De kans dat Tamiya of een ander supermerk een Fokker G1 gaat uitbrengen is gering tot non existent maar wie zin heeft kan erop gaan wachten. En ook die kan fouten maken... Wie heeft die 1/32 F4C gebouwd en al de BDR paneeltjes verwijderd???
Zolang er nog steeds lieden zijn die het verschil tussen een G1a en G1b niet kennen en denken dat je van de een makkelijk de ander kunt maken denk ik dat een Mikro Mir Fokker G1 in 1/48 best een succes kan worden. Heren plakkers, tel uw knopen! enne, je hoeft 'm niet te kopen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement