Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2016 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Mamo schreef:
Hoi, om antwoord te geven op je vragen, druppeltje dreft had ik ergens gelezen als tip om de verf beter te laten vloeien.
Maar dat beviel mij niet zo toen ik het probeerde.


Als je de verf wil verdunnen dan kun je beter wat thinner gebruiken (wel die van de modelbouwwinkel!) of nog makkelijker; Gewoon wat water toevoegen.
De verf wordt dan aanzienlijk dunner en vloeit dus beter over het te beschilderen oppervlak.

Ik meng altijd een zandkleurig bruin door mijn geel als basislaag. Bruin dekt vele malen beter dan geel zelf, daarna kun je de gewenste kleur opbouwen.

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2016 16:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Bedankt voor jullie tips en adviezen weer!

Ik ben aan de slag gegaan met olieverf uit tubes om een vieze laag te geven aan mijn past gesauste gele muren.
Beetje zonde wel zo'n fris en fruitig kleurtje te verpesten maar ok het komt wat realistischer over gezien de omstandigheden destijds.

Ben gewoonweg wat kleuren gaan mengen en hier en daar opgebracht en uitgewreven.
Kleuren die ik gebruikt heb waren zwart, wit, blauw en bruin.

De trap heb ik ook gepoogd wat slijtage plekken te geven.

Ook heb ik 3 kogelinslagen gemaakt, die had ik met rood ingestipt om de bakstenen onderlaag mee aan te geven.
Helaas verdween dat toen ik olieverf erin wreef, nu hebben de kogelinslagen een donkere kleur van binnen iov roodachtig.
Het lukte mij niet om met behulp van wattenstaafje en keukenpapier de olieverf uit dat kleine gaatje te krijgen helaas.

photo 390455

photo 390456

photo 390454

photo 390457


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2016 8:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind de muur toch al veel beter zo en de kleur van de kogelinslagen? ja volgens mij beter dan dat ze rood waren geweest, het is toch best een soort van hitte bij de inslag die vrijkomt, dus m.i. donker is beter. Maar Google is altijd je beste vriend dus ik zal ook eens kijken of mijn theorie klopt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2016 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
De houten tussenverdieping heb ik vies gemaakt, aangezien het dak ontbreekt, waarschijnlijk eraf geschoten.

De binnennaad die ontstond na het samenvoegen van de muurdelen heb ik met humbrol filler dichtgekit en weggeschuurd.
Het laatste heb ik niet secuur genoeg gedaan en werd als het ware met een vergrootglas zichtbaar duidelijk nadat ik het geverfd en vooral vies erna maakte met olieverf.

Gelukkig zit het in een donker hoekje onder de trap.

photo 390511

photo 390510


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2016 15:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Ben met groene olieverf gemengd met zwart aan de slag gegaan en heb de bakstenen muurdelen verviest.
Met de bedoeling een mosachtige, alg achtige viezige groenige aanslag te creeeren.

photo 390587

photo 390586

photo 390585


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2016 16:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Ik heb een vraag, ik heb bij het aanbrengen van primer mn aanrecht niet goed bedekt met kranten.
Hier en daar is er wat primer op het aanrecht terecht gekomen door de kieren van mn kartonnen spuitcabine.

Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan verwijderen, ik heb even kort geschuurd om te testen maar het leek erop alsof dit ten koste zal gaan van mn aanrecht.

Bedankt, groet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2016 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Lastig probleem natuurlijk maar als het een -laat ons zeggen - echt keukenaanrecht is zou dat wel bestand moeten zijn tegen een oplosmiddel zoals thinner en white-spirit. Daar kan je mee proberen maar geen schuursponsje gebruiken! Beetje oplosmiddel erop, laten inwerken en met een gewone doek proberen afvegen, eigenlijk had je dat direct nadien moeten doen. :roll:
Op die manier haal ik zelfs zonder beschadigingen strepen van een alcoholstift van mijn tafel en dat is maar melamine, maar wacht geen 24 uur of het lukt niet meer! :(

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2016 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 29 jul, 2016 22:11 pm
Berichten: 78
Bedankt Walesha voor je hulp, ik heb succes gehad met terpentine (white spirit) en een schuursponsje.
Ging redelijk makkelijk, ondanks dat het 4 dagen heeft uitgehard, en heeft geen krassen of schade nagelaten gelukkig.

Voor :

photo 391273

Na:

photo 391272


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2016 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
:D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement