Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hallo Jan,
Jammer dat je stopt met de groepsbouw. Gezien de motivatie die je geeft snap ik dat wel. Ik hoop dat je werk hier wel zichtbaar blijft!
Ik ben nieuwsgierig naar wat het diorama gaat worden.
Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Hallo Jan ,

Ik begrijp je beslissing en heb respect voor je keuze maar vindt het wel erg jammer .
In mijn ogen was je een van de betere GB organisatoren en weet altijd wel hoe je een
GB moet leiden .
Het stoort mij ook al langere tijd dat er zo weinig zinvolle reacties op de postings komen
en dan ook vaak reacties die totaal geen inhoud hebben.
Een ander iritatiepuntje is dat sommige GB wel georganiseerd worden door een bouwer maar
er vervolgens niet meer naar om kijken en de GB dus langzaam doodbloed .
Ook erg jammer dat er bouwers meedoen maar in 6 maanden niet het model afbouwen omdat
ze misschien nog veel meer projecten op de tafel hebben staan.

Ik denk zowiezo dat er teveel GB,s georganisserd worden en de deelnemers zich niet afvragen of
het model waarmee ze mee willen doen interesant genoeg is om er een paar maanden achter elkaar
aan te werken en de interesse dus al snel weg is en het model achter in de kast verdwijnt .

Nogmaals jammer dat je er mee ophoud

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 16:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Jammer Jan. Deze discussie over de reacties laait om de zoveel tijd weer op. Ikzelf heb het maar een beetje los gelaten bij het aantal reacties bij 1 van mijn topics. Maar bij mijn Ka-Mi tank vraag ik expleciet om feedback en die krijg ik dan niet. Dan houd mijn goesting ook op om meer te posten dan alleen de eindfoto's.
Heico en ik hebben met veel o altijd de grote GB georganiseerd als IDF en War on Terror. Doch merkten we ook dat op het laatst het aantal afmakers sterk daalden. Dan was er flink wat motivatie van onze kant nodig om de boel in swung te blijven houden.

Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 16:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
fotoemmer ligt eruit, waardoor alle foto's die daar staan niet zichtbaar zijn. Gewoon om aan te geven dat er geen foto's zichtbaar zijn, waardoor je er ook geen commentaar kan op geven

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 16:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor jullie reacties mannen. Intussen wachten we op beter tijden en het oplossen van mijn bouwdip :)

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 17:39 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik kan me in Jan's motivatie vinden, en de reacties van de leden hierop.
Ja, er zijn een hoop mensen met leuke ideeën, maar dat zijn er zodanig veel dat het regelmatig voorkomt dat er meerdere GB's tegelijk lopen, óf dat een GB soms pas na een jaar aan de beurt is, en tjah, in geval van dat laatste, is dan in de tussentijd de 'zin' niet afgezakt?

Zelf heb ik ook al in de gaten gehad dat GB's me niet heel goed (meer) af gaan, steeds vaker krijg ik ik het niet voor elkaar om een model af te krijgen binnen de gestelde tijd (Gedrochten deel 2 is me niet gelukt, Twins was op het nippertje, etc.).
Ook dat kan te maken hebben dat er momenten zijn dat ik van GB naar GB ga. En ja, dat is m'n eigen schuld natuurlijk, maar soms moet je jezelf even tegenkomen voordat je je grenzen kent. Well, ik heb intussen een aardig idee van de mijnen...
Voor de mensen die ook weleens op Flory komen, daar komt vanuit het beheer, 2 keer per jaar per onderdeel, een GB naar buiten. De onderwerpen van deze GB zijn vrij breed, en ook vrij laagdrempelig. Op het ogenblik loopt er een GB "Big in Japan", werkelijk alles is toegestaan, van Gundams en andere anime gerelateerd spul, tot auto's, tanks en vliegtuigen. Ook deze GB's lopen 6 maanden, en elk voltooid model wordt met een medaille beloond (het is dan ook wel een forum waar je een contributie moet betalen).
Zelf zat ik te bedenken of dit idee misschien hier ook wel zou werken. Dan is de 'wildgroei' minder, en is de kans om iets te voltooien misschien groter.

Maar goed, dat waren mijn 2 centen. Wie morgen ook in Hardegarijp is kan zien hoever ik intussen (niet) ben opgeschoten met de Greif.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2016 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ik begrijp helemaal je gevoel en ik maak mezelf hier ook schuldig aan momenteel. Sorry hiervoor.

Wegens een mindere periode en een diep dal waar ik momenteel doorheen kruip, krijg ik het momenteel niet voor mekaar om hier of daar wat commentaar te geven en zelf wat actiever te zijn. Ik dwing mezelf momenteel om dagelijks wat te bouwen, maar kan tegenslagen tijdens het bouwen moeilijk aan en dan verlies ik de moed snel.
Vandaag heb ik een betere dag, en op zo'n dagen probeer ik wat bij te benen hier. Gewoon om te laten zien dat ik nog steeds bezig ben. Ook al is het maar iets klein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Beste Jan,

Naast dat ik het ook heel spijtig vind dat je tot dit besluit bent gekomen, wil ik vooral zeggen dat ik het moedig van je vindt om het zo duidelijk te verwoorden. Ik denk dat het gevoel voor velen van ons in meer of mindere mate heel herkenbaar is (in ieder geval voor mij). En zolang niemand het benoemt, zal het ook niet snel veranderen. Dus bij deze bedankt voor het bespreekbaar maken van dit onderwerp.

Om die reden neem ik je woorden ter harte en zal ik zelf vaker reageren op verslagen. Hoewel ik inhoudelijk niet heel veel van modelbouw weet en qua kennis van de meeste modellen ook niet veel af weet, behalve dan moderne civiele vliegtuigen, vind ik dat dat geen reden moet zijn om geen reacties te plaatsen. Bij het leiden van een GB komt wel wat meer kijken, als je zoals je zelf schrijft dat ook echt serieus wil doen. Ik ben bang dat voor velen van ons de beschikbare tijd een groot obstakel is daarin. Ik weet niet of het mogelijk is om met meerdere mensen een GB te leiden, maar die mogelijkheid zou het vast al een stuk aantrekkelijker maken. Zelf vind ik dat je het heel leuk gedaan hebt in het verleden, wanneer ik kijk naar de door jou opgezette GB's waar ik aan deel heb genomen. Mocht ik in de toekomst kriebel krijgen om een GB te leiden, dan heb ik daar in ieder geval een goed voorbeeld aan gehad.

Sterkte met het genezen van de bouwdip. In de meeste gevallen heb je er geen zware medicijnen voor nodig en gaat het vanzelf weer over :wink:

groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 22:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
@ Fokkerfan, samen een groepsbouw organiseren is ook mogelijk, ik heb het inmiddels met Rene en Danny een groepsbouw georganiseerd, en inderdaad, het voordeel hier aan is dat als je even wat minder tijd hebt, de ander kan inspringen.
En ja het organiseren consumeert uiteraard tijd die je anders in het bouwen kan steken, dus het moet je wel liggen om een onderwerp voor te zitten.
Daarnaast ik vind het zelf heel belangrijk dat je zelf als organisator het goede voorbeeld geeft, dus ook een onderwerp af maakt (onvoorziene omstandigheden voorbehouden uiteraard).
Mocht je vragen hebben omtrend het organiseren, PB gerust!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 nov, 2016 4:27 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Door mijn focus op de Heavy Hitters heb ik deze posts gemist.
Mijn excuses hiervoor.

Ik ben een fervent groepsbouwer. Ik vind dat gewoon leuk omdat er ook wat tijdsdruk en beetje groepsdruk bij hoort. Dat motiveert me juist om niet te "slabakken".
Ik volg de redenering van Jan m.b.t. de "aandacht" die momenteel wat aan het tanen is. Een groepsbouw heeft steeds wat minder reacties dan het reguliere "modelbouwen in de lucht". Maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Je bouwt voor jezelf en de laatste posts met felicitaties en/of opmerkingen met verbeterpunten zijn steeds de bekroning van het proces. Als je tussenin nog wat tips meekrijgt, is dat weeral een stap voorwaarts in het leerproces.

Ik denk dat er momenteel teveel groepsbouwen elkaar hebben opgevolgd en het programma te druk was. Misschien naar de toekomst deze beperken naar enkele per jaar en zonder overlapping, zelfs een maand tussen laten als rustpunt.
In groepsbouwen zie je ook vaak dezelfde namen opduiken....

De laatste Brouwerdag was inderdaad niet echt een succes op vlak van vliegtuigmodellen. Toch blijft het voor mij een hoogdag omdat mijn modelbouwseizoen eindigt en dan ook opnieuw start met deze dag.

Zoals in elke goede relatie zijn er ups en downs, een (bouw)dip hier en daar, maar uiteindelijk zal de liefde wel overwinnen (voor het modelbouwen, hé).

@Jan: Komaan! Zeker niet stoppen met het maken van bouwverslagen! Je bent een prima leermeester voor mij die met dezelfde middelen werkt als ik.
Als organisator van een aantal groepsbouwen heb je dat uitmuntend gedaan en hopelijk zal je dat in de toekomst nog doen.

Graag zie ik het bouwverslag van je Picchiatello hier verschijnen en ik zal deze met veel aandacht volgen...

Gr Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement