Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: wo 26 okt, 2016 21:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De tracks zijn nu op lengte gebracht. Ik maak altijd de track volledig op een vijftal links na. Een dry-fit bepaalt dan de ontbrekende lengte. In dit geval is die dry-fit onmogelijk. Ik dacht eerst dat het onderstel van Dragon de twee uit 1 part bestaande trackspanners in zo'n extreme hoek had staan, dat de Friul tracks niet eens tussen de loopwielen en de fenders pasten. Achteraf bleek dat ik die dingen ondersteboven had gezet omdat het model in die stap omgedraaid staat.

photo 388344

photo 388346

Als we het achterste wiel vergelijken met het plan in Tank Power (hier mist Panzer Tracts wel dit aanzicht) dan zien we dat de spanner wel wat verder naar achter mag draaien. Er is duidelijk ook veel plaats tussen wielen en fender. Dat is ook nodig, want de hull achterin staat onder een hoek en neemt ook wat van de beschikbare plaats in.

photo 388343

Om het wiel terug te brengen heb ik een hele operatie op touw gezet waarbij ik de as van de spanner gereconstrueerd heb met een metalen pinnetje. Helaas valt er zoveel materiaal weg bij het zagen, dat de spanner in twee brak bij de asopening.

photo 388342

Ook aan de andere kant is het aangepast. Hier heb ik de as achterwege gelaten en het stuk gewoon vastgelijmd. Op de voorgrond de voltooide track die straks gedry-fit wordt.

photo 388345

Nu maar eens eerst die dingen omdraaien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 0:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nog wat extra plaatjes met de track er rond. Aan de andere kant is de spanner er wel terug afgevallen, die is nu teruggelijmd en wat beter passend gemaakt in het wiel zodat ik hem er niet af draai.

photo 388374

photo 388375

photo 388376

photo 388377

photo 388378

Ook de laatste pionier is gebouwd.

photo 388373


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 18:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ook track 2 is op lengte gebracht.

photo 388915

photo 388916

photo 388917

Ik denk dat ik de half-track nu even opzij ga zetten om wat verder aan de Sd.Kfz.6/1 te werken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 20:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Wouter en Aris, de primer die toentertijd gebruikt werd was als ik mij niet vergis een menie, ik dacht aanvankelijk loodmenie. Foto's tonen mij menie die fel oranje tot roodbruin van kleur is.

@ Steven, ik wilde ooit ook nog eens een 251 bouwen, maar als ik zie wat er allemaal niet klopt aan de Dragon kit zou het me gaan storen als ik er nu een zou kopen....
Dus voorlopig kan ik nog opzoek naar een kit die beter klopt.
Bedankt, enzo.......kan ik zelfs een gerenommeerd merk als Dragon niet eens niet eens vertrouwen dat ze mopper mopper moppermopper mopper mopper......



Euh, goed werk tot zover en dat soort dingen! :P


Danny

PS. Als je nog wat referentiemateriaal wilt kan ik zelf nog wel wat plaatjes van een Kar98 schieten en sturen. :wink:

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 feb, 2006 23:38 pm
Berichten: 265
Juggernaut schreef:
@ Wouter en Aris, de primer die toentertijd gebruikt werd was als ik mij niet vergis een menie, ik dacht aanvankelijk loodmenie. Foto's tonen mij menie die fel oranje tot roodbruin van kleur is.



De ijzermenie had deze rood/bruine kleur is werd gebruikt op metaal als ondergrond.

De loodmenie is oranje van kleur en werd gebruikt voor hout dat in aanraking komt met ijzer.

Wij hebben de menie tot zeker jaren 90 vorige eeuw gebruikt.

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 0:09 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Kijk, iemand met vakkennis! Ikzelf heb maar één keer met zo'n pot in m'n handen gestaan. :lol:
Bedankt voor de toevoeging, Angus! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 7:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
angus schreef:
De ijzermenie had deze rood/bruine kleur is werd gebruikt op metaal als ondergrond.

De loodmenie is oranje van kleur en werd gebruikt voor hout dat in aanraking komt met ijzer.

Wij hebben de menie tot zeker jaren 90 vorige eeuw gebruikt.

:brouw:


De zogenaamde "rode menie" voor ijzer bevatte ook een hoge concentratie lood, daarom dat het uit de handel werd genomen.
Die menie werd tot in de jaren '90 veelvuldig gebruikt bij de centrale verwarming en (pijp)leidingen in de industrie.
In mijn jonge jaren heb ik heel wat kms buizen daarmee geschilderd! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Maar goed dat ik de 251/22 van meneer Dragon maar niet gekocht heb dan, daar zou inderdaad toch wel veel verbouwwerk voor nodig zijn om de halftrack correct te krijgen. Zou AFV Club zijn research beter gedaan hebben?
Dat is stiekem nog een hoop werk geweest zeg, om die tracks er goed op te krijgen. Hij staat ook al mooi in de kleur, je hebt het tempo er goed in zitten!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Dragon Sd.Kfz.251/7
BerichtGeplaatst: wo 23 aug, 2017 0:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik dacht vandaag eerst de grote half-track te schilderen maar er was te weinig lichtbruine verf voor. Daarom is de andere half-track verder grijs gespoten. Er waren nog meer tekenen dat de primer er niet zo stevig op zit, hij gaat dus eerst in de p+. De verf is Tamiya German Grey opgelicht met lichtblauw, al is dat voorlopig nauwelijks te zien.

photo 419254

photo 419255

photo 419256

photo 419251

De onderdelen voor het diorama zijn ook net rood gespoten.

photo 419252

photo 419253


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement