Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Honda CB900F2 bold'or
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2016 13:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dit project ben ik vorig jaar gestart, maar met de CBX-en er bij en de komst van de kleine is deze nog niet af maar laat wel alvast zien wat ik zoal gedaan heb,ik zet niet gelijk alles er op, dat is teveel en onoverzichtelijk, dus doe ik het in delen....daarnaast past het ook mooi tussen de huidige CB's die er nu worden getoond, dus bij deze....Deel 1!

The Box

Afbeelding



Allereerst natuurlijk het blok in elkaar geprutseld, gespoten en bewerkt met een lichte wash.

Afbeelding

Afbeelding



Vervolgens de chrome onderdelen klaar gemaakt en gemonteerd plus hier en daar wat details toegevoegd zoals o.a. de olieleiding en wat bedrading

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Zo ook de caburateurs afgemaakt en de brandstofleidingen samen met de overflow aangebracht.

Afbeelding


En bij de carburateur rubber de slangenklemmen gemonteerd.

Afbeelding



Aan het frame is ook het een en ander aan gedaan... zo heb ik deze uiteraard geschuurd,in de primer en vervolgens in de kleur gespoten.
Ook heb ik op alle plaatsen waar gegoten bouten en moeren zaten deze verwijderd en doorgeboord om er straks de echte bouten en moeren te plaatsen.
Daarnaast heb ik ook hier weer wat extra details toegevoegd zoals de frame nummers op het frame.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Uiteindelijk het blok er in gehangen en alle boutjes en moertje op hun plaatsen gemonteerd en vast geschroefd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De bouten en moeren voor deze motor zijn wat kleiner dan die van de CBX-en...logisch natuurlijk aangezien we hier praten over een 1/12 .
Hier begin ik met 1 mm boutjes tot 2 mm die op schaalwijze gezien vanaf ringsleutel 12 t/m 24 zouden moeten zijn.

Afbeelding


Tot zover deel 1... binnenkort deel 2.

gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Laatst bijgewerkt door Ruud op vr 14 okt, 2016 12:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2016 20:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
mooi werk tot nu toe, al lijken mij de voedingskabel en de bougiekabels een beetje overmeten?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2016 12:41 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Bert,
wat die voedingskabel betreft zou je best eens eens gelijk kunnen hebben...deze is een beetje dikke dan je zou verwachten.
De bougiekabels daar in tegen zijn de standaard maten die ik altijd gebruik.. Misschien dat de foto het vertekent.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2016 16:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Àls ik mij nog goed herinner waren deze zo'n 8 mm dik, met aan de dop kant ca 6 cm lang een dikker gedeelte

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2016 19:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
De olieleiding doet mij denken aan een aanzuigslang bij de heftrucks waar ik aan werk :roll: , iets aan de hele dikke kant.
Bougiekabels maak ik zelf. Door de originele slangetjes op korte lengte aft te knippen ( als doppen zeg maar ) en daar een dunnere draad in te lijmen.

Verder is het wel weer een juweeltje.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 23:09 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
De olieleiding is de zelfde die ook op de andere CB's zitten Dennis... 2mm zoals uitgerekend. Op de rode cb heb ik een zwarte leiding van 2mm en op de kawa Z1 racer zit een transparante leiding van 2mm... Ik moet wel zeggen dat deze (misschien omdat ze zwart en doorzichtig zijn minder op vallen wat kleiner oogt) maar op de cafe racer zit de zelfde.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 feb, 2016 14:16 pm
Berichten: 6
Citaat:
Aan het frame is ook het een en ander aan gedaan... zo heb ik deze uiteraard geschuurd,in de primer en vervolgens in de kleur gespoten.
Ook heb ik op alle plaatsen waar gegoten bouten en moeren zaten deze verwijderd en doorgeboord om er straks de echte bouten en moeren te plaatsen.
Daarnaast heb ik ook hier weer wat extra details toegevoegd zoals de frame nummers op het frame.


Hoe doe je dat met die frame nummers, Ruud? Ik neem aan dat je niet iedere keer een vel aan enkel deze decal heb verspild?
Uitknippen en nogmaals het vel door de (laser)printer?

Dichter bij huis, http://www.microscrews-shop.nl/ levert ook bijzonder kleine schroefjes, boutjes en moertjes. Of komen deze niet uit Duitsland?

Verder zoals gewoonlijk een mooie klus.

Will


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 12:11 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
nee Will, ik maak zeker geen hele vel op aan twee decaltjes.. ik knip inderdaad een gedeelte uit en deze sjees ik gewoon door de printer.
De boutjes en moertjes komen uit duitsland, met die andere heb ik geen ervaring, kan het opzich wel een keer proberen,maar bij Knupfer in duitsland weet ik gewoon wat ik kan krijgen en ze hebben een hele goede service daar altijd.

Verder met Deel 2 van de CB900F2


zo ben ik verder gegaan met de achterkant.. eerst te beginnen met de ketting.
hier heb ik net een wash overheen gedaan nadat de ketting was gespoten en gaten had geboord voor de tandwiel bouten.

Afbeelding


vervolgens de twee helften van de kettingbeschermer gemonteerd, geschuurd en gespoten in de primer en tot slot in semi gloss zwart gespoten en de decals opgeplakt.

Afbeelding


de Velgen gespoten in goud, de randen bewerkt met een beetje aluminium.

Afbeelding


de Remschijf gespoten met zilver, daarna bewerkt met een dun laagje metallic blauw.

Afbeelding


Daarnaast heb ik ook de remklauw gespoten, waar nodig gaten geboord voor de bouten in de ophanging en voor de banjobout, de ketting-stellers gemonteerd op de achterbrug....waarna het hele achterpartij is gemonteerd...


Afbeelding

Afbeelding


Tijd om alles aan de voorkant in orde te maken, zo heb ik de voorpoten gespoten en gedecalled, ook de voetstepplaten heb ik onderhanden genomen.. same story here... overal waar gegoten bouten en moeren zaten doorgeboord, gespoten en decals erop.

Het zelfde verhaal met de remschijven...


Afbeelding

Afbeelding


en uiteraard alles gemonteerd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot zover weer deze update....

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Laatst bijgewerkt door Ruud op ma 17 okt, 2016 14:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 14:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Om te beginnen heb ik de delen gelijmd die uit meerdere delen bestonden zoals het spatbord en de topkuip.

Afbeelding



Vervolgens geplamuurd, geschuurd en in de primer gespoten

Afbeelding



En natuurlijk in de juiste kleur...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Daarna de topkuip en het ruitje... ik wou zo het ruitje niet meer lijmen, daar heb ik het verleden wat slechte ervaringen mee ( wit uitslaan en rijmresten)... dus heb ik besloten net als in real-life om het vast te schroeven, alleen tja...schroeven gaat natuurlijk niet lukken op deze schaal dus gebruik ik pinnetjes.

Begonnen met aftekenen en boren...

Afbeelding


zo ook in de kuip...

Afbeelding


Dan allereerst de decals op de kuip geplakt en in de blanke lakgespoten... het uitlaatsysteem had ik een tijdje geleden al gespoten dus die kon er ook al op.

Afbeelding

Afbeelding



koplamp er in en het ruitje er op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De volgende update zal echt up to date zijn.. waarschijnlijk de binnenkant van de kuip afmaken en de rest van de body-work decaleren.

G Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 15:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Mooi strak werk Ruud, kan niet anders zeggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement