Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik kon helaas niet, maar valt me op dat er niet zo veel heli's te zien zijn op de foto's :lol: :lol:

Betreffende de wedstrijd, leuk voor erbij en publieksprijs moet publieksprijs blijven. Als we het anders zouden doen, zouden we ook een hele andere regering krijgen, meeste stemmen gelden.

Zag dat er ook nog wel wat 'twins' in de zaal aanwezig waren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 6:52 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ René,

In totaal waren er 2 paartjes aanwezig; de Catalina's van Trajanus en Lt D en de Migjes van BBT en ik.
Dat is iets wat ik wel wat jammer vond, van de complete GB waren er maar 2 paartjes te zien. Als men volgend jaar weer een GB tafel wilt hebben zou het wel leuk zijn als er meerderen hun model daar neer zouden zetten. Tuurlijk, aangezien er met paren gewerkt is, is het wel lastig om beide bouwers aanwezig te krijgen, maar hopelijk zijn volgend jaar meer mensen bereidt om hun GB modellen mee te nemen! :)

@ iedereen: De charme van de publieksprijs is dat er niet enkel met arendsogen naar een model gekeken wordt, en dat elk foutje genadeloos uitgelicht wordt. Hoe vaak komt het niet voor dat de kids van de bezoekers ook stemmen? Of dat men puur kijkt naar wat ze er het leukst uit vinden zien?
Dat maakt het gelijk heel spannend, want het is een stuk lastiger om te kunnen voorspellen welk model een prijs zal winnen.

Tuurlijk, dat de Marder in de Stahlhelm een prijs heeft gewonnen is geen verassing, maar voor de rest was het wel spannend.
Ik had niet verwacht dat mijn Ju88 Nachtjager ook een prijsje heeft gewonnen, dus dat is ook leuk natuurlijk. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Is het zo, dat als je een model meeneemt je dan de hele dag aanwezig moet zijn? Ik ga normaal gesproken met mij vrouw en kleinzoon, van hun kan ik niet verlangen om de hele dag daar te zijn, dat is dan voor mij een reden om niets mee te nemen.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 8:18 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Rob, het zou inderdaad leuk zijn als je de hele dag kan blijven, maar zeker geen verplichting!
Doe je mee aan de wedstrijd, dan is het wel handig om de hele dag aanwezig te zijn omdat de hele dag door gestemd kan worden en de uitslag op het eind van de dag bekend wordt gemaakt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 10:21 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Was weer een leuke dag. Jammer dat ik zoveel op de foto sta ;)



P.s. die scratch MENG bulldozer is van papier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
@juggernaut,

Bedankt.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 15:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
looney schreef:
Jammer dat ik zoveel op de foto sta ;)


Oh, ik dacht dat het om een model 1:1 ging
:lol:

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Als ik ook nog een duit in het zakje mag doen: ik heb een leuke dag gehad. Vorig jaar was ik er voor het eerst bij en dus nu weer.
Het was leuk leuk om met enkele van jullie kennis te maken, het gemaakte werk te bewonderen en onderwerpen te zien waar je eigenlijk anders nooit naar kijkt.
Nu blijkt wel dat de schijn bedriegt, want ik had wel het idee dat het rustiger was dan vorig jaar en wat minder aanbieders...
En over het beroerde licht kunnen we het blijven hebben....

Mensen van de organisatie, bedankt weer!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: di 27 sep, 2016 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt, 2007 21:23 pm
Berichten: 326
Woonplaats: ridderkerk, nl
Namens Twenot Z-H-Z bedankt voor de belangstelling en de vele vragen en verhalen.
Het is altijd erg leuk en geeft veel voldoening als men ons aanspreekt over de modellen die we tonen.
Wat echter wel opvalt is dat er velen zijn die tijdens deze gesprekken de zin wel inzien van een bezoek aan een bouwgroep, vooral in betrekking tot het leren van nieuwe technieken of het juist toepassen van materialen, maar helaas blijft het dan toch vaak bij alleen die belangstelling.

Ik ga hier geen ledenwerving doen maar vraag wel om eens bij een bouwgroep in jouw buurt binnen te stappen.
Praat eens één op één met iemand die je een stap verder kan helpen en wie weet schuif je de volgende keer wel zelf aan.

Een forum is leuk en soms leerzaam maar door met gelijkgestemden jou hobby naar een hoger niveau te brengen is een groot pluspunt.
Vaak worden door deze bouwgroepen tripjes naar de beurzen georganiseerd en misschien zie ik je dan ook eens achter een tafel met jou modellen en kunnen we daar eens lekker over keuvelen.

We kunnen veel van elkaar leren en buiten de doos denken is daarbij ook goed, kijk eens bij vliegtuigbouwers als je zelf vrachtwagens als passie hebt of juist eens bij militaire voertuigen.
Vaak gebruikte technieken in één van deze disciplines zijn op meerdere manieren toepasbaar en kunnen een verrassend nieuwe insteek bij jouw model opleveren.
Voorbeeld...ik zie heel veel mooie auto's die zo uit de fabriek lijken te komen maar maak eens een straat met stoeprand en verweer een auto met b.v. wat lakschade, stof en vuil zodat het eruit ziet als een dagelijks gebruikte auto die op straat geparkeerd staat.
Voor de juiste technieken en toepassingen van materialen kom je dan al snel bij diorama-bouwers in de hoek van de militaire modelbouw terecht.

In ieder geval veeeeel bouwplezier (hier draait het toch om) en tot ziens.

Willem Plaisier

_________________
kan niet zegt de dwaas
dus daarom kan hij het niet.

al doende leert men.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brouwersdag 2016
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2016 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik vind de publiekswedstrijd ook juist leuk, een jury kijkt toch vaak naar andere dingen dan puur het eindresultaat.
Alleen dan moeten er wel zoveel mogelijk mensen stemmen.
Nu weet ik niet hoeveel bezoekers er waren en hoeveel hebben gestemd.
Maar ik denk dat het nu voor velen niet duidelijk te zien was waar de wedstrijdtafel was.
Weet iemand ook wie de man was met een hele grote en professionele camera? En waar die foto's misschien te zien zijn?

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement