Ik zie aan de reacties dat jullie de Iveco wel bevalt, maar die ligt toch echt voorlopig in de diepvries.
Eerst wil ik deze bouwen, en ik denk dat dit bouwverslag jullie ook wel zal bevallen.
Het voorbeeld is de C500 "Rawhide" van NT Hauliers uit Darwin, een klein transportbedrijf die de twee C500 KW's van HHA (Heavy Haulage Australia) heeft overgenomen toen die vorig jaar failliet ging.
Rawhide vind ik mooier dan die andere omdat deze rechte pijpen heeft. De kromme dingen vind ik maar niks.
Zo toen hij nog van HHA was, persoonlijk vind ik die grote verchroomde bumper ook niet mooi.
Dus zo met een bullbar en ronde spatborden bevalt hij me veel beter.
Hier samen met zijn broertje.
Of er logo's op komen weet ik nog niet, alleen in de kleur kan hij ook mooi voor de Drake trailer straks.
De neus en de sleeper komen van Auslowe. Evenals de Cummins engine.
Verder heb ik 3 CTM sets erbij gekocht in Jabbeke.
De neus heb ik van Kees gekocht en de cabine van Jacco.
Ik heb de deuren eruit gezaagd en die worden scharnierend.
Het dak heb ik helemaal glad en kaal gemaakt.
De dashboard is van Auslowe, eigenlijk bedoelt voor een Peterbilt maar met een kleine aanpassing past hij ook in de KW.
Het chassis maak ik zelf van 0,5 mm styreen net als mn Volvo.
De bladvering wilde ik zelf maken maar ik zag dat de AMT Autocar haast dezelfde vering heeft.
Dus iets aangepast en met Italeri assen moet dat gaan. De wielbasis past ook precies met de KW, ook al is de Autocar 1/25.
Mijn cabine is ook 1/25 maar ik ga hem met een 1/24 chassis en wielen bouwen zodat dat beter past bij de rest.
Dat valt later niet meer op
Een kennis van mij rijdt op deze C500, helaas is hij niet een hele goede fotograaf. Maar met zijn hulp moet ik toch een heel eind moeten komen. En moet deze af zijn voor Jabbeke 2017.
Deze fotos heb ik van hem gekregen.
Niet geweldig duidelijk maar beter iets dan niets