Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Voila sé, dat probleem is ook weer opgelost en ja, in dit geval heb je met AK wel wat mogelijkheden... enfin, doe maar lekker verder, we blijven volgen! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2016 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben helemaal geen figuurschilder maar ik vind die van jou er heel goed uitzien. Ik zit met veel plezier te lezen wat je doet en wat de tips zijn. Wat betreft het schuim, ik weet niet wat voor schuim je grbruikt maar kun je het niet eerst met houtlijm insmeren. Daar wordt het stevig van en zal niet zo snel meer gaan werken. Daarna kun je wellicht dan wat gips erop smeren.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2016 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dank je Ferry! Leuk om te lezen dat je het verslag zelf ook wat vindt. Over het schuim; ik weet niet precies wat voor spul het is, maar het wordt als isolatie bij aluminium wandpanelen gebruikt. Het is vrij hard schuim, en het is ook niet echt luchtdoorlatend. Maar ik weet niet of gips goed houdt op het schuim, maar ik denk dat ik het gewoon eens moet proberen op een afvalstukje. En als dat niet lukt, kan ik altijd nog jouw houtlijm-tip proberen.

Het schuim heb ik overigens nog wat aangepast. De ruwe buitenkant heb ik voorzichtig afgeplakt met een brede rol aluminiumtape, zodat de rand mooi glad wordt. Bij de onderkant is die tape echter vrij veel omgeplooid, dus daar heb ik nog een smalle rand met dunne tape overheen geplakt. Hierna is het hele ding zwart gespoten.
Afbeelding

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik denk dat ik de deadline toch nog ga halen, wegens ik heb dit weekend zodanig doorgewerkt dat het vignette nu zo goed als af is. :mrgreen: Het enige wat nog moest gebeuren was de ondergrond, en die heb ik nu zo goed als afgemaakt.
Maar eerst: de NBC-figuur afmaken. De AK is afgeschilderd, en ik heb voor het oranje hout gekozen voor op het geweer.
Afbeelding

Ik begon met het maken van de bomen. In de tuin staan een hoop hortensia's, die in deze tijd van het jaar verdord zijn. De takken van de hortensia vertakken zich vrij fijn, waardoor ze perfect zijn voor bomen mee te maken. Wel moest eerst alle rommel (verdroogde blaadjes etc...) eraf gehaald worden, wat niet het allerleukste werkje was. :mrgreen: . 1 voordeel was wel dat slechts de helft kaalgetrokken hoefde te worden, omdat de "na-Vietnam-kant" verdorde bomen moet hebben. Hierbij hoef ik alleen de verdorde blaadjes te fixeren met spuitlijm en haarlak.

Eerst maar eens bloemetjes plukken...
Afbeelding

...en de helft van de blaadjes eraf trekken.
Afbeelding

En dan komt er stiekem toch veel rommel van die vier takken af. :roll:
Afbeelding

Daarna ben ik de kastjes van het huis doorgegaan, en heb ik de volgende spulletjes bij elkaar gezocht:
Afbeelding
De peterselie dient voor de blaadjes te maken, en de spuitlijm zorgt ervoor dat de blaadjes op de tak blijven zitten.
De takken zijn eerst ingespoten met de lijm, waarna de peterselie erop gestrooid is. Niet op de kant met de verdorde bladeren natuurlijk. Toen de blaadjes erop zaten, heb ik alles nog een keer bespoten met de lijm.
Afbeelding

En veel verder dan dit kan ik de tutorial niet vertellen... :mrgreen: . Ik heb de hele tijd doorgewerkt, en ik ben vergeten om tussendoorfoto's te maken. Het recept van de grond kan ik wel vertellen; een handvol aarde uit de tuin, behanglijm en houtlijm. Wel snel aanbrengen, want het goedje dikt vrij snel in. Het duurt overigens wel nog een paar dagen totdat het helemaal uitgedampt is, maar daarna is het ook spijkerhard. Ruim hiervoor heb ik overigens alle attributen op de ondergrond bevestigd. Hier is eigenlijk geen lijm aan te pas gekomen, nadat je de vaten etc... goed in de bodem gedrukt had, zaten ze al flink vast. Op de bodem van de verdorde kant heb ik nog wat losse bruine blaadjes rondgestrooid. Het was overigens nog even passen en meten om alle vaten erop te krijgen, omdat de bomen ook nog ruimte gebruiken (waar ik nog niet bij stil had gestaan :mrgreen: ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En trouwens, wel snel zijn met het schoonmaken van het mengbakje van de grond, anders wordt het flink schrobben... :roll:
Afbeelding

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 10:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Dat is een heel mooi dio'tje geworden. je verrast me wel met het formaat, ik was in de veronderstelling dat het veel groter zou worden.
De boompjes geven het wel een gevoel van "even lekker uitrusten" de poppetjes zien er afgemat uit.
Mooi stukje werk.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik vind het heel erg geslaagd! :brouw:
Die bomen vind ik ook top en vormen inderdaad een mooie scheidingslijn tussen heden en verleden.
Een pittig detail vind ik dan ook dat de bomen in het heden verdord zijn wat de opzet nog duidelijker maakt. Heel origineel!
Ik ben ten andere blij te zien dat er toch nog mensen zijn die de moeite nemen even in de natuur bruikbaar materiaal te zoeken! :D

Verdict van de jury: goud met speciale vermelding! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Laatst bijgewerkt door walesha op wo 20 jan, 2016 17:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Erg mooie vignette geworden.
Erg mooi om te zien hoe je die bomen hebt gemaakt. ze zien er in mijn ogen top uit.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 17:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
gaaf Tom, daar kan je mee voor de dag komen. mooie wisseling en sfeer geeft deze vignette weer, het komt dus echt uit de verf zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Erg indrukwekkend diotje geworden. Ik vind het contrast tussen oud/nieuw zeer geslaagd. Super!

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik sluit me aan bij voorgaande... heel goed gedaan...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement