Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 9:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Stiekem vind ik het zonde dat je deze gekwast hebt, zo'n mooie kit, je gaat het toch terug zien ben ik bang, ook na verwering

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Oeiiii, die zit wel érg grondig in de lak...!!! Het zijn zó te zien niet de meest makkelijke kleuren om met een kwast aan te brengen... Ik ben benieuwd of je dat daadwerkelijk met de verwering nog recht kunt breien.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Zolang jullie je uitspraken gebaseerd hebben op de op één na laatste foto is het goed. Die toont ook wel het lelijkste van het lelijkste :mrgreen: Dat plekje (rechter overgang wit-roze) ga ik nog een beetje bijwerken en strakker proberen te maken.

@Ruud: inderdaad, twee van de drie voornaamste kleuren waren kl*te. Ik heb elf laagjes wit erop gelegd voordat ik tevreden was. Roze heb ik niet geteld, maar dat zal ook wel in die richting zitten.

F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 21:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Afgaande op de laatste foto moet ik me wel bij mijn voorgangers aansluiten.
Ik denk als je wat geduld had gehad en deze thuis had gelaten en met de airbrush had gedaan dat het resultaat een stuk beter was geweest.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Mag ik vragen wat er dan zo erg is op de laatste foto? Daarop zie ik geen kwaststrepen ofzo. De één na laatste is veel erger...

En tja, deze kit thuislaten... Dan verveel ik me hier ook dood... Dat was dus geen optie, ik móést een kit opofferen :mrgreen:

F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 22:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Herstel: de voorlaatste foto, je hebt gelijk.
Ik neem altijd een boek mee op vakantie, en eerlijk is eerlijk, ook ik heb wel eens een kitje meegenomen, maar dat was er dan 1 die onder de noemer antidipkit viel.
Verkloot ik zo'n kit,.....jammer dan, maar een kit voor een GB ben ik altijd erg secuur mee.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
FCFriso schreef:

@Ruud: inderdaad, twee van de drie voornaamste kleuren waren kl*te. Ik heb elf laagjes wit erop gelegd voordat ik tevreden was. Roze heb ik niet geteld, maar dat zal ook wel in die richting zitten.

F


Dat dacht ik al Friso. Aangezien je overige brouwsels doorgaans van een hogere kwaliteit zijn, kon het niet anders dan dat de verf in dit geval parten heeft gespeeld. Als ik me niet vergis zijn de diverse kleurtjes óók nog eens van het type glans-lak en daarmee is de misère nagenoeg compleet:
* lastig dekkende kleuren
* doorgaans dikke lak welke doorgaans veel detail "dicht smeert" en zich niet altijd streeploos laat verwerken
* gekoppeld aan de (waarschijnlijk) hoge temperaturen op je vakantie-bestemming
Afsluitend is er dan nog het "macro-effect" van de fotografie, welke élk detail extreem in beeld brengt (en dus óók alle "boo-boo's")...

Ik ben er echter van overtuigd dat het een & ander na een weather-sessie & wat decals er heel anders zal uitzien. Gaat vast & zeker goed komen !!! Lekker doorbrouwen en vooral van je vakantie genieten !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Inderdaad Ruud. Hoewel de glanzende verf ook heel handig kan uitpakken (zie verderop in dit bericht), kan het het werk ook moeilijker maken. Opzich vind ik dat de panellines nog goed zichtbaar zijn, had verwacht dat dat lastiger zou gaan.

Decals erop:
photo 323246
photo 323247
photo 323248
photo 323249
photo 323250

De decals waren erg goed, ze behoren zelfs tot de besten waarmee ik gewerkt heb. Ze gingen moeiteloos in de panellines nadat ik er decalsoft op had gedaan en er voorzivhtig meteen tissue overheem had gewreven.


Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Dat ziet er niet verkeerd uit mag ik wel zeggen. Het is een leuke spit aan het worden. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar geniet vooral ook van de vakantie! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
"HATSEMEFLATS !!!"

Dat ziet er al stukken beter uit. Of ga je me nu vertellen dat je stiekum met de nail-remover aan de slag bent gegaan... :lol:

Zonder gekheid; ziet er goed uit met de plakkerkes erop. Óók de "overall" foto's zien er een stuk beter uit vergeleken met de "close-up's". Érg duidelijk te zien dat het een en ander allemaal véél minder schokkend is (was) dan dat de eerste plaatjes ons allen deden geloven.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement