Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 17:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Ja, ik ben er zelf nog niet eens helemaal thuis in, maar daar kan je je sowieso ook aanmelden!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 18:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik schreef me net in met een V-150 Commando van Hobbyboss, al vind ik nog geen referentie dat die versie daar gebruikt is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Jawel Steven, die werd gebruikt in Vietnam samen met de V100 onder meer voor de bewaking van het vliegveld in Saigon, de voormalige hoofdstad van Z-Vietnam.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 20:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik haak even in, in de beginpost heb ik het overzicht vanuit het groepsbouwgedeelte toegevoegd, die is altijd up to date

... mits iedereen netjes meewerkt. Indien je dus interesse hebt (je hoeft daarom nog geen concreet model in gedachten te hebben), geef dat dan even aan op http://www.modelbrouwers.nl/group-builds/vietnam-war/

Zo wordt de lijst van mogelijke deelnemers up to date gehouden.

En ik wil meteen ook de volgende kanttekening maken, niet om party-pooper te spelen, maar ik geef het liever nu meteen aan dan over een maand als er een 'officiële aanvraag' aankomt:
  • In 2012 werd er al een Vietnam groepsbouw gehouden, als modteam willen we voorrang geven aan unieke thema's (archief-link)
  • Forumwijd betekent dat de groepsbouw bij ter land, in de lucht en ter zee komt te staan. Ter lucht krijgen we op een gegeven moment (maart-april 2015) een overlap van 3 groepsbouwen. Dit is uitzonderlijk toegestaan, maar als daar nog een vierde bouw bijkomt dan vrezen we een beetje dat de groepsbouwen te veel in elkaars vaarwater komen
  • Wat betreft de dakflapperts (helikopters): er is een zekere overlap met de Huey's groepsbouw.

Ik weet niet wat je voor startdatum in gedachten had, en voorlopig maakt dat voor mij ook niets uit, maar ik denk dat het zinvol is om de bovenstaande punten mee in rekening te brengen als je een datum gaat vastleggen.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja inderdaad, er zijn intussen al en aantal Gben voorgesteld en sommigen opgestart, misschien toch even wachten tot er terug wat ruimte komt... je kan moeilijk aan tig GB's meedoen toch?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik ga in ieder geval niet meedoen voordat mijn huey af is... :wink: en eigenlijk heb ik daarna ook nog wat plannen op stapel, dus wat mij betreft mag deze groepsbouw best nog een behoorlijk eindje in de toekomst van start gaan.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2014 23:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Heren, we hebben nog even. De Groepsbouw start pas op 2 september 2015, en zal eindigen op 3 februari 2016! dus alle tijd om een mooi project te bedenken, en nogmaals, dat mag ter land/zee en lucht zijn! Maar heb je zoiets van Ja leuk, ik doe mee, dan mag je je uiteraard alvast aanmelden: http://www.modelbrouwers.nl/group-builds/vietnam-war/

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Laatst bijgewerkt door prutser332 op vr 05 dec, 2014 0:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Op de Groepsbouw-pagina staat hij van 2 september 2015 tot 3 maart 2016...? Komt mij eigenlijk nog wel iets beter uit denk ik.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2014 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Startdatum 2 augustus lijkt me niet zo evident, dan zit je midden in de vakantieperiode en dan hebben veel bouwers wel iets anders te doen. 2 september lijkt me meer haalbaar, tot eind oktober zit ik dan wel met de re-enactment dan blijft er dus alles bij elkaar voor mij een kleine vijf maanden over, periodes tussen twee meetings meegerekend. :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec, 2014 0:10 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Omdat ik Vietnam een erg interessante periode vind weet ik dat 2 augustus de datum is van het eerste Tonkin incident, niet de bekende 'druppel' maar wel een leuke datum om de GB mee te beginnen. En soms is een beetje symboliek ook leuk, al had het in dit jaar net wat leuker geweest omdat het dan 50 jaar geleden was geweest.

Zelf moet ik nog even kijken wat ik ga bouwen, maar dat ik mee ga doen is wel zeker. Ik heb de volgende kits die ik kan doen, welke het gaat worden kan ik nog even rustig over nadenken.

F-105 (wel erg compleet dus maar even de vraag of ik met deze mee ga doen wegens de duur van de gb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

A4

Afbeelding
Afbeelding

M-107

Afbeelding

T-55 (tenzij ik me vergis, maar volgens mij is deze ook wel gebruikt)

Afbeelding

155mm Howitzer ( ook van deze ben ik niet helemaal zeker, maar het zou maar zo kunnen van wel )

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Laatst bijgewerkt door heico1980 op vr 05 dec, 2014 0:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement