Nee, geen update, maar wel een nieuwtje wat me weer doet verlangen om dit project weer op te pakken. Afgelopen week ligt de nieuwe MIP (IPMS) op de mat met daarin een advertentie van iemand die een aantal kitjes 'goedkoop' wegdoet. Na een berichtje, kreeg ik keurig een lijst toegestuurd met de modellen welke worden aangeboden. Vanwege de kidscorner a.s. 1 november te Hurdegaryp kon ik hem van flink wat modellen afhelpen. Bij die modellen viel mijn oog op een ander kitje, die kon mooi mee in dezelfde doos.
Het model was van Artiplast. Op de lijst van de verkoper stond hij weergegeven als Artiplast Fokker S-11, en voor een paar euro wilde ik die wel hebben. Het bleek echter geen S-11 te zijn, maar een variant. Aermacchi mocht de Fokker S-11 in licentie bouwen (Aermacchi M.416). Ik was dus erg blij verrast.
Het ging om onderstaand model:
Artiplast is me totaal onbekend, maar de inhoud lijkt toch wel heel erg op dezelfde van Smer waarmee ik bezig ben.
De inhoud:
In dit geval met flink wat decal opties:
De Smer-kit zal eerder bekend zijn:
Kwalitatief zijn dit erg slechte kits, maar wie mij een beetje kent, dat is voor mij geen probleem. Ik heb ooit al eens de E-17 gebouwd. En in dit topic ben ik bezig om een S-11 om te bouwen naar een S-12 welke nu in het Aviodrome staat. Erg langzame bouw trouwens... Hieronder de E-17 die ik al eens heb gebouwd.
Ik heb nu een aantal van deze kits, met het idee om van alle landen die ermee hebben gevlogen een uitvoering te maken. Wellicht ook nog in alle uitvoeringen zoals ze in Nederland hebben gevlogen.
Van de Smer-versie heb ik er reeds een paar, die beide anderen ben ik toch wel trots op om - ondanks de slechte kwaliteit - te mogen bezitten.
Als ik dan toch een favoriet vliegtuig moet noemen, dan is het de Fokker S-11. Ik heb hier iets mee. Wellicht begonnen omdat ik op de Anthony Fokkerstraat woon. Na wat vliegshows te hebben gezien met o.a. de Fokker Four - ik vind het een heerlijk rustige sierlijke show - was ik dus weg van dit toestel. Een paar jaar geleden heb ik zelf mogen vliegen in de PH-SLO, instructie van een half uur tot een uur en een vlucht van een uur, waarvan ik denk ik toch wel 20 minuten tot een half uur zelf heb mogen vliegen (zonder ooit les te hebben gehad). Wat een heerlijke vlucht was dat.
René