Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2006 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 maart, 2006 10:58 am
Berichten: 38
Woonplaats: Belgium
Op een engels modelbouwforum heb ik tijdje geleden eens iemand zien langskomen die de Red October wou nabouwen, uit de film : The Hunt for Red October".
Nu zoals iedereen die de film gezien heeft ( en wie niet : shame on you ! ;) ), is de boot zelf een variant op de Russische Typhoon klasse onderzeeboten, enkel met 20 lanceerbuizen voor raketten ipv 16 en is ie enkele meters langer en breder en natuurlijk heeft hij ook de mysterieuze waterkrachtaandrijving die hem geruisloos maakt.
Spijtig genoeg is die persoon op dat forum nooit begonnen aan zijn project, wegens te weinig ervaring en weinig informatie te vinden.

Zelf zou ik hier nu willen aan beginnen, en dit liefst in schaal 1/300 of 1/350. Nu weet ik echter niet of er een Typhoon klasse duikboot bestaat in deze schaal. Heeft er iemand hier een id van ?
Aan de hand van dat model zou ik dan 4 lanceerbuizen bijmaken op het dek, en tevens de romp verbreden en verlengen. en de nodige aanpassingen doen om hem zo getrouw mogelijk te maken aan het model uit de film.
Revell heeft de Red October in 1/400 uitgebracht, maar dit was een gewone Typhoon met wel 20 lanceerbuizen ipv 16, maar zonder de waterkrachtstuwing en nog een aantal details ( niet verbreed of verlent etc ).

Iemand die me aan een start kan helpen van merk dat een Typhoontje heeft in die schaal ?

_________________
---| Been there, done that |---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2006 12:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Revell had er een op 1:400 :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2006 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 maart, 2006 10:58 am
Berichten: 38
Woonplaats: Belgium
blijkbaar heeft Dragon models een 1/350 Typhoon.

Afbeelding

Iemand enig id of dat model nog ergens te krijgen is ? Heb al op enkele sites gekeken ( buitenlandse dan wel ), maar daar staat ie nergens tussen de Dragon modellen.

_________________
---| Been there, done that |---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 maart, 2006 10:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 maart, 2006 10:58 am
Berichten: 38
Woonplaats: Belgium
Heb hem op Ebay kunnen vinden, en gewonnen.
Moet wel van China afkomen, maar ja.

Van sommige modellen vind je enorm veel op Ebay ( Nimitz, Kuznetsov etc in 1/350 ), maar dus die 1/350 Typhoon van Dragon heb ik maar eentje van gevonden.

Gaat nog leuk worden om hem te bouwen :

de kits van zowel Dragon, als Revell die hem in 1/400 heeft uitgebracht zijn wel niet akkuraat op gebied van het roer etc :

Afbeelding

Zo is ie als hij "out of the box" in elkaar is gezet.

En op de foto hieronder staat hoe ie zou moeten zijn volgens realiteit :

Afbeelding

Een boel scratch build werk dus.
De kits zijn uitgebracht halfweg de jaren 80, midden in de koude oorlog, en blijkbaar waren er toen nog niet echt veel detailfotos van het roer van deze kolossen.

_________________
---| Been there, done that |---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2006 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 maart, 2006 10:58 am
Berichten: 38
Woonplaats: Belgium
Van de week is de Typhoon Dragon aangekomen.
Niet echt een hoogwaardige kit, nogal snel in elkaar te steken lijkt me, maar ja, bedoeling is dat ik er de Red October ga van maken uit de gelijknamige film.
Maar dit vraagt dus enige aanpassingen in de zin van : verbreden van het schip en het verlengen ervan.
Tevens moet de in de film gebruikte geruisloze aandrijving ook ingebouwd worden op een of andere manier.
En ook de achterkant van de boot rond de schroeven moet helemaal anders, aangezien het bouwpakket van Dragon nog is gebaseerd op oude, onduidelijk Typhoon fotos.

Kan iemand me helpen met documentatie aangaande de Red October uit de film ? EN hoe ik het best te werk zou gaan met het verbreden en verlengen van de boot, want dit is de eerste maal dat ik dus een modelbouwpakket in stukken zal moeten gaan zagen en ik zou het graag ook terug in elkaar krijgen op een deftige manier ;)

_________________
---| Been there, done that |---


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement