Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
OK, MOOI, MAAR KAN JE OVER DEZE ACRYLLAK WEL MET EEN ALKYDLAK BLANKE LAK OM AF TE LAKKEN? IK DENK ZELF VAN NIET, EN ALKYDLAK GLIMT MOOIER EN IS STERKER, DAN ACRYLLAK. MAAR WELLICHT IS DIT OOK AL WEER ACHTERHAALD TEGENWOORDIG. SORRY, CAPS LOCK.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Weet je ook of je de zelf geprinte decals kunt sealen met Microsoft Liquid Decal? Dat doe ik nu nog wel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Normaal gesproken zou ik een alkydlak nooit over een acryllak spuiten. Dat acryllak minder glimt maakt maakt mij niet uit, het hoeft voor mij niet extreem te glimmen en voor een schaalmodel lijkt me acryllak ook sterk genoeg.

De Saviem waar ik de decals op ga gebruiken is nu met Humbrol enamel geschilderd. Als de decals er op zitten ga ik die nog geheel aflakken met een acryl blanke lak om juist het glimmende af te zwakken.

Microsoft Liquid Decal heb ik niet, kan ik dus niet testen.

André.

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 8:45 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
André,

Ook ik heb hele goede ervaringen met Daniël, ik heb de decals dan niet zelf geprint maar door Daniël laten maken via zijn webwinkel, goede service en eerlijke prijzen!

Hoe heb jij de decals geseald? misschien dat ik eroverheen heb gelezen hoor ( :oops: ) Ik lees ook dat jij je decals in koud water op lost? Ik ben benieuwd waarom wat ik weet niet beter dan dat dit in lauw warm water hoort, ik ben erg benieuwd naar dit want decals kunnen de bouwels maken of breken.

ik ben ook benieuwd wat je toekomstige project gaat worden met deze oude AMT kit.....

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 9:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Hee Jeff, Ik heb gesealed met de acrlyllak die Daniel ook verkoopt. Had ik alwel geschreven maar dat geeft niet. Hele fijne spuitlak moet ik zeggen.

Het gebruik van koud water heeft geen speciale reden. Dat doe ik al sinds ik in mijn tienerjaren begon met modelbouw. Toen nog veel tanks en vliegtuigjes met veel decals dus als je halverwege met plakken was, was het water toch al koud geworden. Ik schreef het wel bewust omdat ik weet dat velen het met lauw water doen en als het met koud al zo goed gaat dan zal dat met lauw water ook wel goed zitten.

Die AMT cabine was alleen om de decal te testen welke eigenlijk op de Saviem moet komen. Neemt niet weg dat er wel een Peterbilt op de nominatie staat als de Saviem klaar is.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 11:56 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi André,

Duidelijk verhaal wat je zegt en inderdaad, als je veel decals plakt zit je al snel met koud water met een loopje naar de kraan als gevolg (omdat ik dit niet wist).

Toen ik las dat jij de decals met koud water gebruikte zat ik te denken (vandaar mijn vraag) dat het losweken van het vel misschien wel vermakkelijkt, vaak als iets warm wordt is de trekkracht groter, aan de andere kant als je bijvoorbeeld een sticker wilt verwijderen helpt het juist weer wel om deze eerst warm te maken, snap je nog wat ik bedoel :roll:

In ieder geval is jou missie goed gelukt en de service van Daniël weer goed geweest :wink:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2014 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
jeff schreef:
Duidelijk verhaal wat je zegt en inderdaad, als je veel decals plakt zit je al snel met koud water met een loopje naar de kraan als gevolg (omdat ik dit niet wist).


Wat ook veel gedaan wordt is het water in een bakje boven een waxine-kaarsje (thee-licht).
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 jul, 2010 15:39 pm
Berichten: 4
Woonplaats: oostduinkerke
Hallo, ik heb eens geprobeerd om decals te printen met mijn inktjet printer, voor het papier ben ik naar neverland in Brugge gegaan waar ze mij decalpapier van microscale decals aanbevolen. Toen ik begon afdrukken op dit papier kwam het papier eruit met 1 grote vervaagde vlek erop, wat helemaal niet meer op het ontwerp leek. Wat kan ik doen? Ligt het aan mijn printer of het papier? Zo ja welke schaf ik het beste aan van papier?

Mvg Niels

_________________
mvg niels
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement