Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Omdat m'n P-51 lekker gaat, en ik eigenlijk zoiets heb van dat wordt misschien wel niet de enige kist voor de Groepsbouw, zat ik alvast te denken aan de volgende. Gezien de rest van m'n voorraad dat voor deze GB in aanmerking komt uit F-16's bestaat, is de keuze dus snel gemaakt. Alleen ja welke gaan we dan maken? Eén kit had eigenlijk nog geen echte bestemming, anders dan misschien een OEF kist. Maar toen...

Toen dacht ik terug aan de Luchtmachtdagen en de viering 100 Jaar Militaire Luchtvaart en 60 jaar KLu. Iets dat ik miste op Volkel was een F-16 in special paint, ja we hadden de Demo en speciale staarten van 323, 322 en 313 sqn, maar dat was het toch net niet vond ik. Toen dacht ik aan de US Navy en hoe hun de kisten hadden uitgedost. En toen had ik het, een F-16 ik kleuren die op de kisten zaten tijdens WWII. De eerste die in mij hoofd kwam was de Fokker D.21. Met het feit dat de J-021 F-16 nog steeds vliegt was dat toch wel een redelijk compleet plaatje.

Avondje stoeien in Photoshop met een F-16 Profiel, leverde dit op:

Afbeelding

Ik denk, gooi het profiel even hier op het forum, om te zien wat andere qua ideeën hebben. Profiel kan nog wat aangepast worden in mijn ogen, is nog niet helemaal af.

Wat ik alvast over de kleuren kan zeggen. Hiervoor heb ik na wat zoekwerk hier wat gevonden van Humbrol en Revell. Humbrol 72 en 116, en Revell 84.

Ben benieuwd wat de reacties zijn.


Laatst bijgewerkt door mad viper op za 31 aug, 2013 19:00 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Leuk idee wel opzich. Net zoals de Britse Hawks in WWII kleuren.

Je zou ipv de oranje driehoeken ook nog de roundels met driekleurige rudder kunnen proberen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 aug, 2013 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik vind het een erg leuk idee! Hopelijk checkt iemand van de afdeling F-16's Spuiten van de Luchtmacht dit topic :lol:

Heb je misschien een .PSD-bestand van de lege lijntekening van de F-16 beschikbaar?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 mei, 2013 21:02 pm
Berichten: 148
Woonplaats: Brabant
Dit is echt een geweldig idee!
Ik ben echt benieuwd naar wat je ervan gaat maken.
Dit is echt zoiets wat ik ook in de kast wil hebben. :D

_________________
From this day, to the ending of the world,
We in it shall be remembered,
He, that sheds his blood with me,
Shall be my brother.
- William Shakespeare


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 9:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Citaat:
Je zou ipv de oranje driehoeken ook nog de roundels met driekleurige rudder kunnen proberen.



Die zal ik er ook even opgooien, kijken wat die doet.

Citaat:
Hopelijk checkt iemand van de afdeling F-16's Spuiten van de Luchtmacht dit topic


Daarvoor kom ik een beetje te laat met dit idee, Luchtmachtdagen zijn al geweest. :wink:

Citaat:
Heb je misschien een .PSD-bestand van de lege lijntekening van de F-16 beschikbaar?


Ligt eraan waar je die voor wilt gaan gebruiken.

EDIT:

Ffies verder gegaan. Via Simmers Pains Shop aan LVA lettertype gekomen. Nu twee versies gemaakt, welke toch al redelijk de laatste versies zijn, want veel kan je er niet aan veranderen lijkt me.

Versie 1, oranje roundel en staart.
Afbeelding

Versie 2, Driekleur staart en KLu Roundel
Afbeelding

J-021 heb ik verplaatst naar de staart en zwart gemaakt om het minder te laten opvallen. Reden dat F-16 reg erop staat is omdat het een bestaande kist is die operationeel vliegt, en ik niet weet hoe de MLA reageert als de normale reg er niet op zit :P

212 is Fokker D.21 reg in LVA lettertype.

Elk schema heeft zo z'n voor- en nadelen vind ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 aug, 2013 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
Heb je misschien een .PSD-bestand van de lege lijntekening van de F-16 beschikbaar?

Citaat:
Ligt eraan waar je die voor wilt gaan gebruiken.


Om ook zulk soort schema's te maken natuurlijk :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2013 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Erg gaaf idee!!
Zelf zou ik de originele registratie op de staart in het wit doen in het LVA-lettertype, en de fake historische registratie weg laten. En dan de oranje driehoek een stuk groter maken, wellicht tussen het stabilo en de vleugel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2013 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Citaat:
En dan de oranje driehoek een stuk groter maken, wellicht tussen het stabilo en de vleugel?


Zoals in het eerste profiel maar dan meer naar achteren plaatsen, in mijn ogen komen de oranje vlakken dan te dicht op elkaar te staan. Nu staat het op ongeveer dezelfde verhoudingen dan bij de D.21. Driehoek kan ik niet groter maken in het profiel, hij is nu zo groot dat hij mooi op de romp valt tussen vleugel en verticale staart stuk. Je mist een 3D-effect.

Daarnaast is het nog maar de vraag hoe groot ik de driehoek in het echt krijg, ze moeten of zelf gemaakt worden of van een Decalset af komen. Zelf heb ik ze niet hier.

Citaat:
Zelf zou ik de originele registratie op de staart in het wit doen in het LVA-lettertype


Die moeten dan gemaakt worden, wat onmogelijk is om zelf te doen. LVA letterypes die ik kon vinden hebben alleen de cijfers voor dat lettertype.

Citaat:
fake historische registratie weg laten


Is geen fake reg. http://www.modelwereld.eu/catalog/produ ... ts_id/8073


Laatst bijgewerkt door mad viper op vr 09 aug, 2013 17:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2013 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Hier wat regels met betrekking tot plaatsing van roundels.

Citaat:
1939 - 1940 (Europe: "1946") 6 x orange triangle, orange rudder, all with black border From October (Europe) and December (NEI). Equal sided triangles, as large as possible (but not touching each other), pointing down- (fuselage) / backward (wing). On the wing with its point equal distant from tip and fuselage (more outward on planes with bomb racks or floats). On the fuselage half way between the trailing edge of the (bottom) wing and the rudder's pivot, equal distant from top and bottom of fuselage. Rudder was orange. Triangles and rudder had 10 cm wide black borders (pictures of orange triangle over roundel are probably 'work in progress').
Officially this scheme was also used on Dutch planes not with RAF-Europe up to 1946.


Van deze site:
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... urs_03.htm


GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2013 11:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Leuk idee, dat gaat een mooie F-16 opleveren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement