Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De wielen heb ik losgewrikt en opnieuw vastgelijmd, zodat ze recht op de grond staan. Ook heb ik de suggestie van JohnH opgevolgd en de onderkant plat gemaakt. Kon ik meteen de ene milimeter hoogteverschil tussen de vleugeltips corrigeren. De schijnwerper boven het neuswiel heb ik gemaakt van een stukje gealuminiseerde plastic folie, en het gat daarna opgevuld met Humbrol Clearfix. Tenslotte hier en daar (wielen, paneelnaden, uitlaten) wat geknoeid met een wash. Ben ik nog steeds geen held in. De foto's dan maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een aardig model, maar best lastig te bouwen. Bovendien zijn romp, onderstel en propeller niet op schaal. Toch blijft het opmerkelijk dat er altijd weer kitmakers zijn, die dit soort exoten produceren.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
robh schreef:
Een aardig model, maar best lastig te bouwen. Bovendien zijn romp, onderstel en propeller niet op schaal. Toch blijft het opmerkelijk dat er altijd weer kitmakers zijn, die dit soort exoten produceren.


Dat zul je dan inderdaad op de koop toe moeten nemen. Ik heb liever zo'n exoot in de kast staat, dan een 1000 en 1 geval die iedereen heeft.

Prachtig geworden en dankzij dat euro-muntje, weten we hoe 'groot' het model ongeveer is.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
wow zeer gaaf :brouw: vooral die eerste foto.

gaat ie naar de ESM?


Gr,
karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dat maakt 'em toch wel af hoor, die kleine dingetjes zoals de wielen die je hebt bijgewerkt.
Wat is 'ie klein.. dat besef je pas als je die foto met dat muntje ernaast ziet.

Complimenten dat je weer een mooi model hebt gemaakt en dat ik weet wat heb geleerd over luchtvaarthistorie! :brouw:

Wat gebruik je om te weatheren? Want ik vind het raar dat je daar zoveel problemen mee hebt, met jouw skills.
Misschien is er iets beters verkrijgbaar dan wat je gebruikt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Hallo Rob,

Keurig gedaan, het resultaat is zeker het beste, wat je kunt bereiken met zo'n model, met al die onnauwkeurigheden.
Ondanks dat, is het toch wel leuk om zo iets in de collectie te hebben. En ook belangrijk, je doet weer wat ervaring op om
nieuwe problemen op te lossen. Dat is toch de lol van modelbouw.

Mijn complimenten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Wat gebruik je om te weatheren?

Ik heb vorig jaar zo'n setje van Modelbrouwers gekocht en heb sinds een paar weken ook een paar potjes wash (shade) van Citadel. Wat mij niet aanstaat is dat bij mij de omgeving van de paneelnaden ook smerig wordt, en als ik die schoon maak, verdwijnt de verf ook weer uit de naden (en ja, ik veeg het loodrecht op de naden weg met een cotton stick). Voor de globale smeerboel heb ik een paar wheaterine master setjes van Tamiya. Dat werkt goed, maar is niet geschikt voor paneelnaden natuurlijk.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Probeer het eens met gewone donkere waterverf, al dan niet verdund (kwestie van uitproberen). In de naadjes laten lopen, even de gelegenheid geven om wat te drogen (ook kwestie van proberen) en overtollige weghalen met een niet pluizend doekje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2013 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zoiets heb ik ook voor het eerst gedaan bij mijn S-51 'Jezebel'. Plakaatverf, verdunnen met water - in mijn geval een donkerder kleurtje erdoor voor het contrast - en een drupje afwasmiddel.

Viel me niet tegen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Nagekomen bericht (voor degenen die eventueel ook een S-21 willen bouwen :wink: ). Gisteren bij mijn ex-collega-die-zoveel-documentatie-heeft langsgeweest, en daar vonden we in een van de windtunnel testrapporten informatie over de remkleppen. Die zitten niet, zoals ik ze gemaakt heb, achter de achterste vleugelligger aan de onderkant, maar achter de voorste vleugelligger (wel aan de onderkant). Ze lopen tussen romp en staartboom, maar zijn slechts half zo hoog als ik ze gemaakt heb. De plaats is ook logisch, want met de kleppen op die plaats resulteert dan een minimaal duikmoment.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement