Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
mooi gebouwd en apparte vorm ook.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
ik kwam vanmorgen deze tegen

Afbeelding

ken jij die?

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Gelukkig staat het uiteindelijk nog op alle 3 z'n pootjes. Wederom knap werk!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Hij is mooi geworden, Rob. En raar is-ie ook. Ik probeer me bijvoorbeeld voor te stellen wat er gebeurt als je onder al dat glas gaat lopen schieten met een snelvuurkanon of vier zware machinegeweren. Gasmasker zat er niet bij, zeker :mrgreen: ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
ken jij die?

Dat is de Scheldemusch. Zijn er een aantal van gebouwd, maar geen daverend succes. Was in die tijd populair, zulke hemelvlooien (Pou du Ciel) te ontwerpen. De Pander D, die Paul aan het bouwen is, was een iets serieuzere deelnemer in die klasse. De Schelde heeft zelfs een vliegbootversie van dit ding gebouwd. Het was overigens een van de eerste (het eerste?) Nederlandse ontwerp met een neuswiel.
Citaat:
Ik probeer me bijvoorbeeld voor te stellen wat er gebeurt als je onder al dat glas gaat lopen schieten met een snelvuurkanon of vier zware machinegeweren. Gasmasker zat er niet bij, zeker

Dat dacht ik eerst ook, maar uit de documentatie bleek dat de mitrailleurs helemaal ingebouwd zaten. De vier "lopen" die je ziet zijn dan ook geen lopen, maar buizen waarin de loop zit, en waardoor koellucht gejaagd wordt. Er was ook geen kritiek van de klant op deze oplossing. Wel op het kanon, maar dat had te maken met het feit dat men betwijfelde of de piloot wel in staat was het apparaat van 20 graden naar beneden naar horizontaal te verstellen, en tegelijkertijd ook nog te vliegen. De oplossing van Slot om dan maar even op de automatische piloot te gaan vliegen werd niet echt geapprecieerd.

Ik moet overigens nog wat afwerken aan het model. Heb geheel vergeten de schijnwerper te maken, en ik wil de wash nog proberen. En mischien de wielen rechtzetten en nieuwe neuswieldeuren maken. Ik heb vanavond ook nog uitgeprobeerd of de schroef nog rond kan draaien als de staartsteunen de grond raken (wat een veiligheidsvoorschrift is). Zelfs met een kleine propeller maalt die vrolijk in de aarde, een bewijs dat RS Models de schaal van de romp echt fout heeft.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Bedankt voor de toelichting. Dat de klant zijn twijfels had bij dat kanon kan ik me goed voorstellen, vooral omdat sinds "Airplane!" ik bij een automatische piloot meteen aan die opblaaspop denk :mrgreen: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2013 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Hallo Rob,

Geluk gewenst met je resultaat. Gelukkig nog een mooi model geworden, ondanks de foute afmetingen en de bijkomende problemen, helaas is niet alles te verhelpen.
Klein puntje; als je de wielen probeert recht te zetten, neem dan gelijk de bandjes mee, door een klein recht vlakje te vijlen bij het raakvlak met de grond. De "zit" ziet er dan wat beter uit.

Al met al, een leuk, vreemd geval. Ik mag het wel, zo'n apart model.

Met vr. groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 mei, 2013 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Vandaag wat nieuwe informatie over deze foto.

Afbeelding

Het is inderdaad een windtunnel model, en van mijn bron (Willem Vredeling) hoorde ik ook dat er nog rapporten zijn van drie windtunnel testen van de S-21. Kopieen komen er waarschijnlijk aan.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 mei, 2013 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat gaaf zeg, al die achtergrond-info die je boven water weet te krijgen over je modellen!
Staan jouw modellen elk op een stapel documentatie? :wink: :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 mei, 2013 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Je moet wel bij deze onbekende vliegtuigen. Bovendien ben ik in dit geval best nieuwsgierig naar informatie die mogelijk aantoont dat de geclaimde prestaties niet helemaal uit de lucht komen vallen (met excuses voor de beeldspraak :lol: ). Verder gebruik ik voor mijn modellen gewoon planken en steunen van de Praxis. :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement