Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Shake schreef:
Dat soort probleempjes lijkt wel bij een MPM/Special Hobby kit te horen. Aan de andere kant brengen ze modellen op de markt waar de NL bouwer voorheen alleen nog maar van kon dromen, dus dat moeten we naar mijn mening maar voor lief nemen.

Gr. Sjaak



Helemaal mee eens Sjaak. Het is een hobby, ik ben lekker 2 avonden bezig geweest en uiteindelijk past het allemaal. Het nadeel van short run denk ik dan maar.
En inderdaad ze brengen net die modellen uit voor de NL bouwer. Als ik zo naar mijn voorraad kijk en de bekende jets (F-16, F-104, NF-5) buiten beschouwing laat is dan zo'n 75% "Made in Czech Repblic".

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Om ervoor te zorgen dat de voorkant van de neus gelijk loopt aan de linkerkant van de romp stukjes strip gelijmd om dit hoogte verschil op te kunnen vangen.
Als ik dan de neus erop pas staat ie mooi recht en is het lengte verschil tussen de twee romdpelen opgelost. Nu laten drogen en daarna schuren en wat plamuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Vandaag de stripjes geschuurd. Een beetje plamuur erop gedaan en weer laten drogen. De romp en de vleugels zijn geschuurd. Ook dit is bijna klaar.

Afbeelding

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Zo'n soort oplossing zou ik ook doen. Dit vind ik beter werken dan zo'n naad vol te stoppen met een kilo plamuur. Wel vervelend dat je aan zo'n kit een hoop werk heb. Dat heb ik ook aan mijn Firefly, niets past echt lekker. Zet hem op zou ik zeggen!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2013 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Shake schreef:
Dat soort probleempjes lijkt wel bij een MPM/Special Hobby kit te horen. Aan de andere kant brengen ze modellen op de markt waar de NL bouwer voorheen alleen nog maar van kon dromen, dus dat moeten we naar mijn mening maar voor lief nemen.

Gr. Sjaak


Een DB-7/A-20 is wel te vinden bij andere merken ook hoor. Maarja, een kit maken van een minder bekend merk is natuurlijk een grotere uitdaging. Je moet dan extra je best doen om er wat van te maken. En bij sommige kit fabrikanten weet je van te voren al dat het een hoop werk gaat worden.

Maar Arie, hij komt toch wel af heh? :wink:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 mei, 2013 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
De motorgondel en motoren zitten erop. De eerste schuurbeurt van deze onderdelen is gedaan.
Er zit een waanzinnige hoeveelheid loden kogeltjes in de neus om ervoor de zorgen dat het model keurig ok zijn landingsgestel staat.
De kogeltjes heb ik via de open ruimte van de gunner in de neus gedaan. Letterlijk kogeltije voor kogeltje. Daarna vloeibare resin door deze ruimte. Niet te veel in één keer want anders loopt het zo je cockpit in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een nachtje laten drogen en dan morgen weer verder met schuren en plamuren en schuren.
Het einde komt langzaamaan in zicht.
De glazen delen, wieldeuren, gunpacks en wat antennes. Dan zitten alle onderdelen erop en kunnen we met spuiten beginnnen.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 mei, 2013 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Zo begint het al een echt vliegtuig te lijken :wink: . Er zit nog wel wat werk in, maar als je genoeg bouwtijd kan vinden zie ik hem nog wel op tijd afkomen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2013 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Shake schreef:
Zo begint het al een echt vliegtuig te lijken :wink: . Er zit nog wel wat werk in, maar als je genoeg bouwtijd kan vinden zie ik hem nog wel op tijd afkomen.

Gr. Sjaak



Klopt helemaal.
De laaste tijd flink wat tijd er ingestoken. Het bruin en groen zijn mengsels van verschillende kleuren. Ik heb deze kleuren zo gemaakt dat je denkt dat het RAF kleuren zijn totdat je het model zet naast een ander model dat in Humbrol RAF kleuren is afgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 mei, 2013 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Afbeelding

Past die canopy bovenop zo slecht, of hoort dat zo? Ik weet het, oude kit en soms moet je wel of wil je wel eens zo om een flinke ombouw/aanpassing te voorkomen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Inderdaad past dit deel niet al te best. Het is ook erg dun plastic an als je dichtbij kijkt zie je al haarscheurtjes. Ik was bang dat het zou barsten als je er druk op zou zetten. Dus maar zo gelaten.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement