Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 20:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja klopt, het is een stoer ding, vooral als die rollers er straks aan zitten. De kit was qua passing wel goed, dat er wat te veel foutjes in zitten is jammer, voor mij niet zo heel belangrijk maar ze zijn er bij die deze links zouden laten liggen vanwege inaccuraatheid. Maar zoals gezegd, weinig problemen met pasvormen, wel veel irritante sinkmarks. Zojuist ook de kleinere deeltjes nog even zwart gemaakt, dus binnenkort in dit theater, kleur!! Ik twijfel nog een beetje of de kleurstelling ga gebruiken zoals ik die heb gegeven bij het referentie-topic of weer met de life-color aan de slag ga.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2013 23:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het gaat vlot met deze. Vanavond eerst even bezig geweest met het mengen van een kleur. Ik heb nog wel de juiste kleur van lifecolor maar ik ben toch nieuwsgierig naar een goeie ´standin´ aangezien die lifecolor lang niet overal te krijgen is. Academy gaf me een optie en ik had bij het referentie topic ook nog wat gepost. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de kleuren zoals Academy die beschreef in de bouwbeschrijving het beste overeen komt.

Daarin stond 80% buff (xf-57) 10% Dark Grey (xf-24) en 10% Flat Green ( xf-5 volgens mij maar ik omdat ik die niet had, heb ik Black Green gebruikt. xf-27 ) en zie hier het resultaat.

Afbeelding

Het bovenste kleine drupje is de lifecolor. De grote vlek is zoals Academy die voorschrijft, en de andere is de mengverhouding zoals in het referentietopic. XF-20 2 tegen XF-49 1 drupjes. Deze laatste vond ik iets te donker nog waardoor ik deze keer voor de middelste ben gegaan.

En zie hier het resultaat. Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste foto teveel flits bevat waardoor de kleur erg licht lijkt. Op de andere 2 zie je daadwerkelijke kleur beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze kleur doet me erg denken aan zoals ik die op de Mk.3 had al is ie misschien een tikkeltje lichter. Dat trekt natuurlijk straks allemaal wel bij, en bovendien is er soms geen peil op te trekken naar de kleuren op die Merkava's. Ook hoor ik graag van jullie hoe jullie de anti slip-laag nu vinden nu de kleur er op zit! Ik vind het persoonlijk niet buitensporig grof ofzo.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 13:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het is een mooi kleurtje hoor. De coating vind ik toch wat aan de groffe kant. Ik heb gekeken bij andere tanks in het echt en bij modellen. Het kan er zeker mee door (en je zal wel moeten) maar een tikje fijner was net iets beter geweest denk ik.

Gr.
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 10:42 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Misschien is het inderdaad 'iets' aan de groffe kant. Misschien omdat het materiaal te grof is, misschien is het omdat ik teveel gestrooid heb. Ach, ik vind het hoe dan ook (zeker voor een eerste keer) geslaagd. Het is nu oefenen om het strakker te krijgen. Misschien moet ik ook maar eens gaan kijken voor een iets fijner goedje. Ik ga het nu uiteraard niet meer vervangen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 16:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Tja, iets te grof, maar verder goed gedaan. Ik vind het een erg fijn kleurtje om naar te kijken, misschien nog een keer een echte buitenfoto?

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2013 17:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Arrie Barry schreef:
misschien nog een keer een echte buitenfoto?



Niet met dit weer haha :lol:

Te grof of niet, het mag op een Merkava... :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2013 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
nou, jij zit ook niet echt bepaald stil :P

Ziet er errug vet uit tot nu toe Mister Heico!

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2013 17:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nee klopt haha, ik heb in de IDF hoek wel een beetje mijn afdeling gevonden vermoed ik :lol:

Al vind ik het andere spul ook wel leuk hoor :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2013 23:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanavond voornamelijk bezig geweest met kleine dingetjes in kleur zetten en drybrushen. Al moest ik eerst ook een paar onderdeeltjes weer plakken die in Ureterp er af zijn gebroken. Ook heb ik de markeringen ( voor zover mogelijk) aangebracht. Dit kon omdat er spuitmalletjes bij zaten. Erg leuk!

Afbeelding

Of alles er ook daadwerkelijk op of aan komt te hangen denk ik niet, maar dan kan ik het later vast wel eens ergens anders voor gebruiken. Wat je hier ziet zijn resin en plastic zakken. Deze plastic delen zijn gewoon van Academy, maar zodra ze ontdaan zijn van hun gietnaadje kun je ze bijna niet meer van de resin onderdeeltjes onderscheiden. Erg mooi gedaan dus.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 19:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vandaag de Merkava in de P+ gedaan, ik hoop dat de korreltjes nu wat beter blijven liggen.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement