Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2013 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Kijk ik dacht al met een voor mij vreemde Apache te maken te hebben :mrgreen: . Nu is het ook zo dat de D versie alleen maar aan de linkerzijde de grote bak heeft die dus over de "vleugel" heen loopt. Ik denk ook dat de maker van deze kit de plank mis slaat want volgens mij hebben de Engelschen de A versie nooit gehad... In tegenstelling tot Nederland overigens!

Sorry voor mijn gezeikstraal hoor Tsjopper Bob :wink: Je bouw ziet er in ieder geval lekker uit met je eigen aanpassingen! Je bent goed bezig!

erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2013 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Inderdaad. Nederland is begonnen met zo'n 23 (of 24) gehuurde 'A'-versie van de US (hebben ook hun US registraties destijds gehouden). Deze werden later vervangen door de huidige 'D'-versie. Engeland heeft dus de 'D'-versie als Longbow uitvoering (die wij dan weer niet hebben).

Ik doe hier ook nog even een kijk en vergelijk tussen Mirage Hobby, Italeri en Academy.

Donkergroen is Academy.
Grijs met tape op de staart is Italeri.
Egaal grijs is Mirage.

Let ook hoe verschillend de staartwielen zijn, waarbij mijn gepimpte versie er toch wel boven uit stijgt :P
Afbeelding

Beide staarten van Italeri en Academy, afgerond. Italeri is uitgerust met mooie klinknagels.
Afbeelding

Detail van de Italeri, met een beetje goede wil is de kromming te zien.
Afbeelding

De vorm van de staart van de Mirage kit.
Afbeelding

Qua lengte en vorm ontloopt het elkaar niet zo veel. Goed zijn hier de verschillen te zien tussen de avionicsbakken. Italeri is een 'D' versie. De vorm liep uit in een punt, maar heb ik aangepast omdat ik er de demo-Apache (2010 en 2011) van wil maken. Academy en Mirage zijn een 'A' versie. Italeri en Academy hebben een veel mooier oppervlaktedetail, maar door de klinknagels van Italeri gaat daar in de toekomst toch wel mijn voorkeur naar uit. Andere merken heb ik (nog) niet bestudeerd.
Afbeelding

Zo staat 'zij' er nu bij:
Afbeelding

Citaat:
denk ook dat de maker van deze kit de plank mis slaat

Ik weet het inmiddels wel zeker. Mijn advies, laat dit merk lekker liggen en scoor een Italeri-doosje. Voor een Nederlandse bak, moeten dus de avionicsbakken nog wel aangepast worden (de vorm aan de achterzijde klopt niet). Volgens mij is er wel een kit die de juiste vorm heeft (ik weet zo even niet welke), maar met aftermarket is er zo-wie-zo wel aan te komen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
tsjopper bob schreef:
Goed, nadat ik er dus achterkwam dat de avionicsbakken dus helemaal niet goed zijn.... Ik laat het zo en worstel verder met dit 'mooie' model.


Daar heb ik toch even 2 nachtjes over kunnen slapen, en .....

Afbeelding

Afbeelding

... toch maar besloten voor wat hak en zaagwerk.

Zo was het (de bovenste)
Afbeelding

Dit is het (ruwe) resultaat van een aantal uren tijdens een regenachtige zondagmiddag en -avond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er nog lang niet. De andere kant moet ook nog aangepast worden en wellicht nog wat aanpassingen aan de neus. Als alles goed uitgehard is, schuren, vijlen, plamuren, schuren, vijlen, plamuren........ polijsten, primer en dan pas verder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Was deze set van Armycast niet eenvoudiger geweest: http://www.armycast.cz/products11.html
(item AC 72021)
Daarna krijg je nog de motoren: http://www.armycast.cz/products12.html
(item AC 72024)

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
eenvoudiger wel, maar het is natuurlijk een stuk uitdagender om het zelf op te lossen ipv een ander dat te laten doen :wink:


(...sprak de man die net een 1/32 arado catapult in heeft laten vliegen terwijl dat een prima zelf te scratchen ding is :roll:)

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2013 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Arie Vos schreef:
Was deze set van Armycast niet eenvoudiger geweest: http://www.armycast.cz/products11.html
(item AC 72021)
Daarna krijg je nog de motoren: http://www.armycast.cz/products12.html
(item AC 72024)


Heb je helemaal gelijk in. Sterker nog, ik beide sets al lang en breed in huis, maar ik wil ze niet opofferen voor deze kit. Wat Grendel schrijft, zo is het veel uitdagender :mrgreen: :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 17:10 pm
Berichten: 78
Woonplaats: UK
tsjopper bob schreef:
Heb je helemaal gelijk in. Sterker nog, ik beide sets al lang en breed in huis, maar ik wil ze niet opofferen voor deze kit. Wat Grendel schrijft, zo is het veel uitdagender :mrgreen: :mrgreen:

René


Ahh ik snap hem, je gaat met die sets er een hele heli omheenbouwen, veel uitdagender haha! :lol:

maar alle gekheid op een houtje.
Je bent goed bezig zo, ik was even bang dat je hem niet ging veranderen, daar zou je later toch spijt van gekregen hebben denk ik! Ik blijf hem volgen
Weet je al welke kleuren je gaat gebruiken voor de KLu Demo Apache? Ik ben daar ook al een tijdje geleden mee begonnen (wel lui met een resin bakken set)

Greetz
Leo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 dec, 2012 19:11 pm
Berichten: 279
moet jij eens raden wat voor een toestellen er net over kwam vliegen :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Het gaat niet om "veilig" werken, het gaat om "goed" werken.


Als je werk je hobby is, blijf dat dan vooral doen, maar het is veel leuker als je zelf kan bepalen waar en wanneer je dat doet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 19:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Nu ben ik niet echt een apache fanaat maar wil het toch weten!
Domme vraag misschien maar waarom is er zoveel verschil in die avionicsbakken qua grootte?
Das best een groot verschil vind ik namelijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 feb, 2013 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
ViperUK schreef:
Weet je al welke kleuren je gaat gebruiken voor de KLu Demo Apache? Ik ben daar ook al een tijdje geleden mee begonnen (wel lui met een resin bakken set)

Greetz
Leo


Helemaal niks mis mee hoor, om die resin te gebruiken. Je moet wel, want het achterste deel van de bak is niet juist. Ga ik zo even uitleggen.

Ik heb nog niets besloten over de kleur. Nedmil heeft het over Aircraft green (US ARMY) FS34031, ik had zelf Olive drab in het hoofd van Vallejo air en volgens mij is er ook wat oranje nodig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement