Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Na 2 mislukte pogingen om een vliegtuig te bouwen had ik er even geen zin meer in.Tot ik vorige week dit forum weer eens rondkeek en de tanks volgde.Ik had vroeger al regelmatig met zo'n doos in mijn handen gestaan maar eigenlijk nooit gekocht.In mijn dienst tijd (in 84/85) kwam ik in aanraking met deze schietmachientjes omdat ik gestationeerd werdt bij een herstelcompagnie die onder andere de PRTL in onderhoud had.Ik heb me tijdens het meerijden tijdens testritten best vermaakt :mrgreen: :mrgreen: .Maar goed dat was toen en we leven nu in het heden.Ik kwam deze week dus op het idee om een tank te gaan maken maar alleen welke schaal?Vanmiddag bij de speelgoedzaak even gaan kijken en gevraagd of ze een doos van 1:72 en 1:35 open wilde maken,toen was de keus snel gemaakt :D Het is dus de BMP-3 van trumpeter geworden in de schaal 1:35.
De BMP-3 is eind 80er jaren in produktie gegaan als opvolger van de BMP-2 (die de BMP-1 opvolgde ........ duh).Hij doet (of deed) dienst in Rusland maar onder andere ook in Cyprus,Kuweit,en Zuid Korea.
Nu is het tijd voor wat foto's...............de doos.
Afbeelding
En wat zakjes met inhoud
Afbeelding
Afbeelding
Ook een zakje met PE
Afbeelding
De wielen zitten al in elkaar
Afbeelding
Als ook de beweegbare vering
Afbeelding
Afbeelding
Zometeen de wielen en de ophanging monteren en dan willen ze hebben dat ik de tracks ga maken.Is een leuk werkje heb ik al gezien.168 onderdeeltjes per track en dan de pennetjes nog om de hele handel bij elkaar te houden :shock: .Alleen twijfel ik of ik ze er gelijk op moet zetten.Je kunt dan namelijk niet meer fatsoenlijk achter die dingen schilderen/spuiten dus ik denk dat ik ze er zo lang mogelijk af laat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 22:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zo, die upgrade armour geeft de tank een stoere look. Trouwens, een goede keuze om 1/35 te gaan. Dat ander is toch maar kinderspeelgoed :mrgreen: . Tevens kan je hier qua kleuren veel mooier je ei kwijt. Weet je al hoe die gaat worden? Heb je daar een plaatje van?

Succes alvast met de 1000000 onderdelen van de tracks. Wellicht heb je hier wat aan: http://www.plakkers-inc.nl/viewtopic.php?f=30&t=438

Succes!
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Die link is superhandig,dank je wel.Ik zat me al af te vragen hoe ik dat het beste voor elkaar kon krijgen maar op die manier moet het vast en zeker gaan lukken.
Trumpeter heeft er een velletje bij gedaan met twee voorbeelden hoe die zou moeten (kunnen) worden.Ik denk dat ik dat voor de eerste keer maar gewoon aanhoud.Plaatjes zal ik morgen wel even maken bij daglicht.

Waarom ik die drie veerpoten beweegbaar moest laten is mij nu een raadsel,na het monteren zitten ze namelijk vast en zit er geen beweging meer in,waarschijnlijk om een goede overgang te krijgen naar de aandrijving.
Ik heb nu het interieur er ook ingezet.Je ziet er straks niks meer van maar goed :mrgreen: .


Laatst bijgewerkt door eddepet op wo 07 sep, 2011 22:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2011 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Mooie bak! Ik ben zelf niet zooooo van het moderne, maar een rijtje BMP/Merkava/LeClerc staat toch ook wel heel mooi in de kast :brouw: Ben erg benieuwd naar de rest van je verslag :)

_________________
If it ain't Dutch, it ain't much Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2011 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Eelcog vroeg om plaatjes van hoe die zou kunnen/moeten worden,dusss..............
Afbeelding
Afbeelding
Ook even wat van het interieur laten zien waar je straks niets meer van ziet.
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien de laatste dagen van mijn vakantie niet echt zonnig zijn ga ik zometeen lekker verder.De laatste veerpoten eronder plakken zodat het onderstel af is.Dan eens kijken of ik met de tracks ga beginnen of dat ik verder ga met andere dingen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2011 17:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Eddepet: die beweegbare veerpoten zijn vast zo gemaakt opdat je de tank in een diorama extra realistisch over een obstakel zou kunnen laten rijden (hint...). Bij sommige modellen kunnen ook echt de onderstellen ingedrukt worden, dus misschien is het ook wat halfbakken na-aperij... Succes met je tracks en geef nog even aan welke van de uitvoeringen je kiest, er zijn twee camouflageversies zo te zien!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2011 18:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Dat zou zomaar kunnen Steven maar een diorama ga ik nog even niet aan beginnen,hoewel het wel mooier zou zijn.(Kan trouwens altijd nog wel gedaan worden)
De binnnenkant is nu helemaal in elkaar geplakt.Het is wel jammer dat je er straks niets meer van ziet maar ik ga mijn eerste model niet gelijk om zeep helpen door mijn onkunde :lol: .Dus zometeen de twee helften op elkaar plakken en dan het dek gaan voorzien van de nodige frutseltjes.En dan zullen morgen de tracks aan de beurt komen.
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2011 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Hey mannen ik heb even een vraag.Ik moet van onderstaande foto de twee dunne stukjes (rechts) hebben.
Afbeelding
Maar die zijn dus héél dun.Hoe krijg ik de aansluiting van de sprue helemaal weg?Ik heb ze al heel voorzichtig losgeknipt maar je blijft dus een stukkje aanhechting (verdikking) zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2011 20:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Voordat je verder gaat weer even wat huiswerk.
http://www.youtube.com/watch?v=2mTVuiZ368g


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2011 7:23 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
leuk ding,
veel ERA ook mischien bijna te veel maar toch ook wel weer mooi, (bruut)
veel succes er mee.

dj. :brouw:
PS: ik zou hem in de camouflage patern doen niet helemaal groen.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement