Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2011 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Deze kit heb ik van scouting gekregen, omdat ze er niets meer mee deden. En anders zou 'ie weg worden gegooid, dus gaven ze 'm mee. Er was al het eea aan gedaan, de cockpit zat er al in(ongeschilderd), en de romp zat al dicht, met enorme lijmresten.. Maar het paneel zat er bijvoorbeeld nog niet in :? Dus ja, ik heb de romp heel voorzichtig weer opengebroken, en heb als eerste de cockpit onder handen genomen. Het is 1/32, dus een lkkr grote schaal om te oefenen en te detailleren. Het panel vind ik zelf zeer geslaagd. Een mat dashboard, met kleine likjes glanslak in de klokjes. Het wordt uiteindelijk de D-8062 "Doortje" die bij ons bij scouting jarenlang voor de deur stond. Natuurlijk is de kist onderdeel van scouting, dus wil ik er iets van humor in verwerkt hebben, zonder dat het klassieke, ranke model van een prachtvogel verloren gaat. Dat wordt 't 'm dus in de details. Genoeg voor nu, tijd voor wat foto's. Even een vraagje, waarom is het plastic rood??? Waar slaat dat op?

Het panel (schrik niet, de rode gloed komt van het doorschijnende vlak erboven. Dit wordt nog mooi antraciet! De verflaag zelf is wel dekkend, heb er veel verschillende lampen achter gehouden om er zeker van te zijn!
Afbeelding

en in detail:
Afbeelding


De plofstoel, met inspiratie van ons aller Sebooo. (dank daarvoor :wink:)
Afbeelding

Afbeelding

En dan, het stukje humor, een echt exemplaar van het boek “Flying for Dummies” 8)
Om de één of andere reden werd mijn gele inkt groen, dus de typerende gele “dummies”-kaft komt er nog op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat er later nog van te zien is. Het vlak boven het dashboard is ondertussen ook antraciet geverfd.
Afbeelding

Maarja, dan gaat daar zo’n mooie canopy overheen, waardoor mijn cockpit geheel vervormd wordt.. Vind ik zonde, dus ik ál mijn moed verzameld, en de canopy in drieën verdeeld:
Afbeelding

De matige detaillering van de cockpit zoals ‘ie er nu bij ligt vind ik niks, dus ik heb me laten inspireren op deze site, van een jongen/man die dezelfde kit inmekaar frunnikt, maar ook niet blij is met de matige detaillering. Ik vind het ook wel een uitdaging. :D
Maar dat was dat, ik ga me eerst bezighouden met z’n kontje.. Die is zooo scheef, en niet zoals de kont van een starfighter hoort te zijn.. Dussss.. dat wordt veel plasticcard, en plamuur..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was ’t voor nu, tot de volgende update!
M.v.grtz, Lars

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2011 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Gaaf Lars dat je gekeken hebt naar mijn zetel en hij is lang niet gek geworden. Let er bij dat staartstuk even op, je laat het al zien op de foto, dat als je er niets aan doet dat hij hol blijft. Dit is te zien, ook nadat je de nozzle erop gezet hebt. Ik heb er een driehoekig plaatjes in gelijmd en daarmee was dat probleem verholpen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 aug, 2011 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Thnx! dat is ook precies wat ik bedoel, dus dat driehoekplaatje ga ik ook maken.
Gr. Lars :brouw:

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Luchtscout schreef:
Even een vraagje, waarom is het plastic rood??? Waar slaat dat op?
Da's nou weer net zo'n vraag die je zelf kan beantwoorden als je naar de boxart van deze kit kijkt (zoals Erik Wauters ook toont in zijn verslag)
Afbeelding
Ferrari rood zal het dan wel zijn, net zoals Revell rode korrels in de mallen heeft laten kieperen bij het gieten van de 'Red Arrows Hawk'. Ik las toevallig vanavond het verslag van geedubelyer op ARC die dat rood eerst zwart heeft gespoten om het weg te krijgen, toen wit om een mooie ondergrond voor het rood te krijgen en toen...hé goh tsjé... de boel rood heeft gespoten. In dit licht bezien was de vraag zo gek nog niet. :mrgreen:

Dat Revell dit model niet altijd in rood heeft laten gieten blijkt wel uit onderstaande foto van de staart van 'de mijne' (Revell kit# 4725) die al weer een paar jaar ligt stof te happen wegens overdaad aan ambities en gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen:

Afbeelding

Zoals je ziet heb ik het holle gedeelte volledig opgevuld. Eerst met plastic strip en vervolgens met plamuur. Dit in vorm geschuurd en zo te zien mag er nog wel een shot Mr. Surfacer overheen. Gewoon met geduld, passen en meten gaat dit jou ook wel lukken.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Wow! netje gedaan! Bedankt voor de tips! er komt een dezer dager weer een update, maar ik zit momenteel nogal krap met school.. (heel zwaar)

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement