Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2011 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
even de (toekomstige) Cyrrus naast de Avalanche gezet..
Afbeelding

onder de neus moeten die harmonica's weg.. dat is dus inmiddels al gebeurd.. een paar welgemikte halen met een zaag waren voldoende...
Afbeelding

even droogpassen met een Gemballa voorbumper bracht tevens aan het licht dat de voorkant van de Cyrrus nog te breed is.. evenals de wielkasten aan de achterkant.. maar dat komt om dat de flanken nog niet "opgevuld" zijn..

Een te brede neus dus.,. wat doen we daaraan.. Panelscriber, en PE zaag toe ze reskjoe!.. vlot en fluks een paar puntjes uit de neus gepeuterd
Afbeelding

en... even een proefpassing met plakband..
Afbeelding
Jawel lieve kijk-en reageerbuiskindertjes.. dit is zo'n beetje de goede breedte ±0.1 mm

alleen de voorkant, voor de koplampklapluikinator is te rond.. dus daar moet nog wat millimodder of immergroen aan gespendeerd worden..

betekent dit dat de werkzaamheden aan de Avalanche nu stilliggen?.. Neen.. vrienden.. niets van dat alles.. maar als je daar verf op blaft.. dan moet het wel even drogen natuurlijk.. en dan pakken we de Cyrrus er in de tussen tijd even bij..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2011 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
vanavond wat aan de binnenkant van het gebakkie gedaan.. ik had de vloer inmiddels ook gevlokt.. en mijn handen jeukten om het interriterreur beet te pakken..

helaas.. ik had natuurlijk besloten om het dashboard zonder Cam te gaan gebruiken.. omdat het Fujimi-dash zoveel beter gegoten was.. maar... dan kom ik een tellerplaat-decal te kort.. teveneens... heeft ReHELL RODE wijzerplaten meegeleverd, en WITTE Gemballa's hebben BLAUWE wijzerplaten.. dus..

Afbeelding

OPnieuw.... Langleve mijn Kleurenprinter.. ik ben blij da'k er net een nieuwe aardappel in gezet heb.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jun, 2011 1:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
even de schaar ter hand genomen..

Afbeelding

Even de Proefdrukken uitgeknipt en gepast.. ja.. ze passen allemaal.. dus.. morgen kan de geprinte decal in de sealer (=Humbrol Enamel lak)

dan kunnen in de loop van de dag de decalletjes op hun plekkie gekleefd worden.
Ook te zien de PPP.E. radio.. PlasticPrutser Peter ( op de chat bekend als TripleP, of PPPeter ) stuurde me een linkje van een websjop waar ze PE radiofrontjes en airco's hadden.. Mooi.. maar even besteld en de juiste stukken uit het fretje gewurmd en in de "selbstgebastelten Armaturenbrett" geklebt.. Jawoi!

't stuurtje, en het motorblok, en de bumper.. moeten nog gekopieërd worden.. voor de Cyrrus.. en ik moet nog even een paar mooie Decals maken voor de Cyrrus.. ik heb het bestandje met de Tellerplaten in elk geval al opgeslagen.. die kan ik zo weer opentrekken als ik de rest voor de Cyrrus ga doen. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2011 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
kleine update deze keer..

Afbeelding

de decals zitten erop!..

dat was em :brouw:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2011 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Tellerrandjes even zwart gestift..

Afbeelding

en toen?.. was er koffie.. ofzo.. maar eerst.. een druppeltje blanke lak op de tellers gedruppeld

Afbeelding

en dat ziet er wel erg mislukt uit.. maar geduld is een schone zaak.. da's zo helder als glas..
speaking of wich.. na een paar uurtjes...

Afbeelding

Kijkt!.. ze glimpe weer.. mooi.. dan kunnen we eens aan de rest gaan werken..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2011 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Hé, gadde gai ok nog wa diepte an dà dash geven? Ziet er nu wel aardig uit en zo, maar die radio van mij...nou ja mij.... is een beetje vlakjes en ook de rest van het dashboard komt mij nogal steriel over. Beetje wassen met donkerwit?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2011 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
'tja.. daar zeg je zowat.. ik weet het niet.. zo links van het stuur.. daar moeten nog wat zaken aangezet worden.. en dat wat op de foto zo vlak-wit lijkt.. heeft in werkelijkheid voldoende schaduw..

Mogelijk smots ik de radio ook nog wel een bietsje an, moar oak nie meer as'ne bietsje..

hier en daar ook trouwens moet er nog een haartje wit over geschreven worden wegens uitschieten met de viltstift.. maar da's niet veel werk..

Ik ga me eerst weer even bezighouden met de carrosserrie.. de Airdam en de klapluiken moeten even gemonteerd gaan worden., dus even de veertjes voor de lagering buigen, en dan het zooitje erin plakselen, en draadjes aansolderen.. even kijken of ik nog ergens lakdraad heb liggen..

Idee van moeders voor de batterijen is ook goud waard.. " als je ze nou onder de motorkap legt", daarmee bedoelde ze eigenlijk de voorklep...maargoed..
toch.. motorkap?.. ja. met die vleugel achterop.. kan ik em makkelijker demontabel maken.. en dat betekend dat ik als ik alleen de onderkant van het blok gebruik.. dat het niet op zal vallen dat de bovenkant ontbreekt., paar draadjes eraan.. dat ziet ook niemand.. en als ze ze wel zien, dan valt het niet eens op..
omdat heb motorblok bij een 911 toch vanaf de onderkant gemonteerd wordt.. kan ik het ook zo maken dat ik er een paar schroefjes inzet.. die vallen dan ook niet eens echt op. maar geven me wel de mogelijkheid om het blok eronderuit te schroeven, om de batterijtjes te wisselen indien nodig.. :)

Ma!.. Bedankt!.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 sep, 2011 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Veel te veel veel te weinig gedaan de laatste afgelopen tijd...

DUS!

Juist..

Afbeelding

Aan den Slagh... de body lag al een poosje sproeigereed te wachten op een volgende kleurjas.. dus... bietsje Glasurit in de luchkwas gemikt.. en over de Gembody geblaft...

't interiterreur is nagenoeg klaar, dus gaan we nu de eindsprint inzetten teneinde een toonbaar gebakkie te bekomen voor de deadline
"i just love deadlines.. especially the wooshing sound they make when they fly by... "

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2011 8:10 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja en nu is tie wit :)
Maar ik ben benieuwd wanneer de volgende update is. Ik moet zelf ook nog maar eens wat foto's schieten, want ik ben ook wel wat verder.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 sep, 2011 17:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Kom op jongens.
Nog één week te gaan en pas 1 model af :( .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement