Bedankt voor de tips. Gisteren en vandaag verder. Na de plamuur tips de 1e onderdelen aangevallen, te weten de stangen en schokdempers voor.
Daarna het chassis bekeken en de meest opvallende luchtbellen daarin ook maar aangevallen. Als je dan toch bezig bent.
Daarna laten drogen, schilderen en weer laten drogen voor de montage. Bij de montage geleerd dat handleidingen lezen toch wel eens nuttig kan zijn. Iets wat veel IT'ers slecht kunnen. Ach ja, ik had geleerd hoe ik een groot gat vul, dus open krijgen moest lukken. Het gat is voor de montage van de demper op het chassis.
Weer wat geleerd en met wat priegelwerk zit nu de gehele voorwielophanging onder de Unimog, zoals Revell dat bedacht heeft. Op de foto ontbreekt de stuurstang nog.
Bij montage van de stuurstang bleek dat deze iets te lang is... handig, staan de wielen iets naar binnen. Vast niet zoals het hoort, dus ik denk dat het een Unimog in actie wordt tijdens het nemen van een bocht. (dan is toespoor minder zichtbaar
)
Al met al zit de ophanging voor nu en is dit het tussenresultaat voordat Revell je naar de achterwielophanging stuurt.
Ik twijfel nog aan het opvullen van het gat in de turbo, eerst kijken hoe dat in het echt zit bij de Unimogs. Zit daar een 'dal' of juist niet. Bij personenwagens heb ik geloof ik beide gezien. (maar het is even geleden dat ik met een turbo in m'n handen stond)
Op naar de achterwielophanging. Daar ben ik met de montage van de veren bezig en trof daar per veer een tank aan. Zal vast voor luchtvering of hoogteregeling of iets dergelijks zijn. (Ja, ik ben een echte expert
) Ik weet alleen 100% zeker dat deze dan niet zo eruit moet zien.
Geen flauw idee wat het is, maar die gaan dicht. De eerste 'klodder' snelplamuur zit er al in en dat mag goed uitharden voor we de tankjes dicht gaan boetseren.
Heeft iemand nog een goede tip om aan goede mini vijltjes te komen? De kleinste die ik heb passen niet tussen de banden die op dit tankje zitten. Zijn er ergens minuscule vijltjes te vinden?
Vandaag wilde ik meters maken en wat leren, dat is beide redelijk gelukt, dus ik ben tevreden.
_________________
The Insane
Eigen site met links naar de bouwverslagen... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty
... You can't please everybody, so you got to please yourself