Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Klopt, indien de eind lak te dun is aangebracht blijf je verschil zien. Ik doe het ook alleen maar als ik een beetje krap in de tijd zit, of als het vriest in de schuur.... :?

Ik had vandaag een grote stap willen maken, maar helaas wegens de bibberitus en ziek, zwak en misselijk een heel vrij weekend naar de filistijnen...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 dec, 2010 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo, hij was al even klaar, maar het wachten was nog op wat foto's. Daglicht foto's zullen er dit jaar sowieso niet meer komen (helaas even behelpen... :( ), dus hierbij de voorlopige eindplaatjes van deze deelname aan de groepsbouw;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al toch een erg prettige kit om te bouwen. Een aanrader!


Afbeelding

En nu op naar de volgende Fin in de winteroorlog groepsbouw! :D

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zojuist vanaf mijn werk even de foto's bekeken vanaf een "nieuw" scherm. En daarop zien ze er helaas wel dramatisch slecht en donker uit. :( Misschien heb ik thuis de instellingen helemaal verkeerd staan, ik weet het niet. Volgend jaar nog maar eens een paar fatsoenlijke dagfoto's proberen te maken.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
In ieder geval fijn dat ie is afgerond!


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Je hebt een witte achtergrond. Dan moet je de foto's iets overbelichten om de onderwerpen goed belicht te krijgen. (juist als het onderwerp wat donker is) Foto's opslaan als raw kan ook helpen, dan kan je de belichting (en witbalans) aanpassen nadat je de foto gemaakt hebt.

Het scherm calibreren waarop je de fotobewerking doet kan ook helpen. (maar tja, fotografie is een andere hobby dan modelbouwen ;) )

Ik vind het toestel overigens zeer goed gelukt.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Poging 2 vandaag... Wegens een kapotte CF kaart reader en een kabeltje dat zoek is, kan ik helaas geen andere camera proberen... :? De huidige camera blijft moeite hebben met de donkere kleuren en witte bollen, ongeacht de achtergrond, daglicht, kunstlicht. Zucht, soms weet ik het ook niet meer. :evil: Volgende keer dat de fotostudio in de aanbieding is ga ik er wel eentje opzoeken heb ik besloten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement