Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2010 18:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Eindelijk een groepsprojekt waar ik lang op gehoopt heb. Hij is wat uitgebreid als Gemballa algemeen groepsprojekt maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ga hier dus de Avalanche bouwen in Mica-red. De kleur is al bepaald omdat ik ooit al eens begonnen ben deze auto te spuiten in deze kleur. Het spuitwerk is echter niet zoals ik het wil hebben, hij zal dus nog overgespoten worden. Ook zag ik nog een paar mooie gietnaden over de voorspatborden die eruit moeten en de kofferruimte is toen niet opengesneden wat ik nu ook wil doen.

Zo staat hij er nu dus bij;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een onaangename verassing toen ik de doos openmaakte is dat de decals er niet meer in zitten. Hiervoor ben ik nog met een oplossing bezig maar ik hoop wel dat dit goed gaat komen.
Langzaam aan zal ik met deze kit gaan beginnen maar ik wil eerst nog mijn 356 afmaken.

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En tja, dan hier de echte aanstichter van het hele Gemballa verhaal. Ook hier veel succes met de bouw Eric. Ik zou er zelf voor kiezen om de body eerst weer "kaal" te maken, aangezien je veel details gaat verliezen als je vanuit hier verder gaat werken. De panellines zijn erg minimaal, veel kleine details, ben bang dat je deze allemaal gaat verliezen als je over deze lak verder gaat. Verder lekker kleurtje, was ook mijn eerste ingeving. Maar nu er al een blauwe, witte en rode zijn, moet ik wel met iets anders leuks komen.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ik zal persoonlijk ook alle verf verwijderen om eventuele problemen te voorkomen maar veel succes met de kit.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 19:10 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Over de lak hebben jullie waarschijnlijk gelijk. Ik ga de zaak nog een keer helemaal op mijn gemak bekijken en dan een beslissing nemen.
Waarschijnlijk gaat dit hele verhaal nog even anders lopen maar hier kom ik later nog op terug, een beetje spanning moet er blijven.

Dat ik de aanstichter ben van deze groepsbouw? Ja helaas sorry jongens, ik zal het nooit meer doen!!! Gelukkig doen er lekker veel mensen aan mee en kunnen we het gedeelte groepsbouw samen met het topic klasieke trucks wat uit een slop trekken.

Allemaal veel succes!
Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 okt, 2010 14:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Thegs schreef:
En tja, dan hier de echte aanstichter van het hele Gemballa verhaal.

Gerwin
Eric schreef:
Dat ik de aanstichter ben van deze groepsbouw? Ja helaas sorry jongens, ik zal het nooit meer doen!!!


Ja, Ja, ook ik ben er in gestonken, gaf alleen maar aan dat er ook een Enzo bij Uwe op de snijtafel had gelegen :!: :!:
De volgende dag lees ik dat ik meedoet aan een groepsproject.....,Bedankt.... :wink:
Maar goed, i.i.g. veel succes met de Avalance. :D

Groetjes John

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 okt, 2010 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Ook nog best wel wat werk voor de boeg Eric. Ga je de body nog van zijn oude laklaag ontdoen? Ikzelf heb in het verleden wel eens meegemaakt dat de eerste laklaag ging reageren met de nieuwe. Hopelijk gaat het goed. Mica rood vind ik een stoere kleur voor deze auto. Op AF heeft iemand, zoals je weet, een Mirage in deze kleur gespoten. Ik bouw eerst ook nog mijn 935 Martini af voor ik met de Mirage ga beginnen. Succes!

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2010 21:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Zoals al eerder beschreven ga ik de zaken een beetje omgooien. Ik heb nl de inkomplete kit van Easy-Rider overgekocht om een Gemballa Cyrrus van te gaan bouwen.
Het ging om deze kit;
easy rider schreef:
Eind vorig jaar kwam na een inventarisatie onafgemaakte projecten deze Avalanche boven water. Het is een incomplete kit want zonder velgen of banden, bovendien zit er een scheur in de voorruit.

Afbeelding

Zoals je ziet is de body al geassembleerd en in de primer gezet. Het deel boven de achterruit ligt er nog los op.
Toevallig had ik deze kit twee weken terug nog in mijn handen om onder het genot van wat oude jazzplaatjes te brainstormen over het lot van deze lawine aan overdadig design.
Om de kit te kunnen bouwen zou ik een andere bouwdoos incompleet moeten maken vanwege velgen en banden, en dan heb ik nog een voorruit met scheur. :cry:
En ik pieker er niet over een Fujimi 911-kit incompleet te maken...


Omdat ik jaren geleden de Avalanche al eens gebouwd heb heb ik nog steeds de ontbrekende velgen in mijn bezit. Ook een voorruit heb ik nog wel ergens liggen dus dat komt ook wel goed.
De kit die ik bijgekocht heb daar is echter de body al van in elkaar gelijmd en in de primer gespoten. Terug uit elkaar halen is waarschijnlijk geen optie dus mijn bedoeling is om deze kit te gaan gebruiken voor de gewone Avalanche en dus zonder opengaande koffer en motorkap.
Dus tot zover!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2010 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 sep, 2009 11:40 am
Berichten: 452
Woonplaats: Gelderland
gewoon even met die ruit naar carglas gaan :mrgreen:

_________________
Start : Porsche 911 Carrera 2 (groepsbouw)
Gevorderd: Porsche 911 Carrera 2 99% af
Koelkast :1966 Ford Mustang 2+2 hatchback
Afgerond : Chevy Nova SS '66 (groepsbouw)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement