Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 aug, 2010 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Vanmiddag ben ik daar inderdaad achter gekomen.
Geen van beide kits is in dat opzicht correct, de airfix is dus te klein (denk dat ik daar de omlijstingen maak, zodat ze rond het raam komen) en de ESCI zijn te groot (denk dat ik die omlijstingen zo maak, dat ze op het raam vallen, om zo de foutjes enigzins te corrigeren.
Met andere woorden, beide versies komen op de sheet(s) welke wel heel uitgebreid gaan worden overigens

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 aug, 2010 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Hé. De email notificatie werkt niet... Anyway, ik kan het wel met je eens zijn. Te grote omlijstingen en je hebt er niets aan, te klein en ze vallen op het raam. Dat is beter dan het eerste. Maar NOG beter, zij het iets meer werk voor de plakker, zou het zijn om de boven- en onderkant als twee helften te doen. En beide net iets te lang. Zeg een mm ofzo. Op die manier kun je eerst alle bovenkanten plakken, daarna de onderkanten er overheen, dan past het altijd netjes op elke kit en zit je ook niet met teveel carrier film op je ruit. In de civiele 144 decals deed ik dat zelf al met de deurdecals, en zo passen die altijd op elke deur. Als de overlap niet meer is dan een mm, dan is de kromming ter plaatse te verwaarlozen. Ik zou het extra rijtje plakken er graag voor over hebben, want raamomlijstingen die niet passen zijn een ware P.I.T.A... Dus wees innoverend en maak dit als eerste decalproducent en neem alle lauweren glimlachend in ontvangst :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 aug, 2010 10:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Erik, dan ben ik misschien iets minder innoverend. Maar, ik laat ze in 1 deel. ik heb beide kits tot mijn beschikking, en zorg ervoor dat het past. Ik ben bang dat het Gros ook de voorkeur geeft aan 1 geheel (met als voorbeeld de irritaties over de 4 delen roundels van DD)

Zullen we eventuele verdere correspondentie hierover via de mail/pb doen. dan kan Ruward hier weer verder met z'n eigen Fokker

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 aug, 2010 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 02 jun, 2009 21:29 pm
Berichten: 97
Nou ga ik toch even stout doen :mrgreen: en een vraag stellen aan Joe Silent: kan je meschien even een foto laten zien van de staaf styreen die jij hebt gebruikt om de kink in de romp van je fokker te krijgen?

groeten ruward


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 aug, 2010 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Nou vooruit dan maar.
Het stelt eigenlijk niks voor, je moet alleen even 1mm evergreen staaf aanschaffen.

Wat ik eerst doe, is meten onder de raampjes waar ik de staaf wil hebben, en trek dan met een potloot een lijn zoals een timmerman dat ook doet, alleen onder de raampjes.
Dan pak je zo'n lange staaf en 5 kleine stukjes tape van 5mm breed en 2cm lang, en daar mee plak je de staaf op of direct onder de potloodlijn.
Dan plak je de staaf op het rechte stuk vast, dat doe je dus aan twee kanten.
Daarna teken je aan de achterkant af waarongeveer de staven bij elkaar dienen te komen, dan afkorten en de losse eindjes vast plakken. (Foto materiaal bekijken), op zich wijst zich dat vanzelf als de staven onder de raampjes gefixeerd zijn.

Je pakt een stukje recht plastic of een miniplamuur mes en smeer plamuur op de romp naar de staaf toe, dat doe je dus van beide kanten.
Uit eindelijk is de ronde Styreenstaaf deel van de hoek, die je mooi kan schuren en afwerken omdat die steviger is dan plamuur alleen
Opzich is het doen nog makkelijker dan het proces opschrijven.

en deze foto's even bekijken
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 02 jun, 2009 21:29 pm
Berichten: 97
Bedankt voor je reactie ik ga het morgen gelijk doen als ik de staafjes heb gehaald

groeten ruward


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Als je 1mm styreen plaat hebt liggen, dan kan je daarvan ook 1x1mm reepjes snijden. Ik had geen 1mm staf liggen toen ik 'er aan toe was'. Het hoekige schuur je er toch uit.

Afbeelding

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement