Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo,

De P-47 nadert zijn voltooiïng. Ik heb mijn kids gevraagd wat ik nu moest gaan brouwen....

Een BV-222 (enorme Duits watervliegtuig uit WO II) of een Triobuilt uit WO I. En dan met name een Fokker Dr.I, een Fokker D.VII en een Nieuport 17.

Het was een gelijke stand, dus moest ik de knoop doorhakken, triobuilt it is..... :)
Dus deze worden het.....
Afbeelding
Fokker Dr.I, van de Rode Baron. In de beschrijving staat dat dit het model is waarmee hij zijn laatste vlucht heeft gemaakt, in april. Maar dat klopt niet (volgens mijn bronnen dan...(Interpret en naslag)) Deze uitvoering is van een maandje eerder.
Het model is van Revell (de doos dan) De sprues zijn 1:1 van Eduard.... en knal rood.

Afbeelding
Fokker D.VII, van Lt. Ernst Udet. Juni 1918. Ook wel erg rood, maar deze sprak mij toch wel het meest aan..... Er zitten grote decals bij met die Lozenge camo... best spannend dus....
Het model is van Roden.

Grappig detail is misschien wel dat ik deze gelijktijdig met de BV-222 op een beurs in Duitsland heb gekocht, en als echte Hollander nog een paar euries heb afgedongen.... twee kits voor € 50,- Ik hoor de handelaar nog zuchten... "Hollanders...." :D

Afbeelding
Een Nieuport 17, uit de film Flyboys....(De camo links onder) Ik heb de film gezien en vond het wel een leuk model, ik begreep alleen van een andere brouwer op het forum dat e.e.a. historisch niet geheel (of helemaal niet) correct is... Helaas kan ik daar niks aan veranderen.

Verder heb ik bij alle modellen nog een setje PE van eduard.
Respectievelijk;
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En als last, but not least een setje figuren van CMK, de Rode Baron himself.....
Afbeelding

Voorlopig voldoende te doen dacht ik zo....

Ik heb al eens een Nieuport gebrouwd (klik hier. Daar heb ik wel wat van geleerd.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Ach wees blij, anders dan bij mijn Fokker D VII (zie groepsbouw) hoef je deze lozenge volgens mij niet zelf in te kleuren, dat scheelt een hoop.

Wat de 'Flyboys' kit betreft. Wat ik heb begrepen is dat het model een accurate weergave is van de vliegtuigen die ze voor die film gebruikt hebben. Echter voor de film hebben ze (uiteraard) replica's gebruikt die blijkbaar niet geheel historisch correct zijn. Met de kit kun je dus een model neerzetten dat erg goed lijkt op de vliegtuigen uit de film, maar niet zo goed op de vliegtuigen uit WOI, in hoeverre het allemaal niet klopt zou ik je niet kunnen vertellen. Is ook meestal niet iets waar ik me erg aan stoor, als ik het überhaupt merk, maar goed je vroeg om het verhaal.

Veel succes met je trio-build


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Altijd leuk WW1 vliegtuigen! Ik durf het zelf nog niet aan... wordt nu al scheel van antennekabels aanbrengen en dat is met al die spandraden nog erger.. Succes met de bouw!

mvg erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Als die Lozenge van Roden zich net zo laat verwerken als die van mijn 1/72 broertje (stug, brokkelen snel af en silveren waar je bij staat ondanks een glanslaag), zou ik zelf voor een setje aftermarket gaan. Sowieso eerst die decals even testen van een versie die je niet gaat maken, ik heb bij een aantal Roden kits al gehad dat ze bij contact met water in honderdmiljoenmiljard stukjes uit elkaar spatten.

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken in elk geval, succes! :)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
@ Johhny

Ik zal ook de referenties eens nagaan voor dit vliegmodel van de Nieuport.... Misschien wordt ik daar wat wijzer van, en die lozenge, ja, het is gekleurd... gelukkig maar.

@ Knetterik
Kabels valt wel mee hoor, gewoon een kwestie van oefenen. Referenties en koppie er bij houden.

@ Jeroen
Ik hoop dat de Lozenge zich houdt, in elk geval bedankt voor de tip. Ik moet zeggen dat ze wel "dik" aanvoelen op het decalsheet.

In elk geval bedankt voor jullie succeswensen.


8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 1:01 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Als je alvast een indruk wilt hoe die BV-222 eruit gaat zien, bij mij nam hij de hele breedte van de kast in...

http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12308/DSCN0487bis.jpg

Ik heb 'm moeten omhooghangen, ondanks dat de motoren voor onderhoud open staan... En nu succes met je WO I vliegers!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
StevenVD schreef:
Als je alvast een indruk wilt hoe die BV-222 eruit gaat zien, bij mij nam hij de hele breedte van de kast in...

http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12308/DSCN0487bis.jpg

Ik heb 'm moeten omhooghangen, ondanks dat de motoren voor onderhoud open staan... En nu succes met je WO I vliegers!


Die is echt enorm.... :lol:
Hoe was de bouw? Of is er een Brouwverslagje :?:

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 11:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die heb ik zo'n vijf jaar geleden gemaakt, toen ik nog niet van Modelbrouwers gehoord had. Het leuke eraan is dat de binnenkant ook enigszins uitgewerkt is. Je kan het cockpitdak afneembaar maken. Er zitten ook van die ijzerwinkels vooraan de neus, maar die zijn zelfs op deze grootte wat overscale. Ik ga straks eens proberen om een foto te maken op het water (in devijver van de buren, die zijn toch met verlof en we moeten de kat eten geven), al weet ik niet of hij echt drijft of zinkt... Het resultaat zal je hier wel zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
van welk merk is die bv 222 lijkt me wel leuk om die eens te gaan maken??

en veel suc6 verder he :brouw:

tim

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Triobuilt WO I
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2010 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
...nou, ben benieuwd Steven. Ik heb hier op het forum trouwens ook nog een brouwverslag gevonden van de BV-222.

Enfin, even terug naar de triobuilt....

Ik ben eerst maar begonnen met het samensellen van de motor, cockpit en tank van de Fokker D.VII.
De uitlaat was iets verschoven o.i.d. bij het fabricage proces...
Afbeelding

Afbeelding

Dat moest natuurlijk bijgewerkt (alleen bovenzijde...) worden, en de uitlaten meteen maar uitgeboord.... :)
Afbeelding
De losse stukjes plastic zjn verwijderd hoor....

Verder heb ik dan wat onderdelen samen gevoegd.

De motor (Mercedes D.IIa(ù),
Afbeelding

Afbeelding

Prachtige details op de motor, als je bedenkt dat hij maar net 3 cm lang is
Afbeelding

Afbeelding

De cockpit,
Afbeelding

En de tank, die nog wel wat bewerking nodig heeft... :)
Afbeelding
Deze is ook maar net 1 cm hoog en 1,2cm breed :shock:

Nou ja.... voorzover de resultaten,
Vanavond beginnen we maar met een van de andere twee.

8) Stuntman.....

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement