Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 jul, 2010 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Paulus de Boskabouwer schreef:
Ik denk dat er vaak zonder bewapening gevlogen werd.
. Daar valt wat voor te zeggen. De C.1 heeft alleen in vredestijd gevlogen net als de D.VII. Om ongelukken te voorkomen (of om te voorkomen dat ze vuil werden :-) )zullen ze de bewapening meestal achter slot en grendel hebben gehouden.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Plasticprutser Peter schreef:
Paulus de Boskabouwer schreef:
Ik denk dat er vaak zonder bewapening gevlogen werd.
. Daar valt wat voor te zeggen. De C.1 heeft alleen in vredestijd gevlogen net als de D.VII. Om ongelukken te voorkomen (of om te voorkomen dat ze vuil werden :-) )zullen ze de bewapening meestal achter slot en grendel hebben gehouden.

Cheers, Peter


Dat heb ik eens gecontroleerd. De lakmoesproef. Men neme 67 Fokker C.1 foto's. Daarvan zijn er... roffel roffel roffel... 0... (zegge en schrijve nul) met een Lewis mitrailleur gezien. Wel 1 met 12,5 kg oefenbommen, 1 met installatie voor een doelsleep, 1 met een blindvliegkap en 1 met Hythe fotogeweer.

Dat valt ook wel te verklaren door het feit dat de toestellen eigenlijk hoofdzakelijk als geavanceerde trainer zijn gebruikt.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
KitBoy schreef:

Verder valt me inmiddels op dat de rand rondom de waarnemerscabine wel erg hoog is uitgemeten op het model, hier mag zeker één en ander af worden geschuurd.

Groetjes, Nico


Niet doen! klopt hoor, de mitrailleurring was heel netjes gemonteerd bovenop de rond van de achterste cockpit. Dus als je de bovenste, laten we zeggen, millimeter een gunmetal kleurtje geeft, dan heb je de mitrailleurring al goed weergegeven, moeten er alleen nog opstaande steunen en de beugel zelf op komen.

Verder was trouwens de spanwijdte van de vleugels groter vergeleken met de D.VII.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
g-1reaper schreef:
Dat heb ik eens gecontroleerd. De lakmoesproef. Men neme 67 Fokker C.1 foto's. Daarvan zijn er... roffel roffel roffel... 0... (zegge en schrijve nul) met een Lewis mitrailleur gezien.


Hé, psst:

Dan hoop ik dat de eerste foto van deze topic, en wel deze:

Afbeelding

nummer 68 voor je is! :wink:

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jul, 2010 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Euhhhhh... ja! je hebt gelijk. :lol: Zijn trouwens Vickers' zo te zien. Die meneer zie ik trouwens vaker terug op foto's van de Artillerie Inrichtingen.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 9:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Voortgang aan de C1:

Afbeelding

De binnenste struts die bij de doos waren bij geleverd waren kopietjes van het Revell DVII kitje. Die heb ik dus vervangen door exemplaren van Contrail Struts. Bovenvleugel zit er aardig op. Verder heb ik de White Esign LVA kleuren gebruikt, waarbij het groen zo'n 10 % is verdund (Bedankt Paul voor de tip).

Afbeelding

De buitenste struts heb ik wel uit een Revell doosje gehaald (resin is sowieso niet geschikt om te gebuiken voor de struts, dat breekt zo af).

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ziet er goed uit nico sta toch telkens weer naar het resultaat van het kwasten te kijken, je hebt niet eens een airbrush nodig om strak resultaat te krijgen zie ik! Voor sommige is het handige als je een keer een how to wil maken over hoe je stap voor stap schilderd, waaronder ikzelf zou dat handig vinden :)

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 10:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
KitBoy schreef:
Verder heb ik de White Esign LVA kleuren gebruikt, waarbij het groen zo'n 10 % is verdund (Bedankt Paul voor de tip).


Graag gedaan, Nico.
Je bedoelt hoop ik, dat je de kleur 10% lichter gemaakt hebt i.p.v. verdunner toevoegen?
Die WEM-verf is van zichzelf al behoorlijk aan de dunne kant om te kwasten.
Verder verdunnen ga je terug zien in de dekking. Dat is op zich ook niet erg want 2x dun is beter dan 1x dik.
Heb je het LVA-Blauw ook wat lichter gemaakt? Die is denk ik wat te hard voor een 1:72 bakkie.
Ik zou nog wel wat aandacht schenken aan de scheiding tussen het Khaki en het LVA-BLauw. Die was echt strak.
Inmiddels ben ik weer terug van vakantie en ga, zolas beloofd nog even voor je kijken welke Humbrolkleur het beste lijkt voor LVA-Khaki.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Tuurlijk bedoel ik met wit gemengd, sufferd die ik ben. Overigens heb ik zelf inmiddels het idee dat Humbrol 155 het beste is. Dat is overigens ook wat wordt aangeraden voor het Engelse RFC Green, oftewel PC 10. Dat heet ook khaki groen en heeft een nogal brede variaties van groen tot bruin, afhankelijk van ouderdom en zonlicht. Ik vraag mezelf wel eens af of de LVA niet deze zelfde verf heeft gebruikt. Tuurlijk is de scheiding ook nog lang niet af, dat geldt sowieso voor het schilderwerk.

@ Ron, ik heb álle afleveringen vab Bob Ross gekeken :mrgreen: .

Afbeelding

Nee, alle gekheid op een stokkie, ik heb geen speciale techniek. Ik denk zelf dat als je al honderden modellen hebt geschilderd dat je dan zoiets simpelweg helemaal in je vingers hebt...

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Hi Bob,

That's some nice painting on that aircraft! :-)
Wat de kleurtjes betreft, ik heb onlangs ook een WEM LVA setje in huis gehaald om die kleuren eens te gaan vergelijken. Nog niet aan toegekomen. Humbrol 155 lijkt mij echter te bruin. Zoals je stelt is dat een kleur die goed te gebruiken is voor PC-10, wat de Engelsen op hun brikken klodderden. Of dat hier op de Fokkers is gebruikt is maar de vraag. Want....was er niet iemand die na WOI op de trein stapte van Schwerin naar Nederland en bij aankomst ontdekte dat er zo maar 200 vliegtuigen en onderdelen in zijn koffers bleken te zitten? Daar zouden best een paar potten verf tussen hebben gezeten.... Volgens het boek 'C&K' werden de D.VII en de C.1 voor de LVA dan ook in de kleuren afgewerkt die Fokker aan het eind van de oorlog gebruikte voor de Duitse toestellen. Een paar maanden terug heb ik mijn D.VII afgewerkt met Revell 146 (Nato Olive, RAL 7013) en een zelfgemengde blauwe kleur. Ik vond het er aardig op lijken.

Een C.1 staat ook nog op mijn 'verlangenslijssie' dus ik ben benieuwd naar jouw altijd fraaie eindresultaat.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement