Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: wo 07 apr, 2010 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
-doet blij zijn- :D

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 08 apr, 2010 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nielsdol schreef:
Mijn exemplaren (en die van Ome Paul)komen bij de zelfde "Rus" vandaan gok ik, Neomega! wordt vanuit engeland verzonden!

LHS had ze toendertijd ook niet meer

Groetjes
Niels

Nou, vandaag de post aan de deur met een pakketje uit: Moekba. Jawel, Moskou! En daarin vier motorkens, waarvan twee Vector Pegazusters.
Vandaag ook maar eens het boek van Frits Gerdessen "Fokker T.V 'Luchtkruiser' : History, Camouflage and Markings" besteld in Aalsmeer. Had in een ander topic een leuk produktje van Verlinden gezien: http://www.verlindenonline.com/store/verlinden-1-72-scribing-template-item-280.html en dat komt ook mee.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 08 apr, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Toch apart :)
mijn pakketje kwam met de Royal Mail ergens uit engeland....

Rare jongen die russen! (en dan moet je Obelix voor je zien als die zegt "Rare jongens die Romeinen")

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 08 apr, 2010 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Had er eigenlijk nog bij moeten melden dat dit spul via E-bay is gekomen....van iemand die kennelijk dicht bij het vuur zit :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 08 apr, 2010 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Kijk! dat maakt het verhaal alweer anders
Ik bestel die benzine slurpers altijd via neomega resin

Goeie snelle service!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
En terwijl menigeen van onze collega's groepsbouw-modelbrouwers hoogstwaarschijnlijk in den vreemde mooie plaatsjes en/of mooie vrouwen aan het bewonderen is - voor beiden houd ik mij van harte aanbevolen - en zich realiseren dat het alweer augustus is en het jaar al aardig omvliegt heb ik een doos, die zowat nog verder dan onderaan de stapel was beland, omhooggetrokken.

Niet dat ik heb stilgezeten, maar het begon hier een Dolle boel te worden met vanalles op de tafel: kiek maar es hier.

Zo waar....ze was er nog en in dezelfde staat! Aangezien die kitjes niet 'groeien' in het donker moet ik zelf maar aan de brouw slaan. Ik was echter niet tevreden met de logge palen die ik als framebuizen aan de binnenkant had aangebracht dus.....de frees erover! Boeltje mooi blank en strak en vervolgens met 0,25x0,5mm strip aan het behangen geslagen. Achteraf....zoals zo vaak...bedenk je dan dat het nog mooier en beter had gekund, maar dan zit ik met de oliebollen nog aan het interieur te klooien (de wandjes zouden echter wel mooi dun worden :-)).
Afbeelding
Nog aardig recht ook en niet te veel secondelijmklieder te zien, lijkt mij. Het was de eerste keer dat ik dit heb gedaan en moet zeggen....ik ben er niet dol op, maar omdat die glazen snufferd van de Fokker zo'n inkijk geeft 'moest' ik wel.

Maar we zijn er nog lang niet. Volgende stap: spanten en vloertjes. De bij de kit meegeleverde onderdelen zijn natuurlijk ook van hars, en nou niet dat ik dat niet aan elkaar geknutseld krijg, maar leuk is anders. Bovendien....foute boel. Ter verduidelijking even de luie jongen uithangen en wat lenen uit het Dol topic. Zie hier.
Gezien? Op zich nog niet zo gek, maar omdat deze knaap die achterdeur eruit heeft gejast moet er natuurlijk iets meer detail in. Iemand hier heeft hele mooie tekeningen ter beschikking gesteld en die er maar eens op nageslagen. Het bommenruim begint zo'n beetje onder de kont van de piloot en loopt door tot de deur rechtsachter. Op die scheidingslijn bevinden zich ook twee spanten waartussen dus een vloertje geplaatst kan worden. Mooi, tekening op schaal printen en overtrekken op styreen denk je dan.... Dan krijg je dus iets met apen en logeren, want de wanden van deze T.V zijn bijna 2mm dik en buitenwerks of binnenwerks het gaat niet werks. Dan maar aan het tekenen geslagen en die twee spanten getekend zodat het wel zou moeten passen.
Afbeelding
Dit eerst maar op wat steviger papier geprint en uitgeknipt om te zien of ik m'n werk wel versta (terwijl het mijn vak niet eens is) en verhip....als een bus. Vervolgens nog eens uitgeprint op een stuk crepetape en zie daar:
Afbeelding
Dit eerst eens goed laten drogen anders smeer je de inkt op die vettige tape zo weer weg en da's dan lastig hakken, breken, snijden nietwaar? Dit dus uit zicht....ken mezelf, stuk ongeduld.

Pjotr gaat wat anders doen. Het was mij opgevallen dat de vleugels met meegegoten motorgondels best wel aan de zware kant zijn met al dat hars. Nu zitten er redelijk grote lijmvlakken op de romp maar toch...je zult het maar meemaken...alles aan mekaar en de kieren gevuld met plamuur, vlak geschuurd en door de spuiterij heen gegaan en dan bij het verwijderen van tape en zo....krak, vleugellam. Dus gaan we de Boskabrouwer een beetje nadoen maar dan met een andere filosofie er dus achter: een penverbinding door en door. Daaroverheen komen dan strips die dan op de echte dwarsliggers lijken.
Afbeelding
Zoals je ziet is hier ook een hulpje bij gebruikt. Vervolgens door de romp, en die gaatjes iets verder uitgefreest om nog wat te kunnen manouvreren, want het zat niet helemaal recht tegenover elkaar....
Afbeelding

Benieuwd hoe dat zal staan, dus van karton een steuntje gemaakt...
Afbeelding

...waarop het geval kan komen te rusten en dan eens kiek'n:
Afbeelding

Het bleef nog staan ook, maar zal als straks de boel aanelkaar gelijmd moet worden toch maar iets stevigers fabrieken.

Afbeelding

Kijk nou...zet er een een grote bek op! Helaas konden die Duitsers dat natuurlijk weer beter en heeft deze knaap tijdens de meidagen niet veel uit kunnen halen. :(
Afbeelding
En nog een blik naar binnen:
Afbeelding

Het is nu net morgen (0:01 uur) en over een paar uurtjes (of een paar meer) gaat het mes in de spanten en moeten er wat vloeren gaan komen.

Het was weer een hele lap tekst gelardeerd met genoeg kleurplaten om jullie te kunnen vervelen...ik had natuurlijk ook wat kunnen prutsknutselen, maar ik wou even laten weten dat ie nog leeft.... 142 dagen nog voor de boeg, moet lukken toch?:D

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Ziet er veelbelovend uit! Ik denk dat alle ribben etc. straks erg mooi uitkomen. Mooie jig.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik neem aan dat er vele luiken open blijven teneinde dit later allemaal te kunnen zien. Overigens heb ik toentertijd de vleugel er direct op gelijmd. Zie nu 15 jaar later, ze zitten er nog prima op. :wink: .

Succes verder, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo heb je niets... en zo heb je al bijna een T-V in elkaar. :shock:

Begint er al goed uit te zien. "Mooi wark" :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: "T-V Show"
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Jeemig, Peet, ik dacht dat je thuis aan het klussen was. Heeft ie intussen gewoon zitten plakken aan een berg modellen.
Je hebt lekker de vaart er in met je T.V-show.
Mooi interieur ook, daar zou dhr. Des Bouvries jaloers op worden (woont ie alweer thuis eigenlijk?).
Handig hè, dat AutoCad. Het gevaar met het maken van tussenschotten op deze manier zit 'm vaak in de wanddikte van de romphelften. Bij de T.IX liep ik daar ook tegenaan toen
ik spanten van tekening ging kopieëren en uitsnijden.
De vleugelconstructie heb je netjes opgelost met de pen-en-gatverbinding.
Heb je de vleugels al tegen de romp gelijmd op de foto? Ik hoop van niet want het vleugelmiddenstuk kan nog wat uitlijning gebruiken, het "hangt" nu nog een beetje.

Groeten,
Paul (die weer inspiratie voor het jongere broertje heeft opgedaan...)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement