Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: zo 01 aug, 2010 20:33 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Fanclubdag

Op aandringen van de overenthousiaste fanclub “Ro-Bert Go-Bert” heb ik toch moeten zwichten voor de druk. De eerste fanclubdag is dus inmiddels weer een feit. Dat wat begon als een geintje groeide al vlug uit tot een dag waar meer als honderden belangstellenden op af waren gekomen. En ik moet dan ook bekennen, alles viel perfect op z’n plek. Het weer, de locatie, de sfeer, het was een groot feest. En het mooiste was, ik hoefde er helemaal niks voor te doen, alleen maar vrolijk lachen, handjes geven en af en toe een handtekening uit delen.

Oké, de werkelijkheid dan. Volgens mij was het verstandiger geweest als ik ook vooraf kenbaar en openbaar had gemaakt dat er een fan club dag zou zijn. Er was namelijk geen enkele belangstellende op komen draven. Een geluk bij een ongeluk dat ik geen zaal of sporthal afgehuurd had. Het was gewoon bij mezelf thuis.
Om helemaal eerlijk te zijn, het was een zaterdag in juni waarop ik me naar mijn hobbykamer begaf terwijl de rest van mijn gezin buiten aan het zonnebaden sloeg om het onomkeerbare begin van de zomer te verwelkomen.

Dus maar een reden gezocht om wederom weer eens niet te hoeven modelbouwen en in alle eenzaamheid maar besloten dat deze dag de geweldige in ieders geheugen gegrifte “Ro-Bert Go-Bert” fanclub dag zijn première zou moeten beleven.
Omdat ik doorgaans geen tegenspraak duld, en dit in mijn eentje ook normaal gesproken niet het geval is had ik gelukkigerwijze een flinke vinger in de pap bij het ontwerpen van het zogenaamde dagprogramma.

Wat een opwindende gebeurtenis zeg. Deel een bestond uit een bezichtiging van mijn gehele voorraad aan modelbouwdozen, waarbij ik guitig alle opborrelende gestelde vragen beantwoorde. Na de solo actie met de bouwdozen was het tijd voor een hoognodige plaspauze.
Tijd voor een drankje, de gastheer van de fanclubdag trakteert op een lekkere zomerse en goed gekoelde schrobbeler.

Tijd voor deel twee van het programma. Door de organisatie was besloten om hier maar een kwartiertje voor uit te trekken om het exclusief te houden. Dit werd dan meteen het hoogtepunt van de dag. Althans dat zou de bedoeling zijn. Bert ging voorlezen uit nog niet eerder gepubliceerd werk. Vol enthousiasme en inleving begon ik met mijn monoloog die al na vijf minuten moest worden afgebroken omdat mijn vrouw klopte op de gesloten (om de saamhorigheid van de leden van de “Ro-Bert Go-Bert” fanclub te benadrukken) deur van de hobbykamer. Ongerust geworden omdat ik voor de zoveelste keer deze maand weer afgezonderd in mijn eentje en in mezelf stond te praten.

Tja, de sjwung was daarmee dus echt wel uit deze eerste fanclub meeting. Een geluk dat mijn bureau stoel rondjes kan draaien, beter gezegd een slag in de rondte kan draaien. Ik was al behoorlijk dizzy gedraaid toen ik besloot dat deze mooie en memorabele dag een betere afsluiter zou moeten verdienen.

In de Bertmobiel dus, en omdat ik op deze warme lome zaterdag al genoeg tijd had verloren trof mij het geluk dat het al na winkelsluitingstijd was geworden.
Met nog een paar air miles van het tankstation als bonus toe en zes zakken veel te dure houtskoolbriketten kwam ik weer huiswaarts.
Het aansteken van de barbekwoe is al een verhaal op zich waard (waar kwamen al die boze buren, brandweermannen, dierenambulance medewerkers en politie agenten nu ineens vandaan), maar uiteindelijk heeft Bert zijn alter ego Robert toch weer tevoorschijn getoverd.
En terwijl de koters zich weer afvroegen wie ook alweer die man is die op zomerse avonden met barbekwoejen de frikadellen omkeert, had ik weer alle moeite om te wennen aan het leven dat gezinsleven heet.

Even geen last van opdringerige fens maar gewoon mezelf zijn.


Bert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: zo 01 aug, 2010 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
:lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 7:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
:mrgreen:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 jul, 2007 14:02 pm
Berichten: 587
Woonplaats: Maarssen
Verdikkie stond ik op die zaterdag in juni toch op de verkeerde lokatie. Ik vond het al zo vreemd dat al die Bertfans oranje shirtjes droegen...Wanneer is de volgende dag?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Namens alle leden van de fanclub: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dank voor de open dag!






E.Z. Afbeelding
Die elke maand weer uitkijkt naar de bijdrage van onze vaste huiscolumnist.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2009 20:57 pm
Berichten: 935
Woonplaats: nijverdal
Waar blijven de foto's??? :lol: :lol: :lol:

VOlgende meeting moet ik ook maar eens komen :brouw:

_________________
Revell

bezig met
-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: zo 08 aug, 2010 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 sep, 2009 11:40 am
Berichten: 452
Woonplaats: Gelderland
Hij is weer geweldig. :mrgreen:

_________________
Start : Porsche 911 Carrera 2 (groepsbouw)
Gevorderd: Porsche 911 Carrera 2 99% af
Koelkast :1966 Ford Mustang 2+2 hatchback
Afgerond : Chevy Nova SS '66 (groepsbouw)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2010 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
111157 schreef:
Waar blijven de foto's??? :lol: :lol: :lol:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de sfeerfoto's. Het was vast erg gezellig !
Na het lezen van dit verhaal weet ik zeker dat bij de volgende meeting er veel meer mensen aanwezig willen zijn :D

Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2010 10:49 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Volgend jaar omstreeks dezelfde periode zal ik een hernieuwde poging wagen, natuurlijk zijn jullie de eersten die het verslag ervan weer mogen lezen :lol: .

De foto's zijn helaas mislukt, geven een vertekend beeld, laten kieren zien die er in werkelijkheid niet zitten, de verf zit er echt wel strak op, en nee...dat is geen vlek op het clearpart en dat is ook niet de heg van de buren achter de bbq die in de hens staat....


Robbie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column augustus 2010
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Géniaale story bert... :mrgreen: :twisted:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement