Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Het is geen standaard vliegtuig zo'n G1 en inderdaad is de gehele constructie rondom middenromp iets waarover je zeker goed na moet denken. Vooralsnog gaat het de goede kant op en het ziet er netjes uit! Ik zie dat je de motoren in de basis zwart heb gemaakt. Zou aluminium met zwarte accenten niet dichterbij de waarheid komen?

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Laatst bijgewerkt door KitBoy op do 15 jul, 2010 10:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ik heb het internet afgezocht naar foto's van deze Bristol motoren, en vaak vind ik ze met een zwarte basis (carter) en metaalkleurige cylinders. Soms ook geheel zwart. Dat hoop ik ook op deze een beetje te kunnen toepassen. Maar helemaal zeker weten doe je toch niet, tenzij je kleurenfoto's uit de oorlog hebt.

Ik betwijfel ook of er überhaupt wel motoren in een blank metaal zijn geleverd. Er wordt naar mijn idee wel eens iets te vaak alleen maar metaal kleur gebruikt met een zwart sapje erover heen. Ik heb echter nog nooit een blank metalen motor gezien. (uitzonderingen daargelaten.) Vandaar.

Maar alle tips en meningen zijn uiteraard altijd welkom. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Over de motoren van de G1:

http://www.xs4all.nl/~robdebie/models/mercury.htm

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Ziet er al goed uit!
Zoals je hem nu bouwt (met stoel in de middelste cockpit) maak je hem dus als 301 of 302, met rozet? :wink:

Je kunt de Mercury's trouwens nog wat detail geven door er pushrods voor te maken.

Voor de geïnteresseerde, staat er in G.1 Informatie nummer 19 een uitgebreid artikel (met foto's) over de Mercury motoren! ;-)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Verrek...! In de meeste boeken wordt de G-1a als een driezitter genoemd, terwijl de G-1b's als 2-zitters worden omschreven. MPM rept er ook niets over. Gemakshalve ben ik er dus ook vanuit gegaan dat alle G-1a's driezitters waren. Maar inderdaad, even iets dieper in mijn documentatie gedoken; alleen de eerste 4 toestellen werden geleverd als een 3 zitter.

Als ik het goed heb de 301, 302 (testvliegtuig dat bij Fokker bleef), de 304 en 305? Heeft geen van deze toestellen met oranje driehoeken gevlogen? (Of met de gans met een knoop in zin nek...)

Uiteraard kan ik de extra waarnemers stoel er zo uitslopen, maar het is ook wel een beetje zonde van het mooie resin gietwerk. Ik denk er nog even over na.
Ik heb trouwens enige tijd geleden je eigen topic over de MPM G-1 doorgebladert voor enkele tips en voorbeelden, maar helaas is het grootste deel van de foto's verdwenen...

De extra details zoals de stoterstangen is mij bekend. Maar of ik daar iets mee ga doen weet ik nog niet. Het prutsen met zulke kleine details in nog niet echt aan mij besteed, maar wie weet. De motoren hebben overigens al iets meer kleur gekregen. Ik zie ook net dat het zilver van de cylinders helemaal tot aan de kop had gemogen. De resin motoren van MPM missen namelijk de klepdeksels in zijn geheel. waarschijnlijk vanwege de beperkte ruimte in de cowlings.

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 19:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
De Resin motoren van MPM zien er aardig uit, maar een echte aanrader zijn de mercury's van Vector Resin

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Goeie tip voor een volgend project. :D Het ziet er echt heel mooi en realistisch uit. Maar voorlopig moet ik eerst maar eens wat meer ervaring met het resin gepriegel krijgen. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Nielsdol schreef:
De Resin motoren van MPM zien er aardig uit, maar een echte aanrader zijn de mercury's van Vector Resin

Groetjes
Niels


Mmmh, sowieso zeer kekke motortjes ook op WW1 gebied. Zou ik eens moeten overwegen in de toekomst!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Een eerste passing van de cowlings en de motoren liet overigens al zien dat het niet gaat passen... Er zal nog een heel stuk uit de cowling, of van de motor gehaald moeten worden om het netjes te laten passen.

Verder even een simpele foto van de huidige stand van zaken;

Afbeelding

Er moet uiteraard nog het één en ander bij, en netter gemaakt. Maar het krijgt langzaam aan al wat meer kleur. Instrument panel is ook al gemonteerd, maar daar is straks overigens niets meer van terug te zien. Overigens, niet elke kleur zal exact kloppen. Het is ook een beetje naar eigen idee ingevuld omdat er gewoon niet echt veel info over te vinden is. (Een avondje struinen over het forum naar diverse Fokker projecten laat ook een zeer grote diversiteit aan uitvoeringen zien... :wink: )

De stoel voor de derde inzittende is trouwens verwijdert. Dat bied al weer veel meer mogelijkheden aan uitvoeringen. Valt me trouwens weer tegen dat MPM er met geen woord over rept...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Biggles schreef:
De stoel voor de derde inzittende is trouwens verwijdert. Dat bied al weer veel meer mogelijkheden aan uitvoeringen. Valt me trouwens weer tegen dat MPM er met geen woord over rept...
Als je daarmee de man achterin bedoelt, dan is dat toch geen probleem, want ik zie daar een mooi kussen liggen....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement