Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2010 10:47 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Laat ik maar aftrappen!

Ik heb rondgegeken in het autoforum en we zullen 'schrikken' van de verschillen van bouwen. En natuurlijk ook heel veel lol! Want waar het gaat bij de auto's om zo schoon en glimmend mogelijk gaat het e rbij de militaire tak er wat ruiger aan toe! De kit die ik ga gebruiken is van een hele stoere wagen, een Plymouth GTX. Nu heb ik helemaal niets met auto's maar deze ziet er wel ruig uit. Vandaar de keuze op deze wagen.
Afbeelding

In de doos zitten deze sprues.
Afbeelding

Met boekje en plakkertjes.
Afbeelding

Kijk, dit is makkelijk. Grote vlakken die je kan bekliederen. Na de primer gooi ik er preshading overheen!
Afbeelding

Dit was ook vrij eenvoudig. Maar nu nog wat saai, alleen zo dat zwart. Daar moet ik nog wat mee spelen.
Afbeelding

Motorblokje. Daar zie je toch weinig van later. Ik geef er hier en daar nog wat andere kleurtjes aan maar veel aandacht krijgt die niet.
Afbeelding

Sproei! De basislaag, Vallejo Air zandgeel zit erop. Ik heb veel moeite om die kleur te spuiten, ondanks het feit dat ik het goed verdun verstopt het continu mijn nozzle. Dat is de enige kleur waarmee ik dit probleem heb bij Vallejo. Heel vreemd, hebben jullie daar ervaringen mee?
Afbeelding

Afbeelding

Even lekker laten uitharden en dan kan de rest van de camo erop! Het wordt een beetje een Duits schema.

Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op za 25 sep, 2010 12:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2010 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
En zo zien de autobouwers eens hoe de militairen het doen :D
Wel interessant jouw build. Hopelijk leg je alles goed uit zodat we wat technieken kunnen leren, wat ook een beetje de bedoeling is van deze groepsbouw ;)
Ik ben in elk geval benieuwd wat hiervan gaat komen. Het begin ziet er al leuk uit

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 23:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dankjewel, het is goed dat je aangeeft dat ik de technieken moet bespreken. Ik zou dat gewoon vergeten.

Die preshade die ik aanbracht doe ik zodat je dan al wat verwering en diepte in het model krijgt. Je moet daarna wel heel dunne laagjes spuiten anders zie je het niet meer. Ik begrijp dat het bij de auto's gaat om het glimmen! Nou.... deze niet hoor ;).

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2010 11:50 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
k ben weer bezig geweest met een 3-tone schema erop te plaatsen. Ik heb dat uit de losse pols gespoten en het is aardig gelukt. Hier en daar zitten wel wat foutjes maar dat valt wel weg te werken bij de verwering. Dit autootje is een lolletje voor me dus het hoeft allemaal niet zo te kloppen.

Waarom deze kleuren? Dit schema is WOII Duits. De Nazi's gebruikten vaak voor hun panzers een zogenaamd 3-tone schema. De kleuren die ik gebruikt heb zijn van Vallejo Air Green en Tank brown. Dat spoot ik erop met mijn H&S brush op 1,5 bar. Je hebt kans op overspray maar dat kan je voorzichtig weer wegwerken met de basiskleur. Je kan straks bij het verweren (want deze panzer werd natuurlijk gebruikt in het veld) mooi wat foutjes wegwerken. Dat staat hem nog allemaal te wachten! Tot slot heb ik er laklaagje P+ opgespoten. Hierdoor bescherm ik de verflaag en is het oppervlakte lekker glad voor wat decals.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie vragen en commentaar hebben stel/geef me dat gerust!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jul, 2010 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Leuk Eelco, wie weet dat dit ooit in de woestijn rondcroste ;) Maak je ook een ondergrondje?

Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 21:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Bedankt Jogy, er komt een plankje onder maar geen uitgebreide dio ofzo.

Ik heb er Luftwaffedecals opgeplakt ipv. tankdecals. De redenen daarvoor zijn dat ik er nu meer kan gebruiken (tanks hebben nooit zoveel markings) en ze zijn ook groter. Ik heb decals gebruikt van Hasegawa voor een FW-190 en een Stuka. Die decal van de Stuka zit bovenop, het kruis is lekker groot dus duidelijk te zien vanuit de lucht. De Geallieerden gebruikten een ster.
Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik de decals geplaatst had met set & sol heb ik ze geseald met blanke lak van een Actionspuitbusje. Dat laat ik uitharden en kan ik gaan beginnen aan het verweren. Want dit glimt toch enorm. Dat kan je niet gebruiken op het slagveld!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
ziet er al gaaf uit, reuzegroepsbouw dit! als ik terugkom van vakantie ga ik ook mijn fantasie de vrije loop laten!

komt er ook boordgeschut op?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jul, 2010 10:41 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Bedankt Deef! Doe maar snel mee, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :D
Maar ik met je teleurstellen met dat boordgeschut. Dan wordt het een karretje dat op een ander gedeelte van het forum gebouwd moet worden. Er komt wel een lekkere verwering overheen.

Grt
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2010 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 aug, 2009 16:44 pm
Berichten: 84
Origineel en mooi, een burgerauto in camo. Ik wil die auto voor mn achttiende verjaardag! :lol:

Cédric

_________________
In case of doubt, C4 everything!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2010 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Hij heeft al een leuk jasje gekregen :D

Ik ga deze bouw ook zeker volgen , en hoop een hoop te kunnen leren van je , met name wat betreft de verwerings-technieken.. :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement